Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Tenker på de som er med på Luxusfellen i dag. Kan jo ikke blakke seg helt, for at venner skal tro man har bra med penger. Hilsen en med normal inntekt, som sparer heller penger, enn å kjøpe dyre ting.
Harald Ripultfør Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Man er kanskje ikke fornøyd med det han har og tjener, så da prøver man å skjule det å heller lure andre ved å late som. Det skaper jo bare kjempestore problemer for de da, så veldig smart er det jo IKKE.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Tja..de som ikke har det så godt med seg selv må vel ta det igjen ved å spille skuespill kanskje? Noen er jo bare genuint opptatt av å ha "det beste" - hva nå enn det er, og ekstreeeemt opptatte av hva andre mener om seg og sitt. Selv blåser jeg langt i hva andre måtte mene (regner med det er utseende det går på her, siden du spør om viktigheten av å se bra ut?) om meg og mine, så lenge vi har det vi trenger. Å leve over evne har aldri vært særlig tiltrekkende....
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Aner ikke hvorfor det er så viktig for noen at det skal fremstå som at de har såååå mye penger..... Synes det kan virke som "stormannsgalskap" har blitt en folkesykdom! Ser feks utrolig mange barnefamilier som bruker uante summer på hus, bil, klær, reiser osv...... for så i neste steg fortelle at de bare måååååå ha barna i barnehage full tid, for de har IKKE råd til å jobbe redusert (for eksempel)..... (Mange som kommenterer dette til meg siden jeg selv jobber redusert....) Jaja... hver sin lyst......
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Tenker ikke bare på utseende, men bilen, huset, inventartet osv.
Libido- Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Fordi samfunnet har blitt mer og mer materalistisk? Nordmenn er de værste i verden på ting, hus, oppussing, bytting av biler osv. Det er det vi snakker om og det er det vi liker å holde på med. Tror vi ubevisst blir revet med på kjøpekarusellen.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Ok, litt mer det går på da ja. Jeg syns egentlig det er helt flott å komme rundt i en av de to gamle bilene vi nå har (20 år gamle begge to), vi hadde en ny (med billån) og en gammel, men har nå to gamle. Har kuttet månedlige kostnader med 2600,- og det er så deilig! Da kjører jeg gladelig eldre bil, når lommeboka blir romsligere ) Ikke det minste flau for det, for jeg vet jo at vi sparer masse penger på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå