Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg var hos gyn igår og der tok jeg innvendig ul for jeg har gått på pergo og det var dag 11 igår og som jeg forstod det skulle el komme da, men når hun ser på skjermen sier hun: ' hmmmmm. ja. skal vi se. osv og da ble jeg nysgjerrig så jeg spurte om det var et egg som hadde løsnet og da svarte hun at det var det ikke og at jeg måtte komme tilbake på fredag for da var jeg på dag 14 og på mandag hvis ikke det var noen el på fredag, så sa hu: Det er svært sjeldent at el kommer så sent når du går på pergotime og jeg som hadde sky høye forventinger til dette fikk meg et slag midt i tryne og jeg spurte om hva neste steg blir da og hun svarte at det blir å ta en ny kur eller så skal vi se om egglederne dine er åpne og da blir det kanskje vif. Da jeg gikk hjem derifra var jeg helt knust, jeg måtte gå hjem fra jobben og jeg bare gråt var kjempe kvalm...... Hvor stor sjanse er det for at jeg har el til fredag da tro???? Tenk om ikke jeg får el og vi ikke klarer dette på egnhånd??? Blir så frustrert av dette!!!!!!! er det noen som har oplevd det samme?????
så gla' Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Hei! Jeg har inntrykk av at mange får lengre sykluser, og også senere egggløsning med pergo. Jeg har vanligvis el på dag 12-14 uten pergo, men med pergo har den ikke kommet før på dag 16-18. Min gynekolog sier det er helt normalt, men har skjønt det at det er mange ulike oppfatninger om pergo. Jeg har begynt på pergo på dag 4 i syklusen, vet ikke om det har noe å si hvilken dag du begynner på. Har lest at noen har begynt på dag 1 og 2, og da skal el kanskje komme tidligere. Kan ikke gi deg noe klart svar, bare mine erfaringer. Lykke til, også håper jeg pergoen gjør susen! Masse lykke til! Har du forresten el av deg selv?
Sol85 endelig mamma! Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Eg synes det var veldig merkelig at ho sa at el kommer tidlig når en tar pergo. På første kur fikk eg el på dag 18. Og det virker for meg normalt at el kan komme seint med pergo, Men det kan jo hende at ho ikkje såg at det var noen egg som var modne nok til å løsne.. men er jo ikkje alle som får el på første kur. Mange må ta dobbel og trippel. Så ikkje fortvil, det er fortsatt håp! =)
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 hei=) tusen takk for svar=)=) Jeg har ikke el så ofte, det kan være 3 mnd uten osv...... Men da kan det jo hende at jeg har el på fredag eller på mandag????? Det er dag 14 til fredag og mandag er det dag 17, men hvordan fungerer de el testene da??? Hva er best????
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 hei=) takk for svar=) Ja, hun sa at jeg hadde masse egg, men ingen som hadde løsnet. Men nå har jeg gått på dobbel pergotime kur og det var derfor jeg hadde så høye forventninger, men nå er jeg mye mer positiv til det da=)=) Tusen takk=)=)
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg gikk på dobbel kur for 2 mnd siden og jeg fikk EL på dag 17 ) Og nå er jeg på da 11 på min 2 doble pergo kur og regner med å få EL ca rundt dag 17 ) Det vanlige er at EL kommer 5-10 dager etter at siste pergo tablett er tatt ) Lykke til )
*mitt største ønske* Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Hvem gynekolog går du til om jeg kan spørre "elskerbarn"? Så at du bodde på Rølvsøy..hihi, jeg bor på Sellebakk!!! Jeg er nå på min 3 pergokur, endelig dobbel, og jeg har alltid fått EL på dag 14...har tatt EL- tester da for å være på den sikre siden=) Så ta det helt med ro du, du har ingenting å bekymre deg for, ta EL-tester så er du på den sikre siden!!! Lykke til=)
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 nei, så gøy=)=)=)=)=) Mann min kommer oprinnelig fra torp han og torp og sellebakk er rett ved siden av=)=) Jeg går til ei som heter Anne Grønmark på volvat medesinske senter hun skal vist være veldig flink=) Jeg har aldri tatt el tester for jeg har hatt veldig uregelmessig sykluss, men skal man ha sex før el???? Vi har jo sex hver dag omtrent så det skal ikke være noe problem det da=) Jeg skal til gyn på fredag også for å se og hvis ikke det er skjedd noe skal jeg dit på mandag, men hvis jeg tar tester så blir det jo litt enklere, men tror du at hun kan se om det er på vei til å bli en eggløsning????
*mitt største ønske* Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Okey, jeg går hos en som heter Maitii Østerberg jeg, hun er også veldig flink, holder til på Sellebakk, din doktor, dem hadde før kontorer på Lisleby!! EL tester tar du som regel hver morgenen, og det er akkurat som en graviditetstest, man tisser på pinnen og venter på resultatet..Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser jeg da, på 26-28 dager, og el kommer alltid på dag 14, vi fikk pergo fordi det skulle gi oss et lite push i riktig retning...har sjekka oss begge 2, og alt er visst som det skal med oss=)) vi går for sex annenhver dag vi nå, så vi får samla opp "soldatene" litt..har vel egentlig prøvd alt, hver dag, hver 3 dag som min gyn foreslo..og nå annenhver dag... ja jeg tror at gyn skal klare å se når det er eggløsning på vei=) Har dere prøvd lenge eller??
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Har ikke noenting med overskriften på innlegget og gjøre, men jeg vil også skryte av en kvinnelig gynokolog på "Din Doktor". Merethe Kristiansen, heter hun.
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 ok, hun har jeg aldri hørt om før......... det er ikke verre med de el testene altså, jeg syntes jeg leser her inne om el tester hele tiden, jeg tenkte jeg skulle kjøpe en for å se..... de er veldig mye billigire i sverige vettu, for CB digital så koster den 100 kr nå mener jeg grav tst da og el test mener jeg kosten 200kr så får man jo litt for kursen...... Jeg spurte gyn om hvor mye sex en bør ha i den fruktbare perioden og da svarte hun at man bør ha sex hverdag eller annenhver, men helst hver dag, så vi har sex hverdag. Ja, jeg mener det jeg også, for de ser jo om et egg er større enn de andre. vi har prøvd i 1 år, hvor lenge har dere prøvd???
*mitt største ønske* Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 jeg kjøper cb el tester på nettet jeg, på billigtester, kommer i posten inn 3 dager, og koster 200 kr, så er mye billigere der også , en på apoteket...jeg stoler mest på cb el tester jeg da, føler at den er best=) Vi har nå snart prøvd i 2 år, det blir 2 år i januar, er trist at noe så enkelt skal være så vanskelig, mens andre som ikke vil, blir gravide på flekken... Blir nok vår tur snart også, håpe, håpe=) tar mine siste pergopiller imorra, så nå er det fullt kjør..hihi=)
Gjest Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Okay, jeg også øler at cb er best, men de andre er sikkert like bra, mmen jeg må si jeg stoler mest på cb....... Ja, det er helt utrolig hvor fort andre blir gravide, svigerinna mi er nå i uke 5 og de fortjener ikke å få barn for de er ikke ferdig med ungdomstiden sin en gang!!!! Føler at det blir litt "urettferdig" men sånn er det bare.... Jeg var hos gyn igår og da var det ett egg som var 11mm, de andre var på 5-6mm og for at det skal være en el så må det være på 14mm, så det fremover=)=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå