Gå til innhold

Lakrisrot-te som igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har lest eller hørt om bruk av lakrisrot te for å sette i gang fødsel? (når man er moden)

tenkte å prøve det. er redd for at ungen skal få problemer om jeg går over tiden, i og med at morkaka blir dårligere, osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har jeg vært og kjøpt det på helsekostforetningen, og sitter og drikker en stor kopp...

Skrevet

Ja, jeg har hørt at det skal sette i gang fødselen.

jeg hørte om det da jeg gikk gravid med nr.2, husker ikke når jeg begynte med det, men tror det va helt på slutten, ganske nærmt termin. Fødselen satte i gang av seg selv 8 dager over termin :-)

Jeg har tenkt å kjøpe den teen og drikke når jeg har ca 2 uker igjen til termin :-)

Skrevet

Hei

Hørtes godt ut med lakrisrot-te - selv drikker jeg bringebærblad-te - men har et veldig avslappet forhold til disse rådene. Tror det er så mye som spiller inn - men til deg prins osv... en fødsel 8 dager på overtid - høres vel ikke ut som om det var kjempeeffekt av den teen? ;) Ikke at det skader å drikke den, men hva slags dokumentasjon er det på at den starter en fødsel?

Skrevet

Men som jeg skrev, så begynte jeg ikke å drikke denne teen før ganske seint, kanskje t.o.m. etter termin. (dette er 5 år siden, så husker ikke så godt). Men det jeg vet er at 2 av mine 3 fødsler har blitt satt igang på sykehuset, pga overtid. Og at 1 av mine 3 fødsler startet av seg selv, og det var denne fødslene hvor jeg drakk denne teen. Jeg er også ganske avslappet til disse kjerringrådene, og sier ikke at det var teen som startet fødselen. Men teen smakte godt, og det skader ikke å drikke den, så derfor velger jeg å kjøpe den og drikke også før denne fødselen. Om den hjelper eller ikke finner vi jo sikkert aldri ut av, for det kan jo være så mangt som starter en fødsel.

Aldri godt å vite akkurat hva det var som startet den :-)

Skrevet

Absolutt! Da tenker vi ganske likt. :-) Jeg visste ikke at du hadde blitt satt igang tidligere. Jeg synes det er spennende å lese om disse rådene - og lakrisrot høres godt ut - så kanskje jeg plukker opp en pakke jeg også! Termin på mandag, og noe skal man jo gjøre på dagene. ;-) Lykke til.

Skrevet

Det har gitt meg kynnere ihvertfall...

Skrevet

Jeg ble litt skeptisk når jeg kom til helsekosten - det stod at den er vanndrivende + avførende effekt... Hun som jobbet der frarådet meg å kjøpe den... så jeg satte den tilbake på hylla... Så nå lurer jeg litt - på hvilke fagpersoner som har anbefalt denne teen og hvor står det noe om virkninger/bivirkninger - noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...