Gå til innhold

Hvordan lage en bra 5-årsbursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenta blir fem år snart. Jeg er så lite flink til å organisere andre barn... redd jeg er dum og kjedelig :-)

Hva skal jeg finne på av aktiviteter og morsomheter?

Jeg er litt usikker på hvor mange det blir og om det er både jenter og gutter. Det enkleste er jentebursdag for da blir det ikke såå vanvittig mange som kommer...

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp arrangert femårsdag! Samboeren min var pirat, jeg var prinsesse. Jeg dekket på bordet med knallrosa duker, som egentlig var billige gardiner fra Ikea, strødde små sølvstjerner utover og pyntet enda mer med serpentinere av gull. Det imponerte de minste gjestene. Lagde en sjørøverskute av sjokoladekake, og pyntet med smågodt, det ble etter hvert veldig populært å stjele pynt fra kaka.

Hadde også laget regnbuegele, pyntet med parasoller, som var det første de fikk servert da de satte seg. Etter hvert ble de leie av å sitte ved bordet, så de sprang og lekte. Så lekte vi frysleken; jeg spilte på piano og de danset. Når musikken sluttet, skulle de fryse, og det syntes de var ganske gøy. :) Så fikk de leke for seg selv litt til, og så hadde vi fiskelek, hvor de fisket små poser med 3 stk karameller og popkorn i.

Hadde inntrykk av at de hadde det veldig gøy, de voksne fikk servert kaker, kaffe, ost og kjeks, og koste seg de og. Hele kalaset varte 2 timer, og det var nok. :)

Skrevet

Hei :)

Sist bursdags feiring, ble gutten vår 4 år.

Vi brukte flasketuten peker på når vi skulle åpne gavene, så var det mat, kaker og bursdags sang.

Etterpå lekte barna utrolig flott på egenhånd, uten vi trenge å aktivisere dem i det hele tatt. Vi hadde 13 gutter tilsammen.

På slutten lekte vi fargekongen, og rødt lys. Så var det fisking etter godteposer ut vinduet og jeg sto utenfor å frøs...hehe...

Kjempe koselig, men 2 timer er jammen nok!

Skrevet

Hvordan er fargekongen og rødt lys?

Om du gidder å forklare?

Skrevet

Du trenger bare to ting for å få vellykka bursdager i den alderen:

1. Noe som kan være et hus. Her i huset: tørkestativet med alle husets ullpledd på, satt fast m klyper, og så en stor plakat hengt på hvor det står BURSDAGSHUS.

2. Mengder av ballonger. (Et år blåste jeg opp 75, men da hadde vi lånt et større lokale...) Minst tjue ballonger, lange og korte og rare, noen på gulvet, og en gjeng av dem i huset.

Selv den mest sjenerte ungen vil ha en ballong. Og huset blir gjemmested,slott, borg, hytta som alle kattungene bor i, eller hva det nå er de finner på.

Har du en eske med utkledningstøy (eller bare masse gamle skjerf, de funker til alt fra hodepynt til kjole) og setter den ved siden av huset, er du berga.

Ellers - flasketuten peker på for gaveåpning, den som pekes på gir sin gave, da sitter alle stille under utdelinga. Bare husk å ha teip klar når ungene kommer, så du får satt fast kort på pakken til den skal pakkes opp, og et sted å legge pakkene til alle har kommet, så det kan pakkes opp felles.

Godteposer helt til slutt, sett navn på og legg dem i ei bøtte og la hver unge trekke en gang. (skattejakt etter godteposer tilsier at du får skittentøyskurven tømt ut og plutselig kommer noen tassende ut med dildoen du hadde gjemt i nattbordet.)

Lykke til!

(Og grunnleggende: 2 timer holder, og de spiser langt mindre kake enn du skulle trodd.)

Skrevet

Bare for å få sagt det først dette er kanskje best som en utelek, siden det kan bli litt fart over det :)

Rødt lys: 1 står, inntil veggen og de andre står 10-15 meter bak.

Den som står teller til 3 og står med hodet bort fra de andre barna mens den som står teller, går de andre barna fremover mor telleren. de må stå stille når telleren snur seg ellers så må de heeeelt tilbake igjen til start :) Den som kommer først frem til telleren vinner :)

Fargekongen: Samme prinsipp litt vanskeligere kanskje... her er det telleren som sier fargen:- de som har rødt på seg gå 2 skritt frem...neste: den som har grønt på seg må gå et laaaaangt skritt frem, den som har blått på seg kan hoppe et hopp frem. Førstemann til telleren vinner..

God gammeldags blindebukk er og gøy da!

Eller tampen brenner med godte posene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...