Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjenner dere forskjell?

Ja, jeg vet, nok et herlig førstegangsfødende spørsmål ;)

Men den siste uka har jeg hatt oftere kynnere enn tidligere, med vondt i korsryggen og stikninger nedover underlivet og lårene...

Kan det være litt modning på gang?

Er 37+1 idag, drikker bringebærbladte til den store gullmdalje og nettopp begynt med modningsakupunktur. Håper virkelig det fungerer,hehe....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente veldig godt forskjell på kynnere og rier med at kynnere tok tak i hele magen og mest fra navel- høyde og opp/rundt. Magen blir hard som en basketball. Synes ikke de er vonde, bare ubehagelige og slitsomme. Om jeg setter meg ned og slapper av så gir de seg som regel etter en stund. Kjenner i alle fall at de slipper litt og litt, selv om det kan ta tid før de slipper.

Riene var helt annerledes da de kjente mye "dypere" i underlivet og alle smertene var lokalisert under hoftekul- høyde, foran og bak. Altså mye lengre ned på magen/i selve underlivet. De kom og gikk og ble ikke borte om jeg slappet av. og de tiltok i styrke litt etter litt og varte i mange timer.

I begynnelsen var det ikke vondt i det hele tatt, men rart og helt annerledes enn kynnerne jeg hadde kjent mye i svangerskapet. og ikke minst at de kom oog gikk med et visst system. Ca 4- 5 min mellom hver start, og de varte i 45 sek- 1 min i begynnelsen

Skrevet

Tusen takk for svar, månestråle32 :-)

Er nok ikke rier jeg har da nei,hehe...

Bare håper de (vondtene/kynnerene) gjør noe fornuftig inni der!!

Skrevet

He he he vi får håpe det :) Er nokså irriterende greier, kan jeg tenke meg!

Alle sa til meg før fødsel at jeg ville kjenne forskjell og skjønne at det var rier! Men jeg syntes ikke det var så lett i starten da det ikke gjorde særlig vondt, for det er ofte det det snakkes om i forbindelse med rier, alle de fryktelige smertene. Men det tok altså litt tid før det ble så vondt, og fram til da så var det bare helt annerledes og rar følelse somjeg ikke hadde hatt før.

Men når det er sagt, så opplever sikkert alle det forskjellig, og noen har jo modningsrier i dagesvis før det hele setter skikkelig i gang.....

Lykke til uansett :)

Skrevet

ja det var jammen meg bra forklart,

Selv er jeg annengangs og kan ikke si noe om forskjellen siden jeg ikke kjenner kynnere,

Riene mine var bare sabla vonde fra første sekund så jeg trengte en forklaring her jg også.

Skrevet

Takker og bukker for det :-)

Mest sannsynlig er det absolutt ingenting på gang,hehe...

Men, det er så mye rart som skjer med kroppen så blir ikke helt klok på den, og da er det veldig godt å ha dere informerte damer her med forskjellige erfaringer!

:-)

Skrevet

Håper jeg merker forskjellen denne gangen.

Sist gang ringte jeg føden når vannet gikk og sa rier, hadde jeg ikke hatt. Når jeg komm dit sa dem at jeg hadde kraftige rier og hadde sikkert hatt det lenge, hadde full åpning.

Eneste jeg hadde kjent var smerter i kors ryggen.

Skal føde 2 gang nå , termin i dag å hva om ikke vannet går? Håper jeg forstår at det er rier da.

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat vært hos jordmor og spurte om det samme. Hun sa at kynnere gjør ikke vondt. Man merker bare at det strammer litt. Rier er vonde og kommer i tak. I tillegg er de ofte regelmessige...noe kynnerne ikke er. Jeg har hatt en del sammentrekninger i det siste og hun mente dette var kontraksjoner...noe som kommer på et stadium mellom kynnere og rier. Disse er heller ikke regelmessige, men gjør til tider vondt og kan være ganske kraftige. Skal ikke være enkelt dette her, men jeg håper virkelig at jeg vet når det er på tide å dra på føden:o)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...