Gå til innhold

Blod i urinen, men ikke UVI, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 17 uker på vei og har ved 4 ulike urinpøver fått påvist 1+ og 2+ på blod. Prøvene er dyrket uten funn. Alle prøvene er tatt "riktig", dvs nøye vasking og midtstrømsprøve.

Noen som vet noe om dette? og er det vanlig i svangerskapet? Legen min er så vag og vil liksom ikke si det ene eller andre. Blir litt nervøs nå kjenner jeg. Har ikke andre symptomer, men går ofte på do men det er jo vanlig når man er gravid.

Skulle gjerne blitt litt beroliget nå ja.....har søkt på nettet, men finner ikke noe spesielt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær bekymret. Slimhinnene er gjerne litt skjøre og hovne når man går gravid, dette, samt at blodvolumet øker betraktelig kan føre til små bristninger i små blodkar i slimhinnene. Dette skjer bl.a. vaginalt, men man tenker at det kan komme fra urinen dsa man tester positivt på blod der. Men trolig blandes dette blodet med urin og man tester positivt.

Du skal vel snart på UL? Der kan du få mere svar i.f.t. hvor morkaken ligger etc.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde spor av blod på samtlige urinprøver når jeg gikk gravid med siste. Fikk bare beskjed om å ta en kontroll-urin etter jeg hadde født, for å se om jeg fortsatt hadde det.....har fortsatt ikkje gjort dette da men.. jenta fyller tre år i november ;) Jeg støtter meg på teorien til hun over, skjøre slimhinner osv. Krev uansett svar fra legen din neste gang, ikke kjekt å gå rundt å bekymre seg!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! Ble roligere nå ja kjenner jeg. Blir jo så bekymret av sånt, men er godt å høre at det finnes flere som har opplevd det samme og at det har gått bra.

Skal prøve å slå meg til ro med at dette ikke er farlig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...