tudelideisann Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ingen akutte bryllupsplaner så det er sagt, men jeg har begynt å tenke litt på det i det siste... Jeg lurte på om dere har noen originale tips og ideer man kan låne..... Hvilke selskapslokaler som er best osv. Det blir nok sikkert i en kirke, men ikke de kjempesvære kirkene... Vi hører til en veldig fin men akk så stor kirke, så tror ikke det blir der. Er ikke så kjendt med alle kirkene, noen som vet om en liten nusselig kirke evt kapell?? Vet det går an å gifte seg i stavkirka, men den er ikke aktuell for oss men gjerne noe lignende.... Vil ikke ha stort bryllup, så å leige en herregård er uaktuelt her... Blir vel kanskje en 40-50 gjester, lite og intimt og akkurat slik vi begge vil ha det! Fortell gjerne fra deres egne brylluper om dere vil! )
TA 1980 Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg giftet meg i Bergen i fjor sommer. Leigde en del av Era resturante. Et lokal dem har der på toppen med egen bar,og terasse. Synest det var veldig fint og intimt der. Vi giftet oss i Slettebakken kirke, trur ikke du finner en mindre kirke en det her i Bergen.Den kan se veldig kald ut, men med masse te lys( Noe kirken ordnet selv) og litt blomster blei det veldig fint, kirken stiller med en bukett og resten er jo opp til hva man vil selv.
tudelideisann Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 Det hørtest veldig fint ut! Era er jo en kjempefin resturant! Visste ikke du kunne leie den. Slettebakken kirke vet jeg ingenting om, men må vel ta en tur å titte! Takk for tipset! )
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg skal ihvertfall gifte meg i Åsane gamle kirke (den som ligger ovenfor gullgruven på en måte), nydelig, liten og koselig kirke. Men så er hele slekta gift, døpt osv der da. Hvis det ikke blir der, blir det i metodistkirken i fyllingsdalen, der familien til sambo hører til.
Vilja<3 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 vi giftet oss i storetveit kirke,veldig flott men ganske stor. Hadde festen på fana roklubb.Betale 5000 kr for å leie den(gate gormet som leier den ut,måtte da bestille hovedretten fra de) Utenom det ordnet vi med alt selv,servitører,pynt,drikke og kaker. Veldig koslig lokale som ligger nede ved nordåsvannet. Vi var 65 til middag,det var litt trangt i spisesalen.
tudelideisann Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2008 Ja den er jo veldig fin da, men ligger på andre siden av byen for oss... Hvor skal du ha festen hen da? Jeg er ikke fra Bergen, så det er vanskelig for meg å bestemme.... Sambo er bergenser, oppvokst i Åsane, men flyttet derifra for mange år siden.
tudelideisann Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2008 Dette var svar til sauen over.....)
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Hm, festen ja, det har jeg ikke bestemt meg for enda...=P hehe, jeg bare planlegger bryllupet i hodet mitt altså=) Syns ikke det er så kjempemange fine lokaler i bergen jeg, men kanskje jeg som er lite oppdatert=)
tudelideisann Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2008 Akkurat det som er problemet mitt og...Vil ha et lite og koselig selskapslokale ikke en hel hall med plass til 250 liksom.... Vet ikke om et mer egnet sted å spørre enn her så det.......;o)
mathildas_mamma Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Vi hadde bryllupsmiddagen og selskapet etterpå på Legenes hus i kalfaret. Fantastisk beliggenhet, utsikt, ja, veldig perfekt! Vi var 45 til middag, og hadde god plass. Vi trengte det, da det var 30 grader ute I eidsvåg så er det en gård som heter Øvre Eide gård. De leier ut lokale til bryllup. http://www.ovre-eide.no/ Ellers ligger det en gård på vei ned til Salhus som leier ut låven til selskap. Og så serverer de egenprodusert mat. Dette er et lite lokale, intimt og utrolig flott! Her har jeg vært og sett, rett og slett nydelig!
tudelideisann Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2008 Ja Legenes hus er og et godt alternativ! Var det dyrt å leie? Tror ikke det blir bondebryllup men takk for tipset! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå