Gå til innhold

Hvor mange pp før DU ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter!

Lurer på hvor mange pp dere brukte føre dere ble gravid? Hadde dere gått på hormonprevansjon/p-piller like før? vært aktive eller passive brukere av BIM/Snartgravid ect? Fulgt med EL? Tatt i bruk kjerringråd?

Lykke til med graviditeten, håper på mange svar!!

Klem fra ny prøver (spennende!!!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte p piller føre begge mine sv.

første satt på 2pp etter p pille slutt.

Og andre også på 2 pp.

Lykke til;)

Skrevet

sluttet på p pillene februar i år... begynte prøvingen i mai...

nå er jeg 6+3:)

Skrevet

førstemann 13 pp (etter pilleslutt)

andremann 1 pp. (brukte ikke piller i mellomtiden.)

Skrevet

Med førstemann 2 pp, hadde akkurat sluttet på p-piller.

Denne gangen satt den på 1 pp. Også rett etter p-piller.

Skrevet

Takk for svar, damer! :-)

Har et spørsmål til: tenkte dere mye på å bli gravide etter pilleslutt, eller var det mest sånn "tar det som det kommer"?

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det (slappe av), men er jo bare såååå spent! Tror dere det kan virke negativt inn? hva er deres erfaringer?

Skrevet

12 pp gikk vel med her!! (hører ikke til her på 1.trimester da, men svarer allikevel:) )

Og det klaffet da vi ventet det som minst ;) Når vi ikke "stresset" med det, og tanken var lagt litt til sides ;) Veldig vanskelig å ikke tenke så mye på det.... Det vet jeg ALT om!!!! Og til flere pp det går, jo mer frustrert blir en jo.

Men som sagt. Når en minst aner det;) Nå er jeg 20 uker på vei!!!

Masse lykke til med prøvinga :) Håper spira snart sitter hos deg :)

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller i august,og ble gravid på 1pp :) Godt planlagt og veeeldig ønsket! :)

Jeg hadde en slik innstilling at "vi tar det som det kommer,og koser oss når vi føler for det"! Fulgte ikke med på EL. Ingen testing..i mine ører så høres det bare stressende ut og "knull på kommando"-opplegg. Tenkte jo selvfølgelig en del på det,men vi var innstilt på at dette kunne ta en god stund før det klaffet. Ble et ekstra stort sjokk da det faktisk klaffet på 1.forsøk :P

Brukte ingen kjærringråd...var så vitt innom BliGravid-forumet,men det var ingenting for meg. Litt for mye jatting om EL-testing og "Når har du IKM" for min del...

Mitt beste råd som "1.gangs nygravid" er å slappe av,kos deg med sambo og nyyyyyt prøvetiden til det fulle ;)

Skrevet

Har gått på 2. pp alle de 4 gangene jeg har vært gravid.

Første gang hadde jeg en SA i uke 12

Andre gang kom jenta mi

Tredje gang hadde jeg en MA i uke 13

Fjerde gang = nå! :-) er gravid i uke 5 nå.

Så kanskje det er en sånn annenhver gang mentalitet hos meg... :-)

Gikk på p-piller før første gang.

Brukte hormonspiral etter at jeg fikk jenta mi.

Lykke til med prøvinga!

Skrevet

andre gang i 1 pp,3 gang i 2 pp,første gang husker jeg ikke,for det er snart 7 år siden:)

Skrevet

Ble gravid på andre pp :) Har ikke brukt hormonprevansjon på... hmm... 4 år tror jeg... Første pp hadde vi sex annenhver dag og jeg hadde sååå store forhåpninger, men ikkeno skjedde. Andre pp hadde vi sex én gang (og jeg trodde det var altfor seint!), men jammen satt'n ikke.

Skrevet

Jeg tok ut hormonspiralen i slutten av sept. og er nå gravid.

(akkurat testet)

Skrevet

Hei!

Jeg slutta på p-piller 1.mars, og begynte aktiv prøving i juli. Gravid på 1pp, men mista i uke 5. Er nå gravid i uke7, altså 2pp etter SA, 3pp totalt! :-)

Tatt folat siden juni, og brukte el tester den siste pp! :o)

Er kjempekvalm, men lykkelig! :o)

Skrevet

Jeg begynte å prøve med en gang etter jeg slutta på p-pillen. Gikk etter andre gangen eggløsningstesten lyste positivt.

