Gå til innhold

Noen med små som har/har hatt bilyd på hjertet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på 2-årskontroll med lillegutt i dag og barnelegen syntes han hørte en lyd på hjertet. Han sa det mest sannsynlig ikke var noe å bry seg om, men at det var rutine å sjekke det på sykehuset, så vi blir henvist dit for ultralyd av hjertet.

Noen som har vært borti dette og kan fortelle meg litt om det?

Hva kan det komme av og er det noe å bekymre seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi hatt det alle sammen.

Mor, for og to barn.

Jeg vokste det fra meg. Faren har det enda. (De kommenterer det hver gang han er hos bed.legen, men det virker ikke som det er behov for noen sjekk?)

Eldste har det også enda. Hun har vært mye til sykehus fordi hun falt bort. Hun har forlenget QT tid. (Husker ikke hva de forklarte det som jeg? Et ekstra slag, eller var det litt lengre tid mellom to slag de kalte Q og T kanskje?)

Minsta hørte de det på etter fødsel, men har ikke hørt det nevnt senere.

Har hørt at det er veldgi vanlig på både den ene og den andre måten!

Skrevet

Her var lillesnuppa født med bilyd på hjertet som ikke var borte på 3 dagers kontrollen. Den ble sjekket og hun hadde et stort hull i hjertet. Gikk i hjertesvikt 2 uker gammel og opererte da hun var 3 uker gammel. Nå er hun 6 mnd og er stor og frisk!

Har ikke hørt om bilyder som kommer senere, men har fått med meg nå mens alt dette har pågått at mange har og lever med bilyd på hjertet. Dette kan komme av små hull (som ikke har noe å si) eller klaffer som ikke har lukket seg. Min venninne har bilyd på hjertet og det er en helt ufarlig tilstand som hun ikke trenger å gjøre noe med..

Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye med spørsmålet ditt da.. lykke til!

Skrevet

En av mine har hatt det, oppdaget det på kontroll hos lege. Ble ganske hektisk da med full fart på sykehuset. Der fant de ut at det bare var en bi lyd og at det mest sannsynlig ikke var farlig. Etter han var født har han lyden enda, men spesialisten på sykehuset sier at det er helt ufarlig og ingen ting å tenke på.....

Skrevet

Takk for svar. Han hadde en ekstra "svusj"-lyd øverst i hjertet. Kanskje det kan være et lite hull eller noe? Har er jo frisk og rask og en veldig aktiv gutt så det kan da ikke være så fryktelig farlig?

Skrevet

vår har det...de fant det på 6ukerskontrollen...var på ultralyd på sykehuset, og skal om ett år igjen..vi skulle ikke bekymre oss for det, og babyen merker visst ikke noe til det.

Skrevet

Samme fikk vi beskjed om på 2-års kontrollen.

Ble jo selvfølgelig bekymret,selv om legen sa at det ikke var noe å bekymre seg over.

Hun skulle få innkalling til sykehus,men dette kunne ta en god stund før innkallelsen kom....

Ikke mindre bekymret av det...men ser jo her at det er mange som har opplevd det samme...så da kan jeg kanskje roe meg litt...

Skrevet

Dattera mi har vert lagt inn to gonger på sjukehuset i juni, 13 dager i mellom. MEN det var ikkje pga bilyd på hjerte. Når ho skulle på 2års kontroll så var ho sjuk så me var der nå for ikkje så lenge sida. Da sier helsesøstera til meg at det sto i papira fra sjukehuset at ho hadde ein bilyd på hjertet men at den mest sannsyneligvis var fysiologisk og dermed ikkje noko farlig. For å sei det slik så sa dei ikkje noko til meg på sjukehuset, ikkje som eg kan hugse i hvertfall.....var jo litt i koma etter å ha sove lite men eg trur faktisk eg hadde hugsa ein bilyd på hjerte. Er ikkje sjekka ut el noko som helst.

Men sida det var sjukehuset som oppdaga det og ikkje har gjort noko meire med det så velger eg å stole på dei. Blei bare litt paff når helsesøtra sa det........

Skrevet

Jeg hadde bilyd på hjertet da jeg var liten. forsvant da jeg kom i skolealder. fikk alltid høre det samme fra legen på helsestasjon "du har det enda ja". Men det var alt jeg merket til det også.

En av mine hadde det da de var små, husker ikke hvem av de. Men det forsvant før 6 ukers kontrollen. Det var vist ikke noe unormalt at om en av foreldrene hadde hatt, så kunne barna også ha det vist.

Broren til min første kjæreste hadde bilyd, og hull i hjertet. Han fikk homeopatiske middler og hullet grodde sakte men sikkert igjen. bilyden hadde han enda, ganske merkelig å høre på syns jeg. Men frisk og rask har han alltid vært, han har aldri vært noe plaget av hullet eller bilyden.

Skrevet

Jeg og ene jenta mi har det. Ingen fare her hvert fall:)

Skrevet

lille tulla mi har en bilyd på hjertet, og den er ufarlig har jeg fått beskjed om...=) men huff jeg var redd da vi ventet på timen på sykehuset etter at de hadde hørt denne mystiske lyden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...