Gå til innhold

Dere som er flinke til å strikke :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å begynne å strikke, men det er mange år siden jeg har gjort.. Noen som har tips til nettsider eller bøker som forklarer enkelt og greit fremgangsmåte og kanskje noen enkle oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.garnstudio.no

Det er en kjempe flott side!

Der er det beskrevet, med bilder, hvordan du legger opp masker, strikker rett og vrang osv. Pluss MASSE gratis oppskrifter! :)

Skrevet

www.garnstudio.com mente jeg! :)

Skrevet

Å, tusen takk :) Nå skal jeg lete meg frem til noe enkelt å starte med!

Takk :o)

Skrevet

Akkurat nå kommer jeg ikke på noen bøker eller nettsteder, men i et av de nyeste heftene til dalegarn (til baby) er det flere "superenkle" oppskrifter. Mye frem- og- tilbake- strikking. Det er fint å begynne med, også kan du gå til mer utfordrende prosjekter etterhvert. DEt er også fullt lov å spørre damen i garnbutikken om å hjelpe deg, de pleier å være veldig medgjørlige : )

Skrevet

Ja, jeg tror det er best å starte med noe enkelt i første omgang:)

Vil ikke virke helt "blank" når jeg spør i garnbutikken, men det er vel ikke bare meg som spør :o) Tenkte jeg skulle prøve meg litt frem i helgen.. Blir nok litt prøving og feiling ja :)

Skrevet

http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_index.php

Her lærte jeg Amia :)

Mitt første prosjekt er et babyteppe med hvite/blå striper. Nå i første omgang kjøper jeg bare garn på Nille slik at jeg ikke bruker masse penger på dyrt garn i prøve/feileperioden.

Det finnes også en bok som heter Myk Start som har masse søte, enkle oppskrifter :)

Skrevet

du finner mange tips på youtube også, . videoer om hvordan man strikker vrang og rett og flere sånne greier man en gang kunne =) paapinden er en danske som har lagt ut masse tips, også finner du flere videoer utifra der. Jeg friska det netopp opp sjøl, har akkurat begynt på et baby teppe. kjempe gøy, jeg sitter hele dagen og koser meg.

Skrevet

Takk for gode tips jenter :) Skal ut å handle litt garn i morgen, så tenkte jeg, som foreslått over, og spørre og grave litt i garnbutikken. De har sikkert noen enkle og fine oppskrifter å starte med...

Føler meg helt blank på området siden det er så lenge siden, men man kommer vel fort inn i det igjen.. Garnstudio.com siden var jo veldig fin da:) Skal sjekke litt på youtube også jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...