Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Gammel og brukt, men fiiiinere enn bare brukt, lizzom. Grensa er definitivt flytende.
bomsa Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Gammelt...:-) tatt fra www.ordnett.no..... vintage [vintedsj el. vintasj(e)] -n, -r ( fag.) årgang av vin Etym.: eng., gfr.; lat.; eg. 'innhøsting av vindruer'
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Ahaaa! Takk - har lurt på det leeeeeeenge:-)
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Det funker slik: jeg kommer på fest i dritkul kjole, og kan velge å si "fant'n på loppis, tenk deg at de har Karen Millen der!" eller "det er en vintage Karen Millen". Befolkningen er rimelig delt i forhold til hvilket utsagt de ville applaudert og hvilket de ville rista på hue av. Heldigvis er mine venner stort sett loppisglade, Karen Millen eller ei. Så i sum: vintage er brukt for dem som er for fiiine til å si at noe er brukt. Second Hand faller litt mellom de to, vil jeg si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå