Gå til innhold

Er det farlig å strekke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så fornøyd med meg selv i går, jeg fikk endelig pusset vinduene og skiftet gardiner på kjøkkenet:)

Men når jeg forteller det til mamma blir hun nesten helt hysterisk, for det er jo farlig å strekke seg, da det kan sette igang fødselen!

I følge henne er det bare såvidt man kan løfte armene over hodet!

Noen som har hørt det samme?

Hvis det er noe i det, skal jeg ihvertfall vaske å styre oppunder taket når terminen nærmer seg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink du er:-) Driver selv på med litt forsiktig rundvask, vil ha det rent å pent til babyen kommer:-) Jeg tror nok ikke det vil sette i gang fødselen. Takvask, vindusvask osv er jo et kjerringråd for å få fødselen i gang, men bare et kjærringråd, så det er nok ikke farlig å vaske runt å strekke seg litt selv om man er gravid (så vidt jeg vet).

Som sagt, ja mange gjør jo litt takvask når termin nærmer seg, ettersom det er et kjærringråd. Men jordmoren min sa til meg at det mange ender opp med er at de stresser runt med vaskinga og heller blir gående med vonde masrier i stede for at fødselen settes i gang. Sånn egentlig tror jeg ikke noe skjer før babyen og alt er klart uansett. Men skal nok prøve noen kjerringråd selv snart, spise litt sterk mat osv, men bare for artighetsskyld:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Hahaha, jeg ler meg ihjel!!!! Svigermora mi sa nesten det samme til meg, bare at det er farlig fordi babyen kan få navelstrengen rundt halsen!!! =) Tror det er masse "gode råd" fra gamledager som sitter igjen i de skrullehodene deres. Herregud, på hvilket fysiologisk grunnlag er det de baserer skremselspropagandaen på..?!!

Men: Jeg nekta ikke, hun og min kjære vaska rundt hele huset - tak og vegger - og jeg fikk IKKE delta. Såååå lei meg for det... =)

Skrevet

Ja, man får mange gode råd ja:) Har selv fått beskjed om å ikke gå med trange bukser fordi babyen da kan kveles! Hehe... Har forresten lest at det er bra for babyen å strekke seg litt. Da får han/hun litt bedre plass et øyeblikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...