Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Tanken på en ny dåp fyller både meg og mannen min med mer gru enn glede. Grunnet hans familie. Skilsmisse, bitterhet, sinte følelser ødela hele dåpen. Min side av familien fikk hakeslepp av de sure fjesene, kommentarene og blikkene som kunne drepe. Det eneste folk snakket om etter endt dåp var den iskalde stemningen, ikke det søte dåpsbarnet, den gode maten eller noe koselig hvis du skjønner. Var første gang familiene + venner ble ført sammen og det frister ikke til gjentakelse. Vi ønsket veldig gjerne å døpe nr 1 fordi vi hadde et vanskelig svangerskap og fødsel og det ble veldig viktig for meg at hvis det ikke skulle gå bra med den lille så skulle h*n ihvertfall bli døpt om så rett etter fødsel. Det gikk bra og da ble det naturlig med dåp. Nå er nr 2 her og det blir vel rart å ikke døpe h*n også. Men hvorfor bruke masse penger, energi og tanker på et selskap hvor ingen koser seg???? Vi har gitt opp å tro at familien hans kan gå overens så vi har 3 forskjellige juleselskaper f.eks men jeg nekter å ha 3 dåper ,-)
Anne-B. Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Hva med å holde seremonien for dere selv og kun faddere?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Hvis det betyr noe for dere å ha dåp så ha bare et lite selskap med fadderne. Det bør gå.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 ikke be de som ikke klarer å være i samme rom. er jo naturlig at alle barn i samme familie er døpt da (søstre og brødre ) eller kun ha faddere som nevnt over her
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Synes det er dumt og bare døpe et barn ja. Hva med bare og samle fadderne etter dåpen? Kan jo bli ramaskrik det og, da sikkert mange vil være med på dåpen. Men ville nok døpt ungen. Vi døper jo ikke for selskapets skyld.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Godt forslag men da blir det vel krig og enda mer sure følelser. For alle er snille besteforeldre og veldig engasjerte i de små, de klarer bare ikke å oppføre seg som folk når det gjelder hverandre. Hadde vi ikke invitert dem i dåp blir det månelyst. Har mest lyst å droppe dåp men synes det blir litt dumt for den lille, for hvordan skal jeg forklare det hvis h*n vil konfirmere seg "vi. orket ikke pga besteforeldrene dine?"Og eldste har jo fått visse gaver som arvesølv,gaver man kun gir på en sånn merkedag og det vil jo da yngste ikke få. Jeg står vel ikke fram som personlig kristen men har beholdt barnetroen min, har barna i kristen barnehage og synes det er mange gode verdier å føre videre...så dåp handler ikke om gaver for meg altså ,-) HI
Anne-B. Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Hvorfor skal dere ta hensyn til dem når de ikke tar hensyn til dere og klarer å være såpass voksne at de oppfører seg?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Ha en "vanlig" dåp. KREV før dåpen at de oppfører som som voksne folk dersom de skal komme.... Om de ikke kan love det, utelat å be dem. Såpass må da mannen din kunne si til foreldrene sine? Er det nye partnere inne i bildet som gjør dette? (hos besteforeldrene) Om det er det trengder i alle fall ikke de bli invitert om de ikke kan oppføre seg..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Nye partnere, søsken, bitre eksfeller osv osv, jeg holder meg helt utenfor denne konflikten deres og det har jeg sagt til alle parter. Jeg har også sagt i denne konflikten så er det ingen engler, alle har en skyld for at det er slik det er . Tror de har bare blitt så vant til det at de ikke ser det selv. 20 år siden skilsmisse og det er helt patetisk. Vi sa før forrige dåp at de måtte oppføre seg og alle skulle gjøre det. Ble ikke sagt så mye så vanskelig å "ta dem på det", men det ble hvisket og masse sure fjes så alle la jo merke til det. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå