Gå til innhold

Ironisk Distanse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par måneder siden fikk jeg en oppskrift fra deg på kylling som var utrolig god!! Jeg pleier kopiere alle oppskrifter som ser gode ut her inne, men akkurat denne klarer jeg ikke å finne igjen på pc'en min... det gikk ut på å brune kyllingfiletene i stekepanna, legge dem i ildfast form og ha oppi kremfløte, og steke i ovnen - tror jeg? Var det ikke noen flere ingredienser? Lagde bare dette en gang, da svigers var på besøk, og de syntes det var kjempegodt. Så hvis du kunne være en engel og gi meg denne oppskriften på ny blir jeg kjempeglad! Og lover å få kopiert den nå... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes kjempegodt ut!

Dytter :)

Skrevet

Lag alt i en høy stekepanne. Kyllingfiltene, del dem gjerne i to, krydres med salt og pepper og paprikakrydder. Brunes godt. Så heller du vann over: 2 fileter, ca 2 dl vann. La stå og småkoke i 10-15 minutter under lokk. Det gjør ingenting om de står lenger, men ha på mer vann hvis det er behov for det. Snu filetene et par ganer i løpet av koketiden.

Lag så f.eks kokt brokkoli til , eller aller helst; en deilig salat med litt frukt oppi (druer, ananas, melon, eplebiter).

Vi bruker ovnstekte poteter til; skreller, skjærer i båter, koker i 2-3 minutter, haes i ildfast form med salt og smør, på 250 grader i drøyt 20 minutter- rør litt i dem underveis- Det er også godt med pommesfrites, ris eller pasta til.

Ta så opp kyllingfiltene og hold dem varme. Hell oppi kraften ønsket mengde fløte (jeg bruker kremfløte, men for et magrere alternativ så kan du bruke matfløte) Jevn sausen med brun maisennajevner og smak til med litt kajennepepper og eventuelt salt. Rør godt om la få et oppkok. Er sausen for bleik, noe den neppe er, så kan du ha litt sukkerkulør i.

Deilig, saftig og mør kylling. Enkelt nok til hverdagsmiddag. men jammen god nok til fest også:-)))

Skrevet

Sånn var det ja!! TUUUSEN takk, nå blir det god middag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...