Jeg prøvde også å være avslappet og tenke at jeg tar det som det kommer, men trur det er veldig vanskelig. Er nok helt normalt å tenke, planlegge, drømme og stå i når man skal i gang med å forsøke å sette igang et nytt liv. Trur ikke det har noe å si, annet enn at man da risikerer å bli enda mer skuffa om det ikke går så lett som man da håpet...

Skrevet

Første: Satt i 1. pp - hadde vært av pilla en stund før vi startet å prøve

Andre: Satt i 5. pp - ingen p-piller eller hormonprev. mellom første og andre. Brukte el-tester fra 2.pp denne gangen

Spennende å være prøver, husk det kan ta litt tid, men det lykkes som regel etter en stund - lykke til!

Skrevet

Jeg gikk på p-piller i 4 år eller noe, så gikk jeg tom i en mnd, tenkte at jeg ikke kunne bli gravid på den lille stunda der, men det ble jeg gitt. så det skal altså ikke mer til.. jeg og samboeren prøvde ikke å bli gravide,men ble visst det likevel..det ble først et sjokk,men nå en stor lykke. er nå i 6.uke :)

Skrevet

Gratulerer så mye til alle dere ny-gravide damer!

Artig å lese det dere forteller, så gjerne fyll på denne tråden dere andre nygravide også! :-) Gleder meg til det (forhåpentligvis) blir min tur!!!!! :-)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

2. trimester her og men svarer fordet :)

førstemann: 1 pp etter pilleslutt

jenta i magen: 1 pp etter pilleslutt

Gått på yasmin. Brukt el-test begge gangene for å sjekke om egga faktisk kom ;)

Skrevet

Slutta på p-pilla (Yasmina) og ble gravid med en gang!

Sjekket ikke eggløsning eller noe annet. Levde bare normalt og der satt den! Er nå 10+1 og vi gleder oss masse!

Skrevet

ble gravid etter bare 1 pp :) er nå 10+1

Skrevet

Etter 8 år på samme p-pille ble jeg gravid etter 2 pp med nr, og med nr 2 så gikk det 2 pp. Er 6+5 i dag ;)

Skrevet

Jeg sluttet på p-ringen i juni og begynte prøvingen i september. Klaffet i PP2.

Jeg var godt forberedt og hadde lest en del på forhånd. Sluttet tidlig på ringen for å få stabile sykluser først, og begynte på folat i midten av juni. Jeg begynte å trene regelmessig og spise ekstra sunt i fjor vinter, for å være godt rustet til svangerskap.

Fulgte med på EL, men det påvirket ikke sex-livet i særlig grad. Var ikke noe sex-på kommando her i gården, selv om vi kansje begge fikk ekstra lyst rundt EL =)

Skrevet

Tja, 4 år og fem måneder tok det for meg.. Sluttet å telle for lenge siden, men det skulle vel bli rundt 55-60pp? ..og det på tross av at det ikke er noen ting i veien med noen av oss...

Var ganske avslappet det første halvannet året, prøvde med EL-tester (som aldri gav utsalg, på tross av at jeg har EL), gikk gjennom full utredning, pluss litt til.

Den satt på femte prøverørsforsøket :-)

Skrevet

Jeg har også sluttet å telle pp for lenge siden, men det tok 2 år og 2 mnd fra vi begynte å prøve til jeg ble gravid. 3. prøverørsforsøk.

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Førstemann: uplanlagt, brukte p-plaster men litt slurv med byttedager...=P

Andremann: hadde brukt kondom siden forrige fødsel (ca 1 år), ble gravid i 1pp.

Aktiv bruker av BIM/DIB siden begynnelsen av forrige svangerskap=)

Fulgte sånn noenlunde med EL (ikke tester, bare kalkulator) når vi prøvde på den i magen, hadde sex tom 2 dager før EL, og så en pause på ca 1 uke fordi jeg fikk bronkitt. trodde ikke jeg skulle bli gravid siden vi ikke hadde sex på og etter EL-dag, men det ble jeg visst=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...