Blåmandag¤ Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har funnet frem den gamle dressen etter storesøster som har ligget i kjelleren en stund. Den er nå vasket og nesten klar til bruk. Men den er jo klissvåt.. Kommer aldri til å være tørr til i morgen. Blir den ødelagt om den bare er en liten tur innom tørketrommelen, bare for å få vekk noe av vannet? Det er en Reimatec-dress, forresten. 2001-modell vil jeg tro.
hamsterpia Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Er ikke alle dresser som skal kjøres i tørketrommel nei. De mister da "vanntettheten" sin. Men det står sikkert på merkelappen om den tåler det eller ikke.
Blåmandag¤ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, det står jo at jeg ikke skal. Må jeg spraye den med noe impregnering?
Krusemynthe Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 I våre reime-tec-dresser står det at de kan tromles. Det er forøvrig det første jeg sjekker når jeg kjøper slikt tøy - ha'kke tid til drypptørring!!!
Blåmandag¤ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, men det er jo de nye dressene det. Storesøster har en sånn. Hadde ikke sånne fancy dresser i 2001.
sommer og sol:-) Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 hva med å ta den 2 omganger på sentrifugering.. det pleier å hjelpe.... så henger du den på badet i kveld/natt...
Krusemynthe Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Joda. men da er det nok forskjellige typer. Min eldste er født i 95 ;-) De jeg refererte til i stad er riktignok av en nyere dato - 03 og oppover vil jeg tro...
Nusseline♀♀♂ Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg vrenger dressen med innside ut jeg og da tørker den over natten på et rom med litt varme.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Vrenger den og kjører den en runde eller to ekstra med bare sentrifugering. Det pleier å hjelpe godt på... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå