Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal dere/har dere vært hos jordmor?

Har en følelse av at det ikke er noe bra tilbud her i kommunen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe e i bodø i 14 daga til så e glad jeg ikke skal være i svangerskaps omsorg hær. var ikke fornøyd når jeg gikk med dattra mi, men blir du og tilhøre alstad helsestassjon kan du bli fornøyd dær har jeg flere venner som har gått og er superfornøyd

Skrevet

Jeg bor i Bodø, og pga litt virrvarr så var jeg hos jordmor for første gang i dag. Er 27+1. Alsgården. Kjempegrei!

Men har vært på UL hos Skotheim 4 ganger allerede, og det synes jeg funker kjempebra!

Skrevet

Har fått første time i uke 32!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Til jordmor?

Seriøst?

Jeg visste ikke at jeg måtte ringe selv, så jeg venta og venta, og tenkte egentlig ikke over det. Så var jo første gangen i dag i uke 27. Og da sa jordmora at jeg EGENTLIG skulle ha kommet allerede uke 16, menmen..

Skrevet

hvordan uke er du i (:§:) og er det første eller er du fler gangs fødene ?

Skrevet

Jeg er førstegangs, derfor jeg skulle så tidlig som uke 16.. vet ikke hvordan det er for flergangsfødende..

Skrevet

Førstegangsfødende har rett på jordmorkontroll i uke 16, deretter er det uke 32, 38 og 41.

Forrige gang hadde jeg mange flere timer hos jordmor, men nå har de måttet begrense det slik at alle skal få mulighet til jordmor, siden de er underbemannet.

Det viktigste er jo å få noen ganger hos jordmor, legen gjør jo også (forhåpentligvis) en god jobb på kontrollene!

Skrevet

Jeg bor også i Bodø! Er førstegangsfødende, og da får man vel litt tettere oppfølging enn de som har født før, men jeg fikk bare tre timer, uke 16, 32 og 36 tror jeg.. synes det er altfor lite, kunne godt tenke meg å gå oftere til jordmor og mindre til legen, men man får vel bare ta det man kan få:) Verre synes jeg det var da jeg fikk brev i posten for noen dager siden om at innskrivningssamtalen/omvisningen på fødeavdelingen er avlyst pga omorganiseringer!! Flere som har fått den beskjeden? Så det sto om det i AN i dag også..

Skrevet

Notie: hvor langt på vei er du?

Skrevet

Men har du fått tilbud om omvisning allerede?

jeg har ikke sendt inn papirene på at jeg kommer engang :P De opplysninge om meg, og barnefaren, termindato osv osv..

Skrevet

Fikk tilbud om å sette opp time da jeg var på ultralyd, så sa ja til det. Har heller ikke levert fra meg det registreringsskjemaet, regnet med det var det jeg skulle gjøre på omvisningen/innskrivingen.. nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør, men tipper jeg ser det litt an og ser om de kommer med et alternativt tilbud eller noe. Hvis ikke tropper jeg opp der er dag og banker på døra;)

Skrevet

Godt du iallefall har fått tilbudet, det har ikke jeg.. :/

Skrevet

hei, førstegangs fra Bodø:) Æ har ikke vært til jordmor, har heller ikke noe time. Går til Odland, gynekologen min, føle egentlig at æ får veldig god oppfølging der. De har spurt om æ vil til jordmor, men vi har blitt enig om at det kan vent til vi kommer litt nærmere termin:) Æ e 22 uka idag:)

Skrevet

Går også til Odland :) Glad og lykkelig for at fastlegen min var på ferie akkurat da jeg ville sjekke hvor langt på vei jeg var, sånn at jeg heller fikk plass hos dem ;D Kjempekjekt å være på UL såpass ofte! :D

Skrevet

Så moro å se at det er mange bodøværinger her =)

Bor også i Bodø og venter nr 3 i slutten av mars. Er i uke 20 nå.

Har enda ikke bestilt kontroll hos jordmor så vent ikke når jeg skal enda. Men forrige svangerskap, som var tidligere i år *kremt kremt*, gikk jeg alle kontrollen hos jordmor. Tror det er alt etter hvor i byen man bor. Bor selv på Tverlandet og her hadde hun ganske god tid. Så håper å få tatt alle kontrollen hos henne denne gangen og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...