Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Er de like teite de eller? det er faktisk ikke overalt det går ann å kjøre selvom man har piggdekk. Jeg kræsja idag, med pigg... og MED ungene i bilen. Tror ikke det gjorde det noe bedre for meg at jeg hadde pigg! Det var helt umulig å få stoppet, og jeg var ikke den første som raste ut i den veien idag...
Musemor med tre søte små Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Har man tatt på vinterdekk har man prøvd å gjøre det man kan for å forhindre en ulykke. Kjører men med sommer dekk, har man ikke. Kjøren man med sommerdekk på dette føre dekkes det heller ikke av forsikringen. Håper det gikk bra med dere.
MintCondition Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Å herregud. Folk som kræsjer med sommerdekk om vinteren er idioter, folk som kræsjer med vinterdekk om vinteren har i det minste prøvd å forhindre ulykker.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 æsj da palmesus. håper det gikk bra med dere alle sammen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, det er sant. Men alikevel følte jeg litt "avsky" når folk her begynte å messe med det. hodet mitt spinner rundt av tanker på hva som kunne skjedd. Heldigvis gikk alt bra, med alle 3!
Honningmelon Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Enig med de andre her at om man har vinterdekk så har man i allefall tatt sine forholdsregler.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Så bra at det gikk bra med dere alle sammen. Hørtes ekkelt ut.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Sommerdekk på vinterføre gir ikke automatisk avkortning dersom uhellet skulle være ute. Situasjonen i det enkelte tilfelle avgjør. Det som kan være uaktsomt i det ene tilfellet behøver ikke å være det i et annet. Overraskende snøfall tidlig på høsten er for eksempel en situasjon der de aller fleste kan antas å ha sommerdekk fortsatt, uten at de kan klandres for ikke å ha skiftet. Annerledes blir det dersom snøen først kommer oppunder nyttår og du fortsatt kjører med sommerdekk. Da kan forsikringsselskapet med bedre grunn til hevde at du ikke er tilstrekkelig skodd. - Hvis uværet kommer plutselig og du er på langtur, og det i tillegg er tidlig på høsten, er du trygg, sier Emma Elisabeth Vennesland i If Skadeforsikring. Er nok ikke riktig at forsikringen ikke dekker det nej. Man kan få avkortning, men det kommer ann på situasjonen.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Du har da i alle fall prøvd å forhindre ulykken, da! Men: Var det du som krasja, eller var det du som ble krasja i? Det er også moment her! Hvis det var du som krasja, så KAN det være fordi du ikke avpasset farten eller kjørestilen etter forholdene........ ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 ja, det var ikke spes morsomt.. Klart man tar forhåndsregel, jeg er bare litt "ute av det" nå... skal kjøre langt i kveld, noe jeg må.. har ikke lyst. Skjelven enda
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ble kræsja i, fordi jeg kom ut i en vei jeg ikke skulle vært i akkurat da. Fikk ikke bremsa, og det gjorde ikke han som kræsja i meg heller...
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Nei, men du har gjort det du kunne for å unngå det. De med sommerdekk har ikke prøvd engang. Ulykker skjer, selv om folk er "godt skodd". Men man utsetter seg selv og andre for unødig risiko om en ikke har riktig dekk på riktig føre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå