Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Har sett dette spm flere ganger, senest nå inne på Bli gravid. Hvorfor i Helv%&%/ Tok de abort i utgangspunktet, hvis de sååå ønsker seg baby rett etterpå. Tankeløse mennesker som ikke tenker lenger en sin egen nese... (Dette gjelder selvfølgelig ikke de som har tatt abort etter event overgrep)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Kanskje de lurer for de håper at det er en "trygg" periode der de kan pule uten å tenke på prevensjon (igjen).
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Ja.... sikkert det... her er det ofte barn lager barn tror nå jeg.
bomsa Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Det kan også være mulighet for at det har vært oppdaget kromosonfeil eller lignende så provosert abort har vært eneste utvei... Har ikke sett dette spørsmålet før nå og det var nå det første som slo meg...
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Hei HI! Jeg tror at dette kan skyldes at flere kvinner tar abort uten å virkelig ønske det selv. De kan gjøre det av hensyn til BF eller andre grunner. Da er det vel lett å få et savn og et ønske om å være gravid etter at aborten er gjennomført. Det kan jo også skyldes at de har tenkt en del på dette å være gravid og få barn etter at aborten er gjennomført, som fører til at de like vel vil ha barn. At de forhaster seg i beslutningen om å ta abort.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Det er jo det jeg mener, de tenker ikke lenger enn sin egen nese. Og skylde på BF er tull. Alle klarer å ta ansvar å oppdra et barn alene. (snakker om erfaring). Vil ikke BF ta ansvar så la han være. Klarer man å lage barn kan man ta ansvar. Er det medisinske årsaker til abort som f.eks kromosonfeil så blir det selvfølgelig en annen sak. Å springe til å bli gravid rett etter en prov abort fordi man savner et barn så burde de altså sette seg selv litt i tankeboksen. Jeg mener ikke å støte noen altså. Forstår bare ikke dette at det skal være så enkelt å ta abort, for så å bare smelles på tjukka igjen Sårer iallefall meg at det at noen bare kan velge mens andre sliter for å bli gravid. At noen en gang i liovet tar abort fordi at ikke noen passer Ol kan jeg svelge, men hvis de rett etterpå har lyst å bli gravide så synes jeg de kunne tenkt litt lenger i ytgangspunktet. Passet det ikke å få barn for 1 mnd siden, så passer det neppe nå heller.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Eller så er de gravide med tvillinger, men vil bare ha 1 barn... Den historien kommer jeg ALDRI til å glemme!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Meget mulig vedkommende nettopp har hat en MA og harr utskrapning som i bunn og grunn er det samme som en provosert abort, dog ufrillig og uønsket sådan. Og da lurer man gjerne på hvor fort man kan bli gravid igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 En utskraping etter MA er IKKE det samme som prov abort. En MA kan man overhodet ikke velge selv, men prov abort er helt frivillig. Synes overhodet ikke disse kan sammenlignes. HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Er det det de mener, så kan de skrive etter en MA og ikke skrive etter en prov abort. Er absolutt ikke det samme.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Så utskrapning av livmor etter MA utføres altså på en helt annen måte enn utskrapning av livmor pga en provosert abort? Hm, bruker de MA-suget i stedet? Les nå hva jeg skriver, din møkkakjerring. Prinsippet er det samme, selv om den ene (MA) er høyst ufrivillig, så utføres det på samme måte som en provosert (kirurgisk) abort og det kan jo faktisk hende at den du leste på bli gravid mente etter en utskrapning pga en MA.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Vil ha meg frabedt å bli kalt sånne stygge ting. Gidd ikke sitte her å kaste dritt til hverandre Da kan de jo for guds skyld skrive at det er en MA, når noen sier prov abort så tar jeg det som det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Så får du lese skikkelig gjennom før du svarer, det er veldig irriterende å måtte forklare ting flere ganger. Jeg har selv sett brukere omtale utskrapning etter MA som en abort, for på sett og vis er det jo nettopp det det er, selv om det er noe man _ikke_ har valgt selv. Utførelsen er samma skiten.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #14 Skrevet 29. oktober 2008 Selvfølgelig kan de uttale det som abort, for det er jo nettopp det. Men jeg tror de fleste vet forskjellen på en provosert abort og på en MA, spesielt de som har vært gjennom det selv.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #15 Skrevet 29. oktober 2008 Selvfølgelig vet de forskjellen (jeg er en av dem som har hatt utskrapning etter ma) men du må vel skjønne at de skriver abort, når det faktisk er nettopp det det er? Svangerskapet blir ikke avsluttet av seg selv etter fosteret er dødt og dermed blir det utført en provosert abort, men på helt annet grunnlag enn de fleste tenker når de hører ordene "provosert abort".
