ApriIbaby Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 *sjokk* Jeg har ny oppdatert virusprogram, og brannmur. I går da jeg skulle på nettbanken skjedde en del merkelige ting som gjorde at jeg heldigvis ikke logget meg på. Det ser ut til at jeg er overvåket! Vi brukte et gratis såkalt tredjepartsvirusprogram og skannet pc'n min: Jeg har 21 virus, bakdører og ormer på pc'n. -og jeg som trodde jeg var trygg. Til skrekk og advarsel. -og jeg er ingen snuskete eller farlige steder.....
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Nei sånne datating er ikke alltid like lett:/ men de fleste datafolk jeg kjenner annbefaler og bruke to antivirus-program, rett og slett for å få unna enda flere virus. Ikke alle virusprogramm klarer å ta absolutt alt, derfor ville du være bedre dekket med to. Hvilket type antivirus-program bruker du da?
ApriIbaby Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2008 Avast. Vi får motsatt råd: Man skal ikke ha to virusprogram aktive da disse forstyrrer hverandre.
ApriIbaby Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2008 Deaktiverte Avast og kjørte Adaware. Heller ikke det fant noe.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 ja er riktig at enkelte programmer overstyrer hverandre. Men ikke alle, litt vansklig å finne ut av rotet. Men regelen for min pc da er at jeg har oppe windows sin brannmur og sikkerhetspakke, og nortons antiviruspakke. Du bør ikke ha flere brannmurer, det blir det trøbbel av. Men vanligvis skal det gå bra å ha et antivirusprogram som bare scaner etter virus og fjerner dem i tillegg.
Silja FullFres McQueen Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 I tillegg til antivirus program bør man oxo ha noen programmer som fjerner spyware, malware og slikt. De fjerner oxo de fleste ormer. Jeg bruker Ccleaner (www.ccleaner.com) og Superantispyware (www.superantispyware.com), samt Anti-malware. (http://www.malwarebytes.org/mbam.php). De forstyrrer ikke antivirusprogrammene, og kan kjøre uavhengig av hverandre. Genialt å ha på maskina.
ennaH Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Det er ikke nok å ha en brannmur. Den må være skikkelig konfigurert også. Er du sikker på at det er tilfelle hos deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå