3små-snart4barnsmor Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Til dere som født litt tidligere en det først var sagt at dere skal gjøre.. var det noe annerledes følelse som fikk dere til å skjønne at det kanskje begynne litt tidligere enn beregnet? Har termin 5 desember men har de seneste dagene begynnt å få mer og mer vont i sidene nederst av magen. Også konstant ekstrem halsbrann.. noe som jeg hadde da jeg bare var noen få dager til å få barn de andre to gangene jeg fått.. Fortsatt litt over en måned igjen til termindato jo :S De andre to gangene har jeg gått over tiden med 5 og 9 dager. Suttit nå i snart 10 minutter med konstant vondt nederste mage.. Og føler nå og de seneste dagene at det begynen å trykke nedover liksom på en måte.. Samtidigt så føles det litt læng siden jeg fødte sist.. så jeg er litt usikker når og om jeg skal ring sykehuset å hør hva det kan være. Føles bare litt dumt. Har jo født to ganger tidligere.. burde jeg liksom ikke vite hvis det er igang eller ikke. ? :S
Herkules Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Sist fødte jeg nesen 4 uker før termin (ul og menstermin så rimelig sikker termin) Vannet gikk plutselig en morgen, rimelig overaskende. Jeg ble lagt inn på sykehuset med beskjed om at jeg kom til å bli satt i gan om 2 dager. Jeg kjente ingenting før jeg nesten 2 døgn etter vannavgang plutselig hadde rier. Så merket ingenting Nå har jeg termin i morgen og kjenner lite som tyder på noe MEN jeg har hatt magevondter i 4 uker halsbrann i 4 uker og vondt bekken i 4 uker Så denne gangen har jeg hatt "plager" lenge uten noe form for fødsel. Altå mye mer tegn men ingen fødsel Håper du går noen uker til lykke til
3små-snart4barnsmor Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2008 oi. men når du var 4 uker føre termin.. måtte du ligge læng på sykehuset etter fødselen då da? Vill på en måte liksom at babyen skal komme ut.. for jeg er så trøtt å klar på å ha vont hele tiden.. men samtidigt så vill jeg jo ikke at babyen skal komme alt for tidligt heller.. Så man er nødt til å praktiskt sett bo på sykehuset tils babyen er i så bra form å legger på seg at man kan få dra heim. :S Liker ikke sykehus als.. så jeg vill helst være der så lite som mulig )
Anastasia_ønsker3 Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg fødte begge min for tidlig. Første startet med vannavgang, og ble lagt inn på sykhuset i en uke før førstemann kom. Men det jeg kan huske fra dagen før, var jeg var ekstremt kvalm og hadde ekstrem halsbrann. Fødselen startet med vond rygg og nederst i magen, så rant det en del blod, og så kom riene. Han kom i uke 32 og var på sykhuset i 1 mnd. Andremann ble født i uke 35. Og når jeg tenker på det startet det på samme måte, men ikke tidlig vannavgang da! Men ihvertfall ekstreeeem halsbrann. Halsbrannen hadde tatt seg veldig opp uken før, og ingenting hjalp. Med sistemann var vi kun de vanlige dagene på barsel, pluss måtte innom 2 dager etter for vektsjekk.
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Hei! Jeg fødte 3 1/2 uke for tidlig, førstegangsfødende. Slimproppen gikk 2 uker tidligere, og hadde fått vite på fødelsforberedende kurs at når slimproppen gikk hos førstegangsfødende gikk det sjelden mer en 1-3 dager før fødselen startet. Ellers hadde jeg innmari mye utflod ukene før og etter at slimproppen gikk. Dette sammen med økt energi og ryddetrang var vel tegn på at noe var i gang. Ellers så var vel det sikreste tegnet at vannet gikk
FåttPrinsenMin:) Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg fødte fire uker for tidlig.. Merket ingenting før vannet gikk på morgenen.. Kom på sykehuset og fikk beskjed om at fødselen ville bli satt i gang om to dager, for jeg var visst ikke klar (ikke minsten heller, for han hadde ikke snudd seg). Fem timer etter var han ute likevel Dro hjem to dager etter fødselen. Men hadde ingen forvarsel nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå