Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 hei, vi vurderer å bytte skolekrets for vår ti-åring. hun er ei populær jente. kanskje nesten for poplulær. alle vil være med henne og det er generelt MYE konflikter blant jentene på dette årstrinnet. jeg ser at hun er sliten og lei. og jeg synes det er synd at hun ikke har funnet noen som HUN trives kjempegodt sammen med. jeg er bekymret for hvordan dette virker på hennes personlighet også. hun har liksom ingen hun ser opp til. eller gjerne vil være sammen med. hun har stadige tilbud om å bli med hjem, overnatting, hyttetur osv. vi præver å sette grenser. vi vil jo også se henne litt. dette gjør at hun kanskje har utviklet en slags "velge og vrake" holdning...huff det høres fælt ut, men satt på spissen tror jeg kanskje det kan være noe i dette. vi bor i ei lita bygd, og vi passer liksom ikke helt inn. det gjør at vi også ser at det kunne ha vært en fordel med større skole med litt mer takhøyde osv dattera vår har ofte grått og sagt at hun vil flytte, bytte skole osv fordi det er så mange konflikter o.l. men jeg er redd dette er for dramatisk ..vi melder jo oss da veldig ut av både skole og bygdesamfunnet..vi bor nærme grensen til den andre skolekretsen så rent praktisk kan det fungere...men bygdedyret kan jo også komme til å spise oss levende om vi flytter: "De synes ikke vi er bra nok for dem" osv Hva tror dere? For dramatisk?
metaMORfose Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hvis dere ikke skal flytte, så er det dumt å bytte skole, tror jeg. Så lenge hun ikke blir mobbet eller ekskludert er det nok bedre å ta tyren ved hornene og heller ta tak i situasjonen enda tydeligere enn dere har til nå. Dra inn skolen i dette, og forlang at de setter i gang forebyggende tiltak. Dette må da gå utover noen andre unger også, som har det like slitsomt som datteren deres, om enn kanskje på andre måter? Hvis det ikke fører frem så gå til FAU, kommunen.... ikke gi dere! Det går jo an til å legge det frem som at konfliktene blant jentene er såpass at ungene blir slitne av det. Hvis bare deres datter blir sliten, så er det kanskje greit å få hjelp til henne? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå