Gå til innhold

Skal vi prøve med en skravletråd for tvillingmammaer to be?


elize m/3 prinsesser & 1 prins

Anbefalte innlegg

Hvor langt er dere kommet? Er selv 24+4 idag. Og begynner å føle meg tung! Magen er så full av liv at jeg blir sprø til tider, og ryggen virker når den vil.. Søvn vet jeg ikke hva er lenger, så tror ikke jeg holder ut i jobb så veldig mye lenger nå.

 

Jobber dere enda? Vet dere hva dere får? tenkte på navn?

Begynt å handle inn? Og isåfall, hvilket utstyr har dere valgt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Jeg er 26+6 i dag=) Har to ville gutter i magen:) Tvilling 1 er størstemann og ligger i seteleiet, tvilling 2 er litt mindre og ligger for tiden i tverrleiet.. Begge har føttene sine på samme plass... Ribbenene mine på høyre side synes de er morsomt å sparke på:P

Begynner også å føle meg veldig tung.. Og har fått noe vann i kroppen..Orker ikke så mye lengre, og blir fort sliten og får kynnere.. Forsøker å gå min faste tur hver dag, men blir tyngre og tyngre for hver gang.. Men men, får verdens fineste "premier" til slutt:) Jeg har termin 1.februar:)

Søvn er også vanskelig.. Halsbrannen har kommet tilbake.. Og det å snu seg om natten er veldig vanskelig, da ryggen har en tendens til å "stivne"...Men nå er det heldigvis ikke SÅ lenge igjen:)

 

Jeg har vært sykemeldt store deler av sv.skapet, da arb.plassen min ikke kan tilrettelegge for meg. Og dermed blir det svært vanskelig å være på jobb (er sykepleier..)

 

Har kjøpt inn det meste av utstyr.. Bilseter (Izi sleep), Vogn (Emmaljunga twin city cross) Veldig fornøyd med vogna:) Kjøpte i sverige, og sparte en del penger på det:) Klær - har kjøpt noe ull, bomull og arvet masse.. Ellers har vi arvet det meste av utstyr.. Dyner kjøpte vi i forrige uke på kid, da det var 40%:)

 

Dette ble langt:) Men veldig koselig med en egen skravletråd for tvillingmammaer=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig:o)

 

Hos meg også er tv 1 som er gutten størst, jenta er visst noe som tilsvarer 5-6 dager mindre. Ikke målt i % enda.

 

Er usikker på hvordan de ligger, det var det eneste jeg skulle spør om på forrige kontr, men glemte det jo. Men kjenner absolutt mest liv på høyre side og gjerne inn mellom ribbeina der..

 

Har ikke fått noe vann i kroppen, enda.. Lagt på meg 7 kg så langt men regner med jeg kommer til å eksplodere framover nå.!

Prøver å trene styrketrening 3-4 g pr uke, men det blir litt i perioder da jeg av og til jobber mye noen uker.

Er også sykepleier, jobber natt på sykehjem. Men sliter med søvnen og merker at det begynner å bli tungt på jobb fordi jeg er så mye trøtt. Har såvidt tenkt på å be om sykemelding, men synes det er litt vanskelig siden jeg egentlig føler meg i fin form.

 

Av utstyr har vi ikke kjøpt noe enda. Kun storesøstrene som har valgt ut ett plagg hver til babyene. Har endel jentetøy fra før, men ikkenoe gutteklær.

Har bestemt oss for tfk twinner tvist vognen med bager og poser. Brio primo bilstoler. Justerbar lekegrind som seng i begynnelsen.

Så må vi handle småting som sengetøy, flasker, vippestoler osv..

 

Planen er å prøve å amme begge to, men ikke uansett pris så kommer til å ha flaske, pumper ol i bakhånd.

 

Ellers håper jeg på en fin normal fødsel uten komplikasjoner:P

 

Skal dere på tvillingforberedende kurs? Vi har meldt oss på og skal nå i slutten av mnd.

 

Kos deg videre med graviditeten! Jeg nyter hver en dag, stortsett;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! Blir med på den tråden her jeg:) Venter en jente og en gutt 20 februar. Er 25+2 i dag. Begynner å få stor mage nå og syns den er mye i veien.Merker det er mye som er blitt tungt og vanskelig å gjøre, som å shave legger og ta på sko o.l. Men det er jo verdt det!

