Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Dette uttaler talsmann for busselskapet som kjører lokalbussene i Oslo: "- Vi har blant annet ikke kjørt over Lutvann, til Tonsenhagen eller Tvetenveien på grunn av glatten, sier Leite. Han sier at alle selskapets busser har fått nye vinterdekk i begynnelsen av oktober, slik det skjer hvert år." Tilsier det at de som bor på Lutvann, Tonsenhagen og Tvetenveien må klare seg uten buss i vinter? Hvis disse vinterdekkene er på, det er bittelitt snø og alle andre med vinterdekk faktisk kommer fram, bør man faktisk kanskje vurdere om man har investert i feil dekktype?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 er det ikke heller sansynlig at de antok at det ville bli kaos fordi det er så utrolig mange som kjører uten vinterdekk noe som gjør at utrolig mange kjører ut osv. og derfor kommer ingen fram - selv ikke de med vinterdekk?
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Håper du har rett. Ellers må jeg finne andre måter å bevege meg på når jeg skal til sushi-venninna på Lutvann og drukne meg i hvitvin - kanskje jeg kan gå på ski (taxipenger er møkkapenger og i alle fall om det må bli begge veier...).
Gjest Siklerotte Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Det er en storsatsning av Ruter AS i samarbeid med den norske regjering. Har igrunn veldig lite med vinterføre å gjøre, undersøkelser viser ifølge ssb at mennesker bosatt i området Lutvann, Tonsenhagen og rundt Tvetenveien er særskilt utsatt for diabetes to og overvekt. Derfor starter de nå en storsatsning fra oktober frem til snøen blir borte igjen - også kalt "den store slankekrigen for Lutvann, Tonsehagen og beborere rundt Tvetenveien". Forskningen vil med tiden vise om tilfellene av overvekt og diabetes type to kommer til å bli mindre grunnet storsatsningen. Håpet er at mangel på kollektivtrafikk skal tvinge folk til å bruke bena når de ellers kunne ha gått - og fremme folkegleden for fysisk bevegelse i områdene der prøvetiltaket mot overvekt og diabetes skal innføres. Så ja, det får bli enten ski eller taxi hjem fra Lutvann fremover.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Aha, nok en konspirasjon, visste jeg det ikke! Verden er mot meg. Men det er klart, jeg kunne vel trengt det. Rulleski, kanskje? Sug lut på rulleski til Lutvann, og hjem igjen i halvfylla - hurra!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 foresten så kan det jo hende at de trenger kjettinger på hjulene for å greie bakkene (som jeg antar at det). men da er vi i grunn tilbake til teorien din. forøvrig er vin drukning helt klart undervurdert :-)
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Så enig. Skulle gjerne gått på stupfylla og så hatt fred til å komme meg igjen uten andre mennesker tilstede, bare pottis med dipp, cola og fjernkontroll til jeg ble menneske igjen. Husker ikke sist det skjedde. Stupfylla, altså.
Gjest Siklerotte Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Døh, rulleski fungerer ikke når sneen først har lagt seg. Dessuten tror jeg ikke den er sikkert for andre som ferdes i samme trafikk om du kommer beruset på rulleski uten piggdekk, hjem fra Lutvann eller ei.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Nei, men så er jo trafikken et helvete uansett. Det skyldes at vi her i bebodde strøk av landet er så dumme, forstår du, i følge et klart hode på skravle i dag tidlig.
Gjest Siklerotte Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Nok en nordlending som hadde fått nettverksforbindelse? Du får kjøpe deg rattkjelke og ake hjem fra Lutvann, det er nok sikrere for alle parter.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #14 Skrevet 29. oktober 2008 Fnis, "nordlending som har fått nettverksforbindelse" er en god kategori. Dette var "midt-norge", da. Og det ble understreket meget sterkt at Bodø og Trondheim også var skikkelige byer med stor og omfattende trafikk. Ake er faktisk så sinnsykt gøy at jeg kunne ha lyst til å prøve det, må dra seint hjem en natt det er mye snø! Man aker altfor lite som voksen.
Gjest Siklerotte Skrevet 29. oktober 2008 #15 Skrevet 29. oktober 2008 Jaja, det er jo greit når man bor steder der man kan kjøre traktor og allikevel ikke forsinke trafikken. Ake er morsomt og noe jeg tror jeg skal gjøre i beruset tilstand selv. Får se om vi ikke kan få til en ake-date. Aker ikke for lite, jeg aker masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå