Gå til innhold

Min fødselshistorie!!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig blitt mamma!! Til verdens fineste jente som heter Mathide!! Litt treig med historien min jeg da.. Fødte 26.09.08

Sååå... Fredags morgen stod jeg opp for jeg måtte på do.. Kjennte ingenting, men når jeg gikk å la meg igjenn kjennte jeg at noe var på gang.. Hadde veldig uregelmessige rier i ca en time. Ringte føden og mannen. De mente jeg hadde god tid så jeg kunne bare være hjemme en god stund til. Men etter enda en og en hlv time synes jeg riene bjynnt å bli ganske tette. Var 3min mellom hver når vi reiste.

Når vi kom frem til sykehuset hadde jeg litt problem med å komme meg opp på føden, men det gikk greit. Jeg ble med en jordmor til undersøkelse. "jøss!! du har jo 4 cm åpning du!" sa hun. Jeg ble lettet...

Hun mente jeg såg så rolig ut for å være så godt igang :)

Så tok jeg en dusj som var veldig behagelig.. Så spydde jeg i dusjen..hehe...

Så fikk vi et rom og jeg prøvde å bevege meg og være oppreist mest mulig.. Tiden gikk og jeg syntes jeg taklet smertene bra. Greide å puste meg rolig gjennom hver ri. Var egentli ganske likt mine verste mens smerter.. men jeg har hatt STORE mens smerter da.. :)

Så etter en stund målte hun 6cm.. Så kom en ny jordmor på vakt som bare var heeeelt fantastisk!! Hun var så rolig og skrytte av meg hele tiden.. Det er veldig oppmuntrende å høre at du er flink!!

Så spurte jeg etter lystgass.. Følte ikke det hjalp så veldig egentlig. Men jeg hadde jo noe å gjør på da. Så hadde jeg 8cm. Hun spurte om jeg følte trykke press men det gjorde jeg egentli ikke.

På 9cm sa hun jeg kunne begynne å presse viss jeg ville. Følte aldri noe press, så jeg måtte virkelig jobbe med å presse. Det syns jeg var det verste!! Mistet litt kontrollen på en måte.

Presset i en og en halv time og prinsessa kom med hode og begge hendene! Så det var litt trangt kan du si..

Så endelig var hun ute og alt var over trodde jeg. Men så hadde morkaka delt seg opp, så jeg måtte i narkose og skrape ut restene! Det var ikke noe gøy!! bare 2 timer etter fødselen.. Men men overlevde det også

Så dette var min historie.. gled dere!! Jeg kunna godt gjort det igjenn for å få den største gave i livet!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med babyen:)!

Skrevet

Gratulerer med babyen Ann..Har ventet på å høre fra deg!

Skrevet

Gratulerer så mye med Prinsesse Mathilde :o)

Kjedeligt med morkaken, men så lenge babyen & du har det bra, så er det bra! Masse lykke til!

Skrevet

Gratulerar!!! Kjekt å lese:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...