 

Jeg har vært sykemld mesteparten av svangerskapet.I begynnelsen pga kvalme,trøtt og sliten, og i det siste pga at jeg hadde ikke klart å holde ut på jobb uannsett, har fått beskjed om å hvile mye,og på jobben må jeg stå og stresse i 7,5 timer så det hadde ikke gått om jeg ville.Begynner å bli lei av å være hjemme:(

Jeg var nok litt naiv og dum før jeg ble gravid.Trodde man bare fikk en fin stor mage jeg, så ble overaska over hvor vondt,tungt og slitsomt det er. Godt jeg skal ha to på en gang,for tror ikke jeg orker å gå igjennom dette en gang til. Men skal aldri si aldri da:)

 

Jeg har vært på noen kontroller på sykehuset pga sterke smerter i magen.De fant aldri ut av hva smertene kom av, men det har heldigvis gitt seg. Livmorhalsen min ble målt til 32mm først og 25mm 2 uker senere. Så fikk beskjed om å ta det med ro og skulle følge med på spark for tv2 har litt lite fostervann.Ble veldig urolig av den beskjeden,for synes at tv1(jenta) har blitt veldig rolig i det siste og får ikke kontakt med ho når jeg dytter.Er jenta som er størst. Tv2(gutten) er mindre men mer aktiv. De har fått navna Ronja og Adrian:)

 

Jeg syns det er kjedelig å måtte hvile så mye, for jeg er vanligvis en ganske aktiv og utålmodig person som skulle gjort ting i går, og er ikke helt vane med å roe ned når jeg ser hvor mye rundt med som skulle vært gjort, men må jo bare bite det i meg..

 

Vi har handlet inn det aller meste nå.Det eneste vi mangler nå er vinterposer,himmel,stativ og sengekant til sprinkelsenga som må males. Har vært heldig å fått en del utstyr så har ikke blitt helt blakke heller heldigvis.

 

Åssen er det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei:) Har vært hos jordmor i dag:) Alt er bra og guttene er veldig aktive i magen:) Er 28+0 i dag:) Endelig i tredje trimester!! HURRA!!

Symfysemålet mitt er 37 cm, så magen er veldig stor, og tror selv at jeg får to store gutter:)

Men har begynt å få litt nedpressfølelse i det siste.. Dette er særlig om natten.. Må vel bare ta det med ro og slappe av.. Men det er vanskelig, og kjedelig...

 

Begynte å vaske babyklær i går:) Så koselig å se de små klærne henge på snora.. Særlig de små sokkene deres:)

 

Ellers har jeg fått en god del vann i kroppen nå.. Særlig hendene er hovne.. Skal prøve å ligge meg skinner om natten for å forbedre sirkulasjonen.. Jordmoren anbefalte meg det...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er i den 26 uka nå, og har to eneggede gutter i magen! Alt går egentlig ganske så greit, men har jo vondt i ryggen og hoftene til tider, og litt dårlig nattesøvn. Men syns ikke jeg kan klage! Det blir nok verre :)

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet, så har hatt muligheten til å ta livet med ro heldigvis.

Vi har handlet inn det aller meste av alt egentlig. Kjøpt noe brukt også, så det har ikke kostet all verden. Har valgt emmaljunga kombivogn(pent brukt), og maxi cosy bilstoler (nye) blandt annet.

Også må jeg vel tenke på å anskaffe en ammepumpe og tåteflasker og slikt. Har dere tenkt å kjøpe sånt klart før fødselen?

Mine første barn dette, så har ikke gjort dette før :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å se flere her inne!

 

Er i uke 26 idag jeg. Kontrollen tidligere i uka viste at magen var 28 cm. De siste to ukene føler jeg det har skjedd forandringer med kroppen. Alt er blitt betydelig tyngre og magen har VOKST!!

 

Jordmor mente jeg burde sykemeldes nå pga nattjobbing og søvnproblemer, så da ble det sykemelding da. Merket bedring med tanke på søvnen allerede etter 2 dager, er akkurat som om jeg slapper bedre av og klarer derfor endelig å sove:o)

 

Er ellers i kjempeform:o) Men synes dagene går utroooolig sent. Kjeder meg grundig! Er måte på hvor mye jeg kan strikke, glane på tv eller sitte ved dataen på dagtid når de fleste andre er på jobb.. Kjenner det i ryggen og når kvelden kommer hvis jeg har sittet for mye..

 

Har ikke råd til å farte rundt å shoppe og gå på kafe hver dag heller selv om det hadde vært gøy!!

 

Pumpe, flasker og ammepute og tutter har jeg helt klart tenkt å ha i hus før de kommer ut! Og i morgen tenkte jeg meg en tur på loftet for å se hva vi egentlig har igjen av babyklær og utstyr, og så begynne å vaske litt klær osv.. Må ha noe å gjør kjenner jeg! En plan likssom;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Bare lurte på om dere skal føde eller ta keisersnitt? Jeg har vært litt fram og tilbake mellom disse to..

Er ikke redd for smertene under fødselen, men er redd for evt. komplikasjoner... Men vet jo at de tar hastekeisersnitt dersom det skulle være noe..

 

Men bare lurte på deres synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kav vi velge hva vi vil da eller? Har ikke fått noe informasjon om slik ennå. Jeg trodde de så an på hvordan de ligger, om det er sete eller hode. Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke at man fikk bestemme, men at det kom an på leiet.

 

Jeg har tenkt å føde vaginalt om det er mulig. Evt med badekar eller epidural. Lystgass bare spyr jeg av.

Vet ikke om jeg vil igjennom en setefødsel hvis det blir en problemstilling, men det spørs jo litt hvor lenge de holder seg inni magen, hvor store de er osv..

 

Så i tankene mine ser jeg fram til fødsel, men ender det med keisersnitt så jaja. Det som er til det beste for barna tenker jeg.

 

Har hatt en fødsel og et keisersnitt før. Og ville helst valgt fødsel igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir nok fødsel på meg også:) Her hvor jeg skal føde (Drammen) kan man velge selv når det er tvillinger..

Nå er det ikke lenge igjen, heldigvis:) Gleder meg til å få gutta ut:) Begynner å bli veldig tungt nå merker jeg.... Men håper de holder seg inne til januar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll på sykehuset i går og spurte om det er slik at man kan velge om man vil føde vanlig eller keisersnitt når man venter tvillinger. Legen sa at hvis man har et veldig stort ønske om keisersnitt så fikk man det. Jeg har mest lyst til å føde vanlig jeg da, men det kan jo hende at ting hnder så det blir keisersnitt fordet..Får jo bare vente å se, men har ikke lyst på noe arr.. Begge bebbiene hadde snudd seg også. TV1 har flyttet seg fra seteleie til hodeleie og TV2 fra hodeleie til seteleie. Og det var visst veldig bra sa legen. Jeg trodde det beste var om begge lå i hodeleie?? Men hun sa at det var optimalt sånn de ligger nå så håper ikke de flytter på seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare for å si noe om fødselsinnleggne:)

Det anbefales vel alltid å føde på nornalt vis, når det er mulig. Vi som har to i magen, må likevel belage oss mentalt på både fødsel og keisersnitt, da man aldri vet hvordan babyene ligger til helt på slutten, og hvilken type fødsel det faktisk blir :) Kan jo også tenkes det blir både fødsel og keisersnitt. (Vanlig fødsel på første baby, og hastekeisersnitt på andre baby) Uansett tror jeg det er veldig viktig å bekymre seg minst mulig, og prøve å tenke positivt. Stort sett går alt fint selv med noen komplikasjoner!

 

Hvordan er formen hos dere blivende tvillingmammaer for tiden da?

Min er veldig opp og ned. Kommer mye ann på hvordan natten har vært, søvn er litt ekstra viktig nå for tiden merker jeg.. Kroppen må vel sove litt nå mens den kan, om noen måneder blir det ikke mye ro å få :)

Gleder meg sånn til å treffe guttene mine!! ca 100 dager til terminen min nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) jeg har 80 dager igjen til termin i dag:) HURRA!!! Gleder meg veldig til å se guttene mine jeg også:)

Formen er veldig opp og ned her også.. Noen dager er topp, mens andre dager er tunge..

Var på apoteket i dag og kjøpte meg en gel for hovne ankler/føtter (Eis-gel-2000) het den.. Var kjempedeilig å smøre beina med, veldig avkjølende:) Ellers fikk jeg kjøpt våtservietter, og a-creme (Var 30-50%), så sparte en del på det:)

 

Ellers merker jeg at jeg begynner å bli trøtt igjen, sånn som 1.trimester.. Orker ikke så mye lengre.. og får fort vondt i korsryggen hvis jeg går for mye.. Men det er verdt alt strevet!!

