Gå til innhold

Kjære NRK (ang julekalendere, )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære NRK.

Det er mange av oss som begynner å bli lei blånisser. Nesten så man kan lure på om dere fikk betalt for å sende det.

Hva med Amalies Jul? Eller jul i svingen? Vertshuset den gyldne hale, skomakergata, andre ting som dere har i arkiv. Eller noe nytt.

Jeg må innrømme at det har vært mye som går om og om igjen. Vi voksne er ofte like spente på julekalenderen som barna, og det er særlig koselig å se ting som vekker gamle minner, slik at vi kan dele de med barna. Dette gjelder forøvrig all barnetv egentlig. Det hadde vært koselig med gjensyn av labbetuss, Teodor, portveien 2, sesam stasjon osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh hallo?

Hvorfor skal ungene se på kjedelige ting som vertshuset den gyldne hale og Labbetuss fordi mor er nostalgisk? Og dersom du kunne din nissehistorie så vet du at Amalies jul henger sammen med månetoppen som henger sammen med blånissene. Så jeg tipper den snart kommer til bake.

Forøvrig så håper du har tenkt å skrive litt bedre norsk dersom du henvender deg til NRK; for dette er nemlig din baby.

Skrevet

Labbetuss har de allerede sendt i reprise, det gikk på NRK Super for ikke så lenge siden. :)

Skrevet

JAAAAAAAAAAAA helt enig!!! savner så mye de gamle gode, det gir så utrolig jule følelse=0)

Skrevet

Er mye reprise på NRK super!

Spes morgenene i helgene :)

Jeg er også litt lei av Jul i Blåfjell

Kunne heller tenkt meg Jul på Månetoppen eller Amalies Jul.

De henger sammen alle tre, men de har sendt Jul i Blåfjell flest ganger!

Skrevet

Jeg har visst ikke så langt tidsspenn i hukommelsen når det gjelder adventsserie på NRK, men jeg husker to år tilbake. I fjor var det "Barnas superjul", året før "Jul i svingen". Det er altså minst tre år siden forrige "Jul i blåfjell".

Fri og bevare meg for "Den gyldne hane" og "Skomakergata". Det er TV for de nostalgiske i blant oss og gørrkjedelig for dagens barn! Kjøp dem på DVD hvis du savner dem.

Skrevet

Oj, dette ble litt rart innlegg for meg! BarneTV er jo ikke for oss voksne eller tar jeg feil??? Mange av dagens barn som vil se Blånisser ol! Det blir jo for dem som Jul i Skomakergata var for oss!

Skrevet

Jeg syntes Den gyldne hale var kjedelig som barn... og teodor. Herregud som jeg hata den bamsen. Eneste som var verre var elendige fru Pigalopp.

Skrevet

Hvorfor er det kjedelig for dagens barn?? Jeg synes det var kjempemorsomt da jeg var liten og jeg er ikke så gammel

Skrevet

Jo flere blånisser, jo bedre. :D

Jens Petrus er vel en smule utdatert nå, selv om han er en søt gammel fyr.

Skrevet

hvorfor er dere avhenige av NRK for å få den julekalenderen som passer dere? er ikke alle disse utgitt på DVD for evigheter siden?

Skrevet

Lillsnuppa elsket barnas super Jul, så for hennes skyld ønsker jeg den velkomen tilbake. Julekalenderen er for ungene ikke for oss.

Skrevet

Hehe...

Eldste min elsket disse blå nissene. Gleder meg til at minste nå skal se på jul i blåfjell..

Det som teller er vel at ungene liker det...eller er det oss voksne som skal underholdes?

Skrevet

Da Storebror var liten kjøpte jeg Skomakergata på video. Tenkte at det måtte være morsomt, for det syntes jeg også. Der gikk jeg rett på trynet. Ungen kjedet seg, jeg viste det når han hadde venner på besøk og de reagerte på samme måte. Jens Petrus er en treig gammel mann, Tøflus en kjedelig figur og Jon Blund som jeg selv stortrivdes med utløste et krav om å bygge lego i stedet. Selv jeg måtte innrømme at tempoet var lavt, handlingen kjedelig og barna som deltok helt usannsynlig lite "ekte". Hadde vært bedre å ikke se, det ødela noen av minnene mine også.

Skrevet

heltenig, savner god gammeldags barnetv...

Skrevet

Og kommer Sesam Stasjon igjen, begynner jeg å grine.

Makan til elendig serie..

Erling og Bernt og kakemonsteret var morsomme, men fri meg fra Max Mekker, Leonora og de andre.

Skrevet

synes bare det har vært veldig mye blånisser de siste årene, og selv om jul i blåfjell er koselig. Så er det mange andre som også er koselige. Handler jo om at man vil dele gode opplevelser. Og amalies jul er jo kjempemorsom. Med nissungen som nisser så mye. Og nissemor og nissefar:-)

Elsket forøvrig jul i svingen..koselig kalender og fine sanger

Skrevet

Jeg er ferdig for å drepe etter 1 min av falsetten til Alfa i Sesam Stasjon. "grøss"

MEN, Om den skulle komme igjen, og snuppa elsket den, ville jeg fint klare av å forsvinne den lille stunden det stod på. Da får Pappa ta over.

Skrevet

Hvordan takler du hopsy daisy da?:-) Hopsy daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaisy....*fnis*

Skrevet

Jeg har ingen problemer med Teletubbiene. :D Ikke alle raringene i Drømmehagen heller.

Det er Sesam Stasjon jeg ikke klarer.

Leonora..Brrr

Skrevet

Ja, eller jeg hadde kanskje vurdert å bestikke storesøster.

Skrevet

Jo den går bra faktisk, (rart egentlig)?? Men ingenting her i verlden er så ille som Alfa.... :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...