GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Eg er så redd for fortidlig fødsel :S leser om at livmor munnen kan opne seg og kort livmor hals og masse sonn.. så blir eg jo bekymra da sefølgelig "tenk viss dette skjer meg" osv.. Er 23+1 uker idag, så bjynner jo å nærme meg den tida der for tidlig fødsel pleier å gå bra vertfall =). Eg skal til jormor om en uke, kunne eg fått henne til å sjekke meg? berre for å få roet meg ned, for eg ikke så gøy å bekymre seg.. Men eg håper kroppen gir meg forvarsel viss det skulle skje noe, slik at eg kunne ringt sykehuse slig at di kansje konne stoppet det.. Men sjangsen er jo liten sefølgelig, heldigvis Ellers så merker eg masse bevegelser fra min lille baby gutt i magen hver dag Takk for svar
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Hei, tror ikke du skal være redd for det tror det er best at du ikke bekymre deg så mye, sånt at d ikke stresse gutten din. =) Men du kan snakka me jordmor om det, om du er veldig veldig bekymret. For det er bra å snakke om ting du er bekymret for. Så kjekt at du kjenne masse bevegelse! Det kjenner jeg også. Kjempe gøy! =D å hu spenner meg ofte i blæren. hehe Lykke til
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 En kan nesten lese for mye noen ganger! Ikke så veldig bra å gå å bekymre seg over alt! Men skjønner at en kan bli litt bekymret når man er første fødende! Tror kanskje slike tanker blir verre for hver unge man føder! Er alt som det skal være, osv! Du vil nok kjenne når noe er på gang. Og hvis du kjenner du får rier, får man medisin som stopper riene! Tror du må til en gynekolog for å sjekke livmorhalsen!Men nevnte de noe slik på ul? Masse lykke til:) Alt går nok som det skal,skal du se!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 De sjekker vanligvis lengden på livmorhalsen på den ordinære ultralyden, så hvis du ikke hørte noe da, så det nok fint ut. Og det er veldig sjelden at denne typen komplikasjon skjer. De som tidligere er operert for celleforandringer i livmorhalsen har noe økt risiko, men den er liten hos dem også. De aller fleste har helt normal livmorhals. Ikke bekymre deg for dette. Det er ingen undersøkelser som kan gjøres som utelukker at noe slikt skal skje, så man må bare ta det med ro og ikke tenke på alt det gale som kan skje. Du vil jo merke det hvis du får truende for tidlig fødsel, da vil du få hjelp til å stoppe det. Før det er det ingenting man kan gjøre. Men snakk med jordmor hvis du bekymrer deg! Lykke til!
Chris70 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg ønsker å korrigere en opplysning som ikke stemmer ang. kontroll av livmorhalsen i foregående innlegg. Livmorhasen blir ikke kontrollert på ordinær ulyralyd, så der kan de ikke si deg noe om din situsjonen ang. livmorhalsen. Man må få en gynekologisk ultralyd for å måle livmorhalsen. Men det er riktig at kvinner som er konisert regnes for å ha økt risiko for å føde for tidlig. Og det var for noen uker siden, en artikkel her inne på BIM, som tok for seg forskning ang. dette tema. Denne forskeren mente at alle kvinner som er konisert, bør ha krav på å bli informert om den risikoen de har i svangerskapet, å føde for tidlig. I dag er det dessverre ikke sånn. Så hvis man er konisert, vil jeg si at det beste man kan gjøre for seg selv og barnet, er å snakke med legen og be om å få målt livmorhalsen, og da diskutere evt. tettere oppfølging (spesielt) mot slutten av svangerskapet. Det er også lurt å ta det litt ekstra med ro når man bebynner å bli tung. Bedre føre var :-)
Stine:-) Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 De sjekket at livmorhalsen min var lang og lukket ved ordinær UL, og ved kontroll i uke 23. Jeg var på ny kontroll i går, og da var det vanskeligere å se, og jeg måtte ta innvendig UL hvis de skulle se det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå