Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Nå er det snart tre uker siden jeg fødte, har for første gang i dag turt og se hvordan jeg ser ut nedentil etter fødselen... må si jeg syns jeg er noe forandret. Det vil si, jeg ser ikke skjedeåpningen min lenger...litt vanskelig å forklare, men akkurat i åpningen ser det ut som om om noe stenger... Det er ikke noe hull der hullet var...Nå har jeg jo født så det kan jo ikke "gro igjen", men veldig nysgjerrig på dette.. andre som har født før som vet hva dette kan være? som vil dele erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ikke mye fornuftig å svare på det du spør om. Men jeg skjønner godt at det tok tid før du turte å titte. Det er ennå litt tabu å snakke om både froandrede og maltrakterte underliv etter fødsel. Det ser man stadig av debatter her inne også. Det rare er at en del kvinner føler behov for å bagatellisere dette. Men det er vel de som ikke har forandret seg så mye etterpå som blåser mest av det kanskje.
enda en Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Det du ser som stenger er skjedeveggen. Kjenn etter med fingern, så finner du ut om det er fremre eller bakre skjedevegg. Det er veldig vanlig etter fødsel. Nå er det jo ikke lenge siden du har født, så det er stor sannsynlighet for at det strammer seg opp igjen. Et godt , men kjedelig, tips er knipeøvelser! Om det ikke hjelper innen 6 måneder, så kan det være at du har et lite livmorsfremfall. Men alt dette kan du spørre legen din om på 6 ukers-kontrollen. Men husk at det ikke er sikkert legen oppdager problemet ditt, bla fordi du ligger på rygg under undersøkelsen. (pga tyngdekraft vil "problemet" med fremfall være mest plagsomt (og synlig) når man står/sitter, for da "presses" skjedeveggene ned og utover. ) Legen er også vant til å se litt forskjellig, så om du ikke har et stort avvik fra normalen vil h'n kunne si at alt ser normalt ut. (og det er også normalt at underlivet forandres etter fødsel, men det hva hver enkelt oppfatter som et problem som avgjør om det er noe å se nærmere på)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 De fleste blir som før etter en fødsel, men det kan ta sin tid. En er hoven og strukket der nede, så litt hevelse osv må en tåle;) hehe.. skal være glad du ventet i 3 uker;) Jeg så dagen etter fødselen, jeg. Og da lurte jeg virkelig på om jeg noengang ble normal igjen. Det så ut som om der lå en sånn oval amerikansk fotball under huden eller inni skjeden;) Ekstremt hvor hoven en er rett etter, du;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå