Gå til innhold

Da var lillegutten endelig ute!!! (Litt lang..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en natt med å ta tiden på riene (sammen med Tyr86 :-) her på BIM) bar det avgårde til føden kl 14 lørdag 25. okt. Var veldig redd for å bli sendt hjem igjen, men hadde ingen grunn til bekymring. Allerede 7!!cm åpning og ble ønsket velkommen. Var veldig glad da riene absolutt hadde vært til å overleve så langt selv om de var vonde. Bare pustet meg rolig igjennom de så gikk det greit.

2.5 timer senere var det 10 cm åpning så jeg tenkte at dette gikk jo aldeles utmerket!! Det skulle jeg vel neppe tenkt for deretter var det stopp. Lillegutt satt for høyt oppe i bekkenet og vannet gikk ikke. Lege ble tilkalt, men hun ville avvente at vannet gikk av seg selv pga fare for feilplassering av lillegutt om man tok vannet med det resultatet at man måtte ty til ks.

Dermed ble jeg liggende i over 3 timer med veldig vonde rier, men dessverre uten at noe skjedde. Legen kom tilbake og vannet ble tatt likevel. Hodet kom lenger ned, og alt var klart for vanlig fødsel. Fikk ikke pressrier med en gang så forsøkte å presse på vanlige rier, noe som ikke hjalp nevneverdig. Etter mye om og men, hjelp fra legehender, barnepleier og jm kom litt over 2 timer senere lillegullet ut (kl 2116), blå som en smurf. Fosterlyden var dårlig på slutten og riene mine var ikke kraftige nok så legen hjalp til med å hente ham ut under en pressrie. Vondt ja!!!! Men verdt det? SÅ ABSOLUTT!!!! Tenkte kanskje ikke det de første timene etter fødsel, var redd jeg ikke kom til å tørre å føde igjen, men den tanken er snudd fullstendig og er allerede klar for nestemann! hehe ;-)

Han ble sendt ut med barnelegen rett etterpå, men kom tilbake etter kort tid og blåfargen forsvant sakte men sikkert. Utrolig hærlig følelse å få han på brystet!

(Det hele foregikk forresten helt uten noen form for smertestillende. For sent for epidural, og jeg var redd for å bli kvalm av lystgass så nektet å ta imot det...)

Vi kom hjem i går og han er selvfølgelig verdens nydeligste som foreløpig bare sover, spiser og bæsjer. Vi får se om det holder seg..håpe håpe.. ;)

Vitale mål: 4000g, 51 cm (men tror de strakk han litt lite på den målingen for det er bare såvidt han passer str 56!) og 35,5 cm hodeomkrets.

LYKKE TIL TIL ALLE SOM ENDA VENTER!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere sååå mye med prinsen :D Håper det er min tur til å skrive fødselshistorie snart;) 1 dag på overtid hær=(

Lykke til =)

Skrevet

Gratulerar med ein nydeleg smurf:-)!!!! Kos dykk!!

Skrevet

Hei og takk for sist!! :-)

Gratulerer så masse med gutten! Her gikk det også sin gang og vår lille nusk kom til på termindato 26oktober klokken 00.47:) Da va det 30 timer siden første rie.

Fint å se alt gikk bra med deg, så nå er det bare å nyte tiden med våre små:-)

Skrevet

Gratulerer så masse til dere begge:-)

Skrevet

Gratulerer så masse til deg også!! Har sett etter deg her inne, var så spent om du også fikk. Bare 3,5 timer mellom våre nurk da! :-) Var veldig godt å ha en medsammensvoren den natta vi tok tiden på riene våre. Takk for "selskapet"!!

Kos deg videre i mammarollen! Hærlig, ikke sant!!??

Og ellers tusen takk for alle gratulasjoner og lykke til til alle som enda venter i spenning!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...