Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig synes jeg haloween er en skikk jeg ikke har så mye til over for. Det er ingen norsk tradisjon og vi kunne heller fått fler til å gå julebukk, men etter å ha tenkt litt får jeg mer sansen for det.

For det første er mange barn redde for mye rart. Da er det kansje fint å få lov til å være det skummle selv en gang i året?

Det andre er at det jo faktisk ergøy. Hvorfor forkaste muligheten til å gjøre noe morsomt med ungene en dag, bare forde vi ikke har tradisjon for det?

Her har vi pan om å invitere noen av vennebe fra barnehagen til å kle seg ut, og så tar jeg dem med en runde på dørene. Jeg tror vi kommer til å få en morsom kveld :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifjor var jeg også veldig imot Halloween. Har som regel pleid å hatt noe snop i huset til de som har kommet på dørene tidligere, men var først i fjor at jeg virkelig begynte å engasjere meg. Og etter å ha tenkt meg om her også, samt funnet ut at f.eks. skikken med juletre heller ikke er spesielt norsk, men noe vi har tatt til oss de siste 100 årene, så har jeg som HI kommet frem til at Halloween kan være gøy. Mange unger liker jo å bli skremt, så lenge de vet at det egentlig ikke er farlig. Og de aller fleste liker hvertfall å kle seg ut! Selv om jeg gjerne heller ville hatt skikken med å gå julebukk fremdeles, så skjønner jeg at det er morsommere å gå rundt i oktober, enn i romjula når det kanskje er minus 10-20 grader.. Så i år tror jeg tilogmed det blir litt pynt utenfor døra, og kanskje en skummel maske jeg kan ha på når jeg skal åpne.. :)

Småen er altfor liten til å gå rundt, så slipper å gå selv i år da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...