Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 hei... jeg har en pappa som er veldig hissig, han har og ofte black out.. har slått min mor halvt i hel, han går derfor på en beroligende medisin nå, som heter truxal... han vil ikke ta denne pga at han blirså trøtt, en mann på snart 60 og i full jobb, så er energien begynt å gå nedover så jeg forstår, men samtidig føler jeg meg ikke trygg, hvis han skal bo med mammaen min så vil jeg at han skal ta beroligende, det må jo finnes noe annet som man ikke blir helt slått ut av????? hilsen beskymret datter...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Vil ikke anbefale deg å søke råd her, ta heller kontakt med din egen fastlege.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Enig at dette er feil forum, og tviler på at det hjelper om du snakker med legen om dette, det er tross alt faren din som trenger nye medisiner, og da må nesten han forklare legen selv hva de gjør med han for at han skal få prøve noe nytt! Skjønner godt at du vil hjelpe, er sikkert grusomt å stå på utsiden å se på dette, men det beste du kan gjøre er å si til faren din at dersom ikke medisinen får han til å fungere normalt, må han kontakte lege selv.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 ja jeg vet, men han vil ikke , han tror sikkert det ikke fins noe annet for det, han ble så sint at han hev alle pillene i vasken:(
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Kan faren fått noe form for demens? Hvordan er han sånn ellers ? Hvordan reagerer han på ting rundt seg ? og ting som blir sagt?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Huff, ingen enkel situasjon det der, hverken for deg eller moren din! Veit ikke hvilket råd jeg skal gi da, så lenge han ikke vil selv:( Håper det ordner seg, og han føler seg sikkert ikke så bra etter sinneutbruddene? Kanskje det er en ide å ta det opp igjen ganske nært opptil et sinneutbrudd, altså etterpå, når han har roet seg ned igjen, slik at han husker selv hvordan han var? Det er du som kjenner faren din best da selvfølgelig, og det er ikke sikkert det er noen god ide i det hele tatt!?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 det er akkurat det, jeg tør ikke nevne det en gang, har vært igjennom så mye i min tid... er bare redd min mor skal få bank igjen, han vet jo ikke hva han gjør... hun kunne jo vært drept for lenge siden... hun har jo fått noen brudd i fingre og hodet, og kroppen er skam slått... heldigvis har vi barn sluppet å få den volden, men vi har jo sett en del, vet ikke om han kan ha noen dements, forstår ikke helt hva du mener... men tror han lider litt av angst og deprisjoner og. men jeg tror ikke legene forstår heller, etter sist han satt i fengsel for grov vold mot moren min, da fikk han hjelp og beroligende han fikk ett sammenbrudd, så ringte han fra fengselet til meg, og sa at han ikke hadde gjort noe osv, og om han kunne bo hos meg når han kom ut... ble jo redd og sa vi ikke hadde noen ledige rom...men nå bor jo de i lag igjen, dette er ikke første gang..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Hm... ikke lett det der.... Hvis han skader moren din igjen, burde de jo kunne legge han inn på psykiatrisk hvis han er helt utilregnelig når han blir sint, kan hende han kan få bedre hjelp på psykiatrisk enn i et fengsel, men skal jo ikke gå å håpe på at han skader moren din igjen heller! Har aldri moren din vurdert å bare flytte fra han da? Ingen fortjener å leve i frykt for den man bor sammen med!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 meg og søstern min har prøvd mange ganger, og no sist trodde vi at vi klarte det, men nei, men hun vil egenltlig ikke det heller, hun er jo blitt slått i 40 år, så hun vet jo ikke om noe annet heller, de har jo det kjekt i sammen og, menge barnebarn osv.... hadde han bare fått noe sånn at han ikke gjore sånne ting... åååå hater dette, moeren min vil ikke klare å bli banket mer, kroppen er ødelagt..
Lykke X 4 Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Du kan ta kontakt med fastlegen til faren din og evt. moren din og høre med de om de kan hjelpe. Forklar situasjonen grundig. Som pårørende kan du ta kontakt med dine foreldres lege/r. Din situasjon er jo helt spesiell, i og med at det er alvorlig voldsbruk inne i bildet. Det virker jo som om at det er en reell fare for din mors liv, og det tror jeg faktisk en lege vil føle seg forpliktet til å ta tak i.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 det har jeg tenkt på, men legen til faren min, er ste faren til en kamerat av meg... det kan nok være positivt og negativt, men går det an altså.... da blir nok det neste skritt... takk for god hjelp jenter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå