Gå til innhold

Lavt blodtrykk....


mammaigjen78

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurer på om noen har noen tips til meg for å få opp blodtrykket? Jeg har slitt med lavt blodtrykk i tre måneder no, det har holdt seg rimelig stabilt på ca 100/55, (+/-5), og har blitt vant til å gå slik, men nå har det sunket enda mer... Det eneste legen sier er at jeg må prøve å gå en tur for dagen, dette hjelper ikke i det hele tatt og nå er det så gale at det kjennes ut som om jeg konstant er på en båt i full storm... Jeg setter faktisk sjøbein innimellom! Ellers er jeg i fin form og blir sprø av å ikke kunne gjøre noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg sliter med det samme.. drikke mye væske i løpet av dagen, rett før du legger deg og med en gang du står opp er det viktigste...spis regemessig igjennom dagen og ha gjerne 5måltider...slappe av nok...ligge med bena høyt.. unngå stressende situasjoner..er ikke lett, men det er mine tips som jeg jobber med og føler de hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, jeg har slitt med det samme. Har ligget på noe lignende som du faktisk. Men nå var jeg nettopp til jordmor, og da hadde det steget litt :) Er vel nå 105/65. Og jeg føler meg bedre. Et godt tips er å spise lakris (dette er noe mange må holde seg langt unna, for det er jo flere som er plaget av for høyt blodtrykk). Salt lakris har jeg dessuten vært sugen på etter at jeg ble gravid, og jeg har følt velvære ved å spise det:) Nesten som om kroppen "higer" etter det som den trenger. Kaffe er også med på å øke blodtrykket litt, men det må du ikke drikke for mye av, 1-2 kopper daglig max. Ellers må du huske å drikke nok. Og selvsagt gjør det godt å gå tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått lavt blodtrykk....men sist var det fortsatt innenfor normalt. Jordmor sa at blodtrykket på en måte skal gå i en U- kurve fra start av svangerskap til slutt, hvor det laveste nivå er ca midt i svangerskapet.

 

Skal til legen i morgen, så spent på hva målingen viser da. Jeg har til nå trent som normalt osv, men sliter med at det er et EVIG stress på jobb pga ei jeg er på team sammen med. Kjenner jeg blir veldig sliten av dette, og gjør at jeg ikke har lyst på jobb. Har tatt det opp på jobb, men ikke så lett å få gjort noe med desverre.

 

Hva er sammenhengen mellom stress og lavt blodtrykk? Vet jo at man får høyt av å stresse mye - men hvilken innvirkning vil det ha for meg med lavt blodtrykk at andre stresser meg så inn i hampen opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har hatt lavt blodtrykk i rundt tre år. har egentlig ikke så masse fornuftig å komme med. spise og drikke godt,minst mulig te og kaffe.. det med lakris har jeg ikke hørt men det er verdt et forsøk... jeg er glad i lakris så passer bra:) sliter veldig med det til tider, og har vært nede i 80/50 følte jeg levde i en boble... svimmel og utslitt. men droppa å drikke så masse te og bytta ut det m vann så gikk det bra! iallefall bedre. og etter jeg ble gravid ble det litt bedre. men må passe på. det er dager jeg ikke orker så masse og føler meg helt utslått men det er ikke så ofte så jeg er fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lavt BT jeg også.Det hjelper å ta det rolig syntes jeg.Å spise salt mat.Det meste er allerede nevnt her.Forferdelig å gå slik iallefall.Utslitt og tiltaksløs.Jeg hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...