 

kjøpte litt mer babyklær i går.. kom plutselig på at jeg nesten ikke hadde noe klær i str.50. Har bare tenkt str.56 når jeg har vært ute å handlet tidligere. Så det ble 4 bodyer, to myke tøybukser, og 4 sparkebukser i velour. Trodde jeg så var ferdig, men stakk innom kappahl på vei hjem, og der var det halv pris på halv pris, og jammen meg fant jeg ikke noe klær der også:) Superbillig!! :D Så nå er vi stort sett klare, bare kremer og oljer igjen:) Deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 95 dager igjen idag:o) Høres leeenge ut synes jeg, men nå nærmer det seg jul så da går jo tia ekstra fort!

 

Har begynt å gå gjennom gammelt babytøy fra jentene og vaske dette for å se hva som kan brukes og evt hva vi må kjøpe mer av. Er så koselig med de bitte små babyklærne som henger til tørk. Hadde helt glemt hvor små de var jeg!

 

Formen er ellers bra den. Men gosh av meg så trøtt jeg er fortia! Trøtt og varm og anpusten. Føler jeg har sinnsykt mye blod i kroppen som pumpes og pumpes og pumpes, slik at det kjennes ut som jeg går med konstant høy puls!

Sovna 01 i natt og sto opp med ungene 0630, fikk de avgårde og la meg på sofaen 0830 og sov til 13 (!!!!!) Men det gjorde godt da! (Synes det er godt å være sykemeldt slik at jeg har anledning til å legge meg ned når jeg måtte trenge det.)

 

Så gikk jeg og hentet dem på sfo, 3.5-4 km tilsammen å gå, så da fikk jeg litt trim og:o)

 

Har ellers fått dilla på grov BLT baguette fra la baguette. En grov baguett med dressing, salat, tomat, ost og bacon. *nam* kan nesten gjøre hva som helst for en slik nå for tia.. og kaffe latte!

 

Skal noen av dere på tvillingforberedende kurs? Vi skal på tirsdag og 3 uker fremover. Lurer på om det egentlig er noen vits i, føler jeg har lest så mye på nettet nå - men noen gode råd/tips er det sikkert alltid! håper jeg!

 

Er det mye liv i deres mager? Her synes jeg det er helt ekstremt fortiden. De protesterer på alt:P. Om jeg ligger på den ene eller andre siden, har sex, går tur eller hva som helst..

De kan holde på å olstre rundt i flere timer før det kanskje blir en liten pause. Noen som vet hvordan det vil bli når de blir større? Vil det bli mindre spark pga mindre bevegelsesmuligheter der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke meldt oss på tvillingforberedene kurs, men det har litt med at det er i overkant av en time å kjøre til Oslo en vei. Blir litt langt å dra, pluss at vi er midt i flytting og alt, så helgene går til og ordne og styre mtp det. Men hadde det vært slikt kurs i byen vår, så hadde vi nok dratt. Det er helt sikkert masse nyttig man lærer, også er det nok flott å treffe andre som har tvillinger eller har tvillinger på vei :)

 

Vi har tenkt å melde oss inn i tvillingforeldreforeningen da :) Tipper man får med seg litt nyttig info derifra!

 

De siste par dagene har det vært mye action i magen min. Spesielt på kvelden og natta. Syns det er veldig godt og betryggende å kjenne de sparker, da får man jo litt bekreftelse på at alt sannsynligvis står bra til. Morkaken min ligger fremme på magen og er vistnok ekstra stor (siden det bare er en morkake sannsynligvis), så har ikke kjent så mye spark og bevegelse før nå, nettopp pga det. Men regner med det bare blir mer og mer fremover, guttene begynner jo å bli store og sterke nå :) Så selv om det blir dårligere med plass, så blir det nok vel så mye spark og bevegelse!

 

Har et spørsmål til de av dere som har barn fra før. Har dere noen anbefaling mtp ammepumpe? Manuell eller elektrisk, hva er best?

 

God helg videre til dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok anbefalt elektrisk. Sparer deg for mye tid. Har selv bare hatt en sånn manuell håndpumpe fra avent selv, og den var jo grei den for jeg var ei skikkelig melkeku så melken kom i strie strømmer.

 

Men ser for meg at tiden blir mye knappere nå med to stk.. Brukte mye medela sine elektriske da jeg var lenge på sykehuset med nr 2, og synes de var veldig greie!

