Gå til innhold

Pergo og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter!

I går tok jeg mine to siste tabletter i min første pergokur, og nå lurer jeg litt på dette med bivirkninger.

De fem dagene jeg tok tablettene så merket jeg ingenting. Men i dag, altså dagen etter jeg avsluttet, så dundrer det i hodet, kvalm så jeg har kastet opp og ulidelig trøtt...

Hva slags bivirkninger har dere opplevd og når kom de? Og hvor lenge varte de?

Kjenner også at det sprenger noe innmari over eggstokkene og nedover i lysken på begge sider, men er det ikke litt vel tidlig med EL? Er på dag 10 i syklusen i dag.

Dette ble mye spørsmål, men kanskje vi kan dele litt erfaringer her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Jeg er på min 2 doble kur.. På den første kuren min merket jeg ingenting før EL var over... eller ihverfall rundt EL tider.. Merkelig hvor dårlig hukommelsen er av og til :o(

Men da begynte kvalmen og den varte til EL kom i pause mnd.. Kunne greid meg uten den ja!! Også ble jeg utrolig trøtt og sliten.. Er jo det til vanlig også, men merker en forverring når tablettene tas.. Ellers hadde jeg smerter i eggstokken fra dag 11 tror jeg.. Fikk EL på dag 17.

På den kuren her begynte bivirkningene dagen etter tablettene var ferdig tatt.. Kvalmen kom snikende i dag, men ikke kasta opp enda da.. Bare brekt meg.. Er så trøtt som bare fy.. Men den gangen her er jeg SÅÅÅ sint.. Mannen bare flirer av meg.. Blir jo sint for alt.. Og det merket jeg ingenting til sist.. Også fått hodepine den gangen her, og det pleier jeg heller aldri ha.. Men, men.. Håper bare EL kommer.. Har vært litt aktivitet rundt eggstokken i dag, og er vel på dag 11 i dag..

Vi har jo EL ca samtidig vi den mnd her da.. Hvis den kommer da :o/ Men det regner vi med at den gjør.. Vi får bare trøste oss med at bivirkningene går over etterhvert og at det kommer en baby til slutt forhåpentligvis.. Hehe.. når jeg var litt negativ til å fortsett på pergo reiste jeg på besøk til ei veninne som fikk en pergo baby i september.. Og der kom lysta til å sette igang med ny kur gitt :o)

Har du barn fra før?

Ble litt langt inlegg da..men, men.. ;o)

Skrevet

Glemte forresten å nevne den værste bivirkningen jeg får da.. Og det er HETETOKTER!!!! Det er helt fryktelig.. Så ille at de på jobben reagerer.. De presterer å si ting som, jamen du er da bare 24 år, det er jo ALT for tidlig med overgangsalder.. Vel, de skulle bare visst at jeg gikk på hormonkur di.. Det er nok like ille som overgangsalder.. Håper igrunn at det e verre da.. hehe.. For jeg sliter sånn med de hetetoktene :o( De var der lenge sist og er allerede dukket opp nå :o(

Skrevet

Hei hei!!!

Jeg går nå på min 3 pergokur nå, fikk endelig dobbel denne mnd...er ferdig på kuren til fredag... har jo nå tatt 3 kurer i strekk, så hormonene er jo i kroppen min konstant...men dem siste dagene har jeg vært sinnsykt trøtt, bare lyst til å sove, og føler meg sliten...merker også at lunta mi er litt kortere nå,men det har vel noe med at man er drittlei den prøvinga også...har også fått en del mer utflod etter pergo....

Men hvordan har det vært for dere når dere har fått mensen etter pergo??

Jeg har alltid vært plaget med veldig menssmerter, men de 2 gangene jeg har fått mensen etter pergo , er rett og slett noe av det jævligste jeg har vært med på...veldig veldig smerter!!!

Skrevet

Jeg er på dag 15 i min andre enkle kur. Har hatt perioder med hodeverk, kvalme osv... Men ikke så ille som første gangen!

Når det gjelder mensen, så slapp jeg alt av smerter da jeg begynte på pergo! Deilig! Har slitt veldig med smerter før, men nå var de plutselig så godt som borte!

Skrevet

Ja, jeg får vel (sannsynligvis) EL på søndag eller mandag. Har for første gang kjøpt meg slike EL tester, så nå skal det prøves!! ;o)

Jeg har 3 barn fra før, men det er 10 år siden jeg fikk minstemann. Er gift på nytt og min nye mann har ingen barn. Ble gravid i fjor"på egenhånd" men endte i SA. Så nå fikk jeg en dobbel pergo for å hjelpe på, har fått påvist tett eggleder venstre side.

Spennende å se når EL kommer...og om jeg klarer å "teste den frem".

Når er IKM da jenter?

Skrevet

Høres slitsomt ut med disse pergo-kurene. Har dere forresten fått pergo av legen deres, eller ble dere henvist til gynekolog osv. for å få det?

Skrevet

Jeg ble henvist til gynekolog og fikk resept på pergo av han, men har forstått det sånn at det er noen som får det av legen sin også.

Men bivirkninger ja... Er på min første kur, har hatt veldig hodepine, samt vondt i magen. Men dette var mest plagsomt de dagene jeg tok pillene og de første dagene etterpå. I tillegg så innbiller jeg meg at jeg har lagt på meg litt (men tørr ikke gå opp på vekta og sjekke ;)) Høres ikke særlig lovende ut at det blir værre og værre for hver kur, men hva gjør man ikke så lenge man har et lite håp om at det kanskje skal bli en liten spire!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...