Gå til innhold

UVI...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt UVI? Evt. hatt det tidlig i svangerskapet? Hvilken symptomer hadde Dere?

Lurer på om jeg kanskje har det... Føler at jeg må titt og ofte på do-uten å egentlig ha store mengder urin i blæra. Og når jeg går på do,så føler jeg at jeg ikke helt klarer å tømme meg. Har hatt litt smerter i magen-spes på en side,men det kan jo bare være livmora som "tøyer og bøyer" litt. Har ikke målt febern,men tror jeg skal ta å gjøre det. Føler meg ikke helt pigg,men det er jo sånt som til tider følger med det å gå gravid :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det en gang, og da merket jeg ikke noe selv, det bare slo ut på urinprøven til en kontroll (fikk antibiotika). Denne gangen har jeg trodd jeg har hatt da jeg har hatt smerter som har kommet og gått, tisset ofte (forsåvidt normalt når man er gravid) og hatt forholdsvis mørk urin, men da gav det ikek utslag på noen prøve, så det var forbigående. Ville levert en prøve til legekontoret, de kan som regel sjekke den mens du venter, uten timeavtale.

Skrevet

har det får 2gang i svangerskapet nå.. jeg fikk ikke vondt når jeg var på do, men tissa ofte.. selv om det ikke kom noe nesten.. så fikk je vondt i ryggen/bekken.. og litt mage vondt te tider..

Skrevet

Hei,

har hatt 2 hittil i svangerskapet. I 2. og 4. mnd.

Jeg kjenner det veldig godt når jeg har UVI, vondt og tissatrengt ofte, men uten å få tømt blæra skikkelig. Sist hadde jeg også blod i urinen.

Jeg har hørt at når man er gravid, kan det hende man ikke kjenner dette like godt... Det betyr at du kan ha UVI uten smerter. Det er heller ikke sikkert at du får feber - det har ikke jeg hatt. Vet ikke om smertene i magen har noe med dette og gjøre - det har ikke jeg hatt.

Men man skal ikke gå rundt med UVI, og særlig ikke når man er gravid, så bare ta kontakt med legen din evt. legevakta. Du leverer en urinprøve, og det er rimelig kjapt å finne ut av.

Skrevet

Har vært på legevakta en tur... Ingen tydelige tegn på UVI,men hadde litt for mye hvite blodceller i urinen,så det er mulig at det er noe som "er på tur". Skal til legen igjen neste onsdag...så får se da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...