sulunn Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Heisann. Er så i tvil,kjøpte Odenwalder dunpose i dag, men etter at jeg kom hjem har jeg blitt i tvil om jeg heller burde kjøpt Voksi urban... forskjellen er at det er ull i bunnen på den sist nevnte å at det er en tredje del som forlenger posen. Men virket veldi stor å klomsitte.. hehe. Men har 10 dager angrefrist.. Hva hadde dere gjort?? Trenger tips:)
laffeline Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg skal selv kjøpe voksi urban. Liker den bedre enn odenwalder sine poser :-)
Fullt hus :) Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 voksi urban som i voksipose? voksipose er ubrukelig med mindre du har en megavogn.. klumpete og ekkelt
laffeline Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Voksi urban kan ikke sammenliknes med en "vanlig" voksipose. Du kan lese mer om den her: http://www.voksi.no/view_product.php?id=23
Mimi82 Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde samme dilemma selv, men etter å ha sjekket ang. vask falt valget på Odenwalderposen. På vaskeanvisningen til Voksi Urban står det at posen bør renses, mens Odenwalderposen kan vaskes i maskin på 60 grader, noe jeg synes var mer praktisk Fikk også beskjed om at den kan tørkes i trommel (da bør det pakkes et par tennisballer sammen med posen i trommelen for å fordele duna skikkelig). Bare et lite innspill fra meg
Herkules Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ville valgt Oldenwälder fordi jeg liker denne best. Lettere og mer formelig. Når det gjelder vask, den BØR tromles og da med tennisballer. Jeg tror ikke jeg ville valgt dunpose om jeg ikke hadde trommel jeg:)
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 obs, det er kun underdelen til voksi urban som ikke kan vaskes som vanlig. Puten til voksi urban kan taes av og vaskes enkelt og greit. Det kan ikke odenwalder. Voksi urban er noe helt annet en den klassiske voksi... HELT ANNET! Ellers er posene veldig fine begge to. Slet selv med valget. Det som avgjorde saken var at voksi urban kan brukes mye lengre... min datter på 6 år får plass i den... derimot med den lengste overdelen. Og overdelene som byttes er fornuftige. De er ikke et lappeverk av endestykke og samme overdel som den minste, men en helt ny del. I tillegg likte jeg at det gikk ann å glide opp i bunnen, med tanke på sko og føtter,... det gjelder nok aller mest når barna er litt større. Minste posen, altså av voksi urban passer i de aller fleste bagger. Veldig god plass i min simo, og jeg ser at den lett kan passe i de mindre baggene også. Ingen fare for det. Lykke til med valget. Du blir helt sikkert fornøyd når du bare har blitt bestemt.
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde samme dilemma... Men ble uten tvil odenwälder. Lettere, luftigere, kan vaskes på 60* (urban må renses), mye penere og jeg tror mer komfortabel.
adventsmamma - des.08 Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg kjøpte Voksi Urban fordi den har ull i bunnen, vanlig dun mister en del av isolering/varmeevnen når den blir trykt flat/babyen ligger oppå. Lett å tørke av flekker på den også da den er som en sovepose :-). Puta kan tas av og vaskes i vaskemaskin ;-). Men alt i alt så finnes det fordeler og ulemper med alle - så Odenwalder er sikkert like bra, et vanskelig valg ja!
piha Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 jeg har den tradisjonelle voksi posen, og kjøpte odenwalder. Synes den var veldig fin. Har ullfell som jeg skal legge i bunn av vognen, slik at jeg får den isolasjonen og varmen når jeg trenger det. Tenkte at odenwalder også kan brukes på våren og høsten også, mens voksi'en er litt for tykk til å brukes på varmere dager. uansett hva du velger så blir du fornøyd tror jeg.
sulunn Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2008 Tusen takk for innspill fra dere... tror jeg har blitt sikker på at jeg beholder posen altså odenwalder`en:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå