Gå til innhold

noen med en eggstokk og bakovervendt livmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått cyste på eggstokk, så den må fjernes. men har maange spørsmål og er ikke veldig kjepphøy når det gjelder lapen.

hvordan var det for dere etter inngrepet og ble det problemer med å bli gravid etterpå??

trenger detaljer om alt!

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, leste innlegget ditt og fant ut at jeg måtte svare. Først av alt vil jeg bare gi deg en trøsteklem, det er aldri noe særlig å få en sånn nyhet. Min situasjon er kanskje ikke helt den samme, men kan si litt likevel.

For noen år siden oppdaget de en cyste på ene eggstokken, som var ondartet, så den måtte fjernes. Da fikk jeg beskjed om at den andre eggstokken kom til å ta over oppgavene til den som ble tatt bort, så det skal ikke ha noe å si for muligheten til å bli gravid.

For litt over ett år siden ble jeg gravid, men fosteret sluttet å utvikle seg så jeg måtte ha utskrapning. Etter utskrapningen, som endte med flere komplikasjoner, fikk jeg vite at jeg hadde veldig bakovervendt livmor, og at det var derfor inngrepet ble vanskelig. De fortalte også at den bakovervendte livmoren kombinert med den mislykkede utskrapningen (de skar gjennom livmoren og tarmen) gjør at jeg må ta keisersnitt hvis jeg blir gravid igjen. Men at det ikke har noe å si for sjansen for å bli gravid.

Beklager at dette ble litt langt... Jeg mener ikke å skremme deg, dette er min historie og alt er jo forskjellig fra person til person. Ønsker deg lykke til og håper alt går bra, å ha en eggstokk og bakovervendt livmor trenger ikke å ha noe å si sånn som jeg har forstått det!

Klem fra meg

Skrevet

uff, så tungt du må ha det! håper det klaffer for deg og at spiren klorer seg fast!!

tusen takk for svar, det er veldig godt å vite at flere er noe i samme situasjon og som ikke har det helt enkelt hele tiden. er litt tungt å vite at jeg snart frivillig skal legge meg under kniven å få fjernet ene eggstokken min. vil jo gjerne ha mange barn, men skjønner at dette ikke sikkert blir bare bare. men er jo så heldig at jeg er velsignet med ei nydelig prinsesse iallefall, hun er en stor trøst i hverdagen.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...