Gå til innhold

Sopp i munnen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser man at babisen har sopp i munnen? noen som vet?

Hun har et melkebelegg der, men åssen ser man forskjell?

Merker man det på puppa også? De er ikke så vonde..men litt numme i blandt. Blir de røde eller hvite??

Mister babisen matlyst? Ikke lett å vite det der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hadde ihvertfall et hvitt belegg i munnen på innsiden av kinnene. Han hadde lite lyst på melk, da sopp gjør at melken smaker beiskt. Vet ikke hvordan det er med puppene, da min får flaske. Men forestiller meg at de kan bli litt røde og klø. Kanskje få et belegg de også?

Skrevet

Nå har jeg lov til å si Æsj, høres ekkelt ut med sopp i munnen... Har fått en kur for dette selv i dag, pga bruk av antibiotika i svangerskapet:-)

Vet ikke om det er noen forskjell hos babyer og voksne, men hos meg:

Du på et hvit belegg på tunga, men i tillegg røde sår som svir. Jeg haddde visstnok ikke mye, men er et ganske stort område framme på tunga som er rødt. Det røde området svir ganske mye og..

Blir verre utover dagen/kvelden. Da er det meste av tungen ganske hvit, og de røde sårene er som knall røde blinkelys..

Jeg har ikke mistet matlyst direkte, men enkelte ting er ganske vondt å spise. Jeg trodde først at jeg hadde brent tungen og at det var "brannsår"

Jeg har kun på tungen, men vet man kan få det i munnhulen og ned i spiserøret i tillegg..

Skrevet

Uff da.. det hørtes ikke deilig ut nei.

Men da burde det ikke være noe tvil hvis hun har sopp da?

Er alltid så mye man lurer på med disse små atte.. ;-)

Skrevet

Hei igjen :-)

Venter min første snart, gleder meg men gruer meg også litt, nettopp pga all denne usikkerheten :-)

Basert på min erfaring skulle det ikke være noen tvil. Var spesielt de røde sårene legen kommenterte i forhold til sopp. (i kombinasjon med det hvite belegget) Og at man gjerne kan få det i etterkant av antibiotikakur. Hos barn som ammes vil jeg tro det kan komme etter en kur hos barn eller mor.

Både det hvite belegget, de røde