Gå til innhold

*gisp* det står "www.krimklubben.no" på boka!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg hadde fødselsdag for litt siden. En av gavene hun fikk var Jo Nesbøs "snømannen". Bekjent er først kjempeglad for denne ganen, en bok hun lenge har tenkt på å lese, flotte greier.

MEN så oppdager hun at det står stemplet "krimmklubben" (eller noe i den duren) på boka. Ah, giiiiiiid så grumsomt. Det vil si at den som har gitt henne denne boka muligens har fått den gjennom en bokklubb, eller kanskje verre, den kan være en del av en velkomst pakke (med andre ord gratis) Dette er jo forferdelig. Hvem er det som får seg til å gi bøker de muligens kanskje selv har fått gratis..... Nei, når er oppgjørets time kommet...

Blir "snømannen" en dårligere bok av at den er gratis, eller hva er greia her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, ja tydeligvis :-) Merkelig reaksjon.

Skrevet

utrolig merkelig reaksjon - kunne ikke brydd meg mindre!

vil hun ikke lese den nå eller? ;)

Skrevet

Jeezez. Har bestilt flere bøker fra boklubben som julegaver i år. Da slipper jeg porto, og jeg får dem kanskje tretti, førti, femti kroner billigere enn om jeg skulle kjøpt den i butikken. Om den som får boka som jeg ga 298 for, og som i butikk kostet 350, blir sur for dette....ja, da er vel det en person jeg ikke lenger kan tenke meg å gi hverken jule- eller bursdagsgave til.

Og om den i utgangspunktet var gratis....so what? Nei, skjønner ikke problemstillingen.

Skrevet

Det er jo ikke engang sikkert at den var gratis eller billig... Dattern min er medlem av en bokklubb, og fikk den nyeste boka til Unni Lindell. Hun ville returnere den, men da overtok jeg den i stedet, og den kosta 332,- altså det samme som i bokhandelen. Jeg ga den glatt til faren min i bursdagsgave:) Jeg skulle jo uansett kjøpe en bok til ham, og da slapp dattern min styret med å returnere boka.

Men om å boka din venninne fikk i gave var gratis/del av velkomsttilbud, så er Snømannen fortsatt en bra bok:)

Noen burde ikke få gaver...

Skrevet

Takknemligheten lenge leve:)

Jeg og en venninne spleiset på et ganske dyrt smykke på salg til en venninne en gang i tiden, hun sa da hun syntes det var kjempefint osv.

En uke etter sier hun til meg "vet du hva, smykket som jeg fikk av xxxx på bursdagen min var på salg altså", litt sånn hånlig. Når jeg minte henne på at jeg også gav henne smykket så gjorde det plutselig ingenting og det var kjempe fint osv:)

jejeje

Skrevet

Nei, boka er så vidt jeg vet akkurat den samme. Eneste gang dette kan være et problem, er dersom jeg får en bok jeg har fra før, og det ikke er lagt byttelapp i boka (for det går faktisk an å bytte gaver i bokklubben). Men da fins det som regel noen jeg kjenner som ikke har den, og som har bursdag eller bare fortjener en gave.

Skrevet

Gjort det mange ganger jeg også. Om man skal kjøpe en bok til noen, så er det jo bare idioti å betale mest mulig for den.

Skrevet

For en takknemmelig dame;)

Skrevet

Herregud, boka er jo ikke mindre verd om den var gratis!

Men den kan jo uansett være bestilt via en bokklubb, og da er den slettes ikke gratis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...