Gå til innhold

Noen med migrene her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et svangerskap uten anfall, fikk jeg i dag mitt første anfall. (jenta mi er snart 6 uker)

Har ikke pleid å ta annet en paracet når jeg får disse anfallene. Tenkte jeg skkulle ringe legen min i morgen for å skaffe noen tabletter. Men, er det hele tatt noe jeg kan ta siden jeg ammer.

Og kan akkupuntur hjelpe? Noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet har aldri funket på mine anfall. Jeg går på forebyggende medisiner som jeg tar hver dag. + at jeg har anfallsmedisiner som jeg tar ved anfall. De medisinene jeg bruker kan desverre ikke taes når man er gravid eller ammer :( Men de funker hvertfall kjempebra på meg, å jeg føler virkelig at jeg kan leve et normalt liv igjen.

 

Akkupuntur har desverre ikke funket på meg, men det verdt et forsøk da, kan jo hende det funker på deg :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Bare paracet når du har hatt anfall? Ikke så "iltre" anfall da? Ammet aldri selv, mener ganske sikkert at det fins migrenemedisiner du kan ta under amming, hvilke er jeg usikker på - det må du nesten rådføre deg med hos legen. Det vet legen bedre enn noen her.

 

Jeg har forsøkt det meste som fins mot migrene, akupuntur har aldri fungert for meg, men det er nok litt individuelt.

Skrevet

Eg fikk ikkje migrene før minst 6mnd etter fødsel eg. Hadde kun eit anfall når eg var gravid med nr 2, det var like før jul og ho er født i juni.....

Skrevet

Jeg var sikker på jeg hadde migrene, men legen mener det er musklene i nakken min som gjør at jeg får en syyyyk hodepine i 1-3 dager, det sitter rett over øynene og bakover i hodet. Det som hjalp for meg var fysioterapi. Går ca. 1 gang i uken som forebyggende. Og etter at jeg begynte har jeg ikke hatt vondt. Supa!! :)

Skrevet

Jeg tar maxalt når jeg får anfall. De fungerer godt, men jeg blir utrolig trett av de. Dessuten blir jeg så ekkel inni munnen når jeg tar de, får vondt når jeg spiser, og smaksløkene blir litt rare, men alt er bedre enn å ha migrene! Har fått resept på noe som heter zomig nå, skal sjekke om de gjør så jeg ikke blir så ekkel i munnen ;)

Hør med legen du, så kan det hende det finnes noe du kan ta selv om du ammer..

Skrevet

Akupunktur hjalp ikke på meg, men det som hjalp var osteopati. Kan anbefales! Når det gjelder medisiner, kan du ta imigran, men da må du pumpe deg + kaste melken i 8 timer etter at du har tatt det. Men det er jo bedre enn å amme med migrene....

 

Jeg tar ellers tilskudd av omega 3 + magnesium.

Skrevet

Takk for svar! Skal ta meg en prat med legen i morgen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...