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #16 Skrevet 29. oktober 2008 Vet meget godt hva en Ma er. Men det var ikke dette tråden dreide seg om.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #17 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg mente ikke at de skylder på BF, men at de rett og slett ikke tør å gjøre annet der og da. Jeg tror at menn har en veldig annerledes tankegang for å løse "problem" enn det kvinner har. Tror at når de får et problem så tenker de ut en plan for å løse det, så holder de veldig sterkt på den løsningen som de har kommet frem til. Jeg tror at mange menn ser på abort som en rask og enkel løsning når uhellet først har skjedd. Jeg tror derfor at mange kvinner opplever et sterkt press fra menn som de er glad i, og til slutt gir mange etter og kanskje til og med tror at det er en god løsning. Disse kvinnene tror jeg kommer til å slite skikkelig i ettertid, og kanskje mannen ser dette og går derfor med på å prøve igjen. Men det er jo mange nyanser i hver enkelt situasjon da. Dette er bare ett klassisk eksempel som jeg tenkte på når jeg så innlegget ditt, det er jo seff mange andre omstendigheter også da. Jeg kan skjønne at enkelte ikke er klar for å få barn, men at hendelsen rundt en abort kan føre til at en ombestemmer seg. Hvorfor sårer det deg at noen andre tar abort mens andre sliter? Jeg "sliter" med å bli gravid, men det hjelper ikke meg om noen tar abort eller beholder. Det har ikke noe med meg å gjøre og jeg sammenligner meg ikke med andre. Jeg trenger ikke at du skal bli såret på mine vegner heller. Hvorfor syntes du at det er OK å ta abort hvis det er kromosomfeil, hvis du ikke syntes at det er OK å ta abort uten å vite om det er frisk eller sykt?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #18 Skrevet 29. oktober 2008 Hei Elisabeth. Jeg blir ikke såret på dine vegner, men på mine egne. Har selv slitt veldig lenge med å bli gravid og de gangene jeg har blitt det Har det endt i en SA eller MA, Nå har vi heldigvis klart det igjen. Men frykten for at det ikke skal gå bra er der hele tiden. Derfor blir jeg kanskje litt såret når noen bare kan velge. Ikke misforstå meg. har aldri ment at det aldri er ok å ta abort. Mange ganger i livet så passer det ikke å få barn. Om det er påvist kromosonfeil eller ikke. Men meningen min var at hvis noen tar abort og bestemmer seg like etterpå at de vil være gravid likevel, så er det meget kortsiktig tenkt mener jeg. Ang kromosonfeil og andre medisinske årsaker så mente jeg at det er ok å prøve på nytt erterpå. De jeg sikter til i hovedinnlegget er de som tar abort bare for å gøre det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #19 Skrevet 29. oktober 2008 Nei, det var det ikke, men siden du fortsatt ikke tar poenget her, så får det bare være. Jeg gidder ikke å bruke mer tid på folk som har så vanskelig for det:-)
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #21 Skrevet 30. oktober 2008 Hei igjen HI! Og gratulerer! Så heldig du er som er gravid! Jeg tror nå at de som tar abort også sliter på sin måte. De blir bare helt i andre enden enn oss. Og det er nok de som har slitt mest rundt valget og aborten som vil bli gravid igjen. De som syntes abort var et helt greit valg og går videre uten noe særlig refleksjoner rundt det ønsker nok ikke å bli gravid igjen heller. Det er sikkert like frustrerende for disse kvinnene å vite at det finnes dem som kunne gjort nærmest hva som helst for å få et barn og lever med et slikt savn, som det er for oss å vite at mange bevisst avslutter graviditeter hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå