Gå til innhold

Tror jenta vår er litt liten, flere med små maibarn?


Helene84

Anbefalte innlegg

hun var på 5mnd-kontroll i går, og da var hun ca 5 og en halv mnd.

5850 gram, og 62 cm. Hun er frisk og fin, så jeg er ikke bekymret, men alle kommenterer at hun er så liten.. Bruker 62 i klær. Storesøster var litt større.

 

Var 2450 ved fødsel, født 3 og en halv uker før termin. Men hun gikk ikke ned på sykehuset en gang, og la på seg i rekordfart, så litt rart at hun er litt liten nå. Men de vokser vel i rykk og napp. alle barn er jo forskjellige, men det er stor forskjell på de på over 10 kg og de under 6.. Får nå to måltider med fast føde hver dag.

 

Jaja, koser meg med en litt "lenger" småbabyfase hvertfall. Tiden går aaaalt for fort:)

 

Noen andre med litt småmaibabyer? Hva gir dere i mat nå? Hva var de ved fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår var 2750 ved fødsel, og nå ved 5mnd er han ca 6400. Han vil kun ha pupp. Har prøvd å gi både grøt, velling og mme i tillegg, men det vil han ikke ha. Får bare fortsette å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet vårt var 2960 g ved fødsel og veide ved 5mnders kontrollen 6500 g og var 66,5 cm. Fram til da hadde han bare fått morsmelk og mme innimellom. Nå gir vi grøt to ganger om dagen med frukt til dessert. Eller vi bytter ut det ene grøtmåltidet med grønnsaker. Det som kommer på skje går rett ned! Han er helt vill og det er kjempeartig å se:) Ellers ammer vi. Blir spennende å se om han har lagt på seg mye på neste veiing nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt er ganske mye større.hihi.. han var jo 5.9 på 6 ukers kontrollen..hehe.;) men han var 3.5 da han ble født da..;)

 

var 8 kg da han var 5 mnd..;)

 

har akkurat begynt å gi ham litt grøt. ellers er det bare pupp det går i her..;)

 

men veldig greit å få bruke de minste klærene lenge da..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

har en stor gutt jeg da på 5mnd kontrollen var han 8430g

og 67,5 cm lang

 

han var 3860 ved fødsel og 51 lang

 

guttungen spiser alt han får både grøt middagsmat og mme,

de legger fortere på seg om de får mme isteden for pupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke store gutten vi heller.

 

Han ble født 11 dager føre termin og veide 3170 g og nå ved 6 mnd kontrollen hadde han akurat passert 7 kg og var 64 cm lang. Bruker 68 i klær nå.

 

Han er jo ikke så liten egentlig, men når jeg ser de andre i barsell gruppen som alle guttene er nå over 10 kg og 70 cm lange så blir min liten i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi var 2890 gr ved fødsel, og var vel 6940 på 5 mndkontrollen tror jeg. Var på 6 mnd sist uke, da var hun 7430 gram og 64 cm - akkurat passe! :)

 

Ammer ennå, men har to små grøtmåltider (hun er litt under gjennomsnittet interessert bare.. sukk!) og middag m. evt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...