 

Men må si at jeg ikke akkurat har sjekket ut av hva somer på markedet for tiden. Lurer på om det ikke går an å leie og, fra apoteket? Elektrisk pumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt manuell pumpe fra avent... Tenkte først på elektrisk, men da er man vel avhengig av å ha en strømkontakt i nærheten.. Og tenkte at derfor er det best med manuell.. Men har egentlig ikke peiling, da dette er første gang:)

 

Tror det går an å leie på helsestasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kommer inn her jeg, selv om jeg har termin 5. mars. Jeg tror ikke jeg går til den tid, regner med de popper ut i februar en gang. :)

 

Jeg er i uke 26 nå, har to gutter i magen, og vi vet ikke om de er en- eller toegget, så jeg får UL hver 14. dag fra neste mnd. I går var jeg på en UL og hun anslo at de veide litt under 1 kilo hver. Det er jo mye når jeg ser på min side her at en baby veier ca 800 gram eller hva det var på denne tiden. Mine er altså større pluss to! Eeek, hvordan skal dette gå?!

 

Har bekkenløsning og prøver akupunktur, homeopati og osteopati for å se om noe hjelper. Bor ikke i Norge, men bruker norske nettsider pga språket og tilhørigheten.

 

VI har begynt å snakke om navn. Vi visste det kom til å bli vanskelig, for med vår første var det bare ett guttenavn vi begge likte, så nå håpet vi på jente. Dengang ei, vi må pent finne to guttenavn som begge liker og som kan uttales og skrives uten trøbbel på begge språk(fransk og norsk). Så langt er vi bare enige om ett navn(Eric/Erik). Sukk.

 

Jeg jobber ikke, jeg er hjemmeværende husmor med vår eldste sønn på 2 år. Han begynner på skole neste år, men jeg vil prøve å få han inn i en barnehage der han kan være noen timer i uka før det, både for å gi oss litt mer avlastning med tvillingene og så han blir litt avvent mamman sin og ikke får sjokk når vi lemper han på skolen.

 

Når det gjelder utstyr får vi lånt veldig masse, og vi kan få overta en tvillingvogn som ei vi kjenner har hatt til de hun var dagmamma for. Jeg vil investere i bilseter med base for å gjøre ryggen min en tjeneste, og så må vi ha ny bil :/

Klær og vippestoler og sånn "småutstyr" får vi låne eller vi kjøper det som trengs.

 

Førstemann var 4,7 kilo når han ble født, jeg håper bare jeg ikke setter noen rekorder for store tvillinger...jeg ønsker meg to søte små som jeg klarer å bære på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei:)

Er 30 +5 i dag.. HURRA!! Dagene går tregt for tiden - gleder meg til hver fredag, for da bytter jeg uke:)

 

Var på UL i går og begge guttene har det bra:) De ligger begge i hodeleiet. Tvilling 2 var vanskelig å måle denne gangen, han var så vill inne i magen - mamma sin gutt;) Men fikk målt dem sånn ca, og begge har en fin vekstkurve.. Den ene litt over normalt, og den andre litt under normalt:) Ellers var alt fint på meg, BT, Urin.. Så dette lover veldig bra:) Hvor lenge skal legen måle livmorhalsen, noen som vet?

 

Nå er det oppfølging hver uke, synes det er veldig betryggende jeg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det går bra, og at de holder seg der inne! Skal knipe igjen lengst mulig jeg og, så lenge det går!!

 

Var på kontr i sist ukee, var da 27+5, gutten lå i hodeleie og var ca 1000g , jenta i seteleie og ca 900g. Ellers så alt fint ut:o)

 

Har ellers ligget pladask i 3 dg nå med spysyka, feber og nå halsbet. Noe skikkelig dritt! Tror jeg begynner å komme meg nå for har ikke spydd idag, men har ikke drukket allverdens heller. Heller Ikke spist på 3 dg. Har fått frist av legen til i morgen til å bli bedre, hvis ikke blir jeg lagt inn for å få væskebehandling. Så her går det i små små slurker med te og vann. Eneste jeg klarer for halsens del. Har fått penicillin, men de nytter jo ikke om jeg skal spy opp alle:o/

Dritt!!!

 

I dag er eldstejenta 8 år så vi skulle ha familieselskap. Men jeg har jo ikke løftet en halv finger engang på 3 dg, ingen kake eller noe.

Så mannen tok seg fri fra jobben, har støvsugd og ligger nå og skrubber doen. Mamma og pappa baker kake og tar med, så da ordner det seg jo:o) Så lenge ingen forventer noe av meg skal jeg nok komme meg gjennom dagen. Går bare og legger meg i verste fall. Men 8 åringenblir fornøyd hvertfall!

 

Måtte bare skryte litt av den hærlige familien min:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra med dere:) Her går det også bra, men er mye stress for tida. Har flytta og det er litt av en jobb. Må være ute av den gamle leiligheten senest fredag, og det er blir aldri tomt der, utrolig hvor mye ting og tang og skrot som samler seg opp.. Hit vi er flyttet er faktisk litt mindre leilighet (ca50m2) enn den vi hadde først (ca 55m2) men er mye bedre planløsning her så virker litt større. Var fuktskader der vi flyttet fra. Vi skal bare bo her midlertidlig, for vi skal bygge hus på nabotomta så vi får veldig kort vei å flytte neste år. Regner med å begynne å bygge i vinter/tidlig på våren.

 

Merker jeg blir fort sliten og er helt ødelagt i låra/beina/ryggen og burde tatt det mer med ro, men det er ikke så lett når jeg vet hvor mye det er å gjøre. Er redd for å føde prematurt, så må nok roe ned litt.

 

For snart en uke siden gikk slimproppen også..Fikk litt panikk da, ringte sykehuset og de sa at det ikke var farlig så lenge jeg ikke blør eller har vondt, men må huske på å hvile en del. Den vokser vel ut igjen regner jeg med.

Vet dere hvordan det er med sex når slimproppen har gått? Er det noe jeg bør unngå? Har jo ikke åpning så vidt jeg vet, men er litt bekymret for en evt infeksjonsfare feks. Så i går kjøpte jeg kondomer,for å forhindre evt infeksjon. (Aner ikke om det kan hjelpe) Det så sikkert ganske så tett ut i butikken når jeg kom med den store magen og kjøper kondomer.. Hva skal hun med det lissom tenkte de sikkert.hahaha:) Litt sent ute med prevensjon nå:)

Mannen min har bursdag i dag så må nok tre til verks i dag da, har ikke rekt å kjøpe noe ordentlig bursdagsgave til han siden vi har vært så stressa med flyttinga.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S*

haha.. så for meg deg som kjøpte kondomer nå:oP

 

Tror ikke det gjør noe at en har sex selv om slimproppen har gått, trodde bare det gjaldt vannavgang jeg. Mer er ikke 100% sikker altså.

 

Flytting hørtes stress ut! Lytt til kroppen og ta det med ro! Vet det kan være vanskelig innimellom. Men jeg er blitt flinkere nå hvertfall.. Kjenner at jeg har veldig lite lyst til å føde prematurt, med laaangt sykehusopphold osv. Kommer jeg meg til uke 35-37 og barna veier rundt 2.5 kg hver skal jeg være fornøyd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei:) Hvordan går det med dere? Jeg har vært hos jordmor i dag, og alt er bra med meg og mine søte små:)

Skal prate om fødselen neste gang, spennende:) Det jeg har lurt litt på er hva gjør dem når den første babyen kommer ut? Skal pappaen bli med den, blir den i rommet når jeg føder baby2... Skal spørre om det værtfall..:)

 

Symfysemålet mitt var i dag 37 cm (uke 31+6), hvor store er dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:) Med meg går det bra tror jeg. Var på kontroll på sykehuset på mandag, og tv2 er minus 20% vekstavvik. Tv1 er minus 7%. Ble veldig engstelig da.Skal på kontroll igjen på tirsdag, og hvis han ikke følger vekstkurven sin blir de forløst tidligere. Håper de kan bli dere inne til over nyttår, det er jo det beste for dem, men om de ikke har det bra i magen er det jo bedre på utsida. Håper det går bra ihvertfall.

 

Jeg tror at hvis man føder vaginalt så er det kanskje pappan som holder den første mens man trykker ut den andre? Men jeg aner ikke, gjetter bare nå.

 

Symfysemålet mitt var 25cm i uke 27 for 2 uker siden. Har egentlig litt liten mage tror jeg. Ikke at jeg har noe greie på slikt, men alle sier at de syns jeg er liten.Håper det holder seg slik,for da blir det kanskje ikke så ille vanskelig å komme tilbake i normal kropp etterpå.

 

Håper det går bra med alle dere andre også?

 

Kjenner jeg begynner å bli litt lei nå.Har endel kynnere og jenta mi trykker ut rompa si på den ene siden og gutten stanger hodet sitt ut på andre siden, og det er ganske ubehagelig. Og verre blir det nok:)

Har også begynt å få sykt vondt i ribbeina.Det er ikke at de sparker i de, for det er på en måte ribbeina i ryggen og under puppene.Er det flere som har slik vondt eller er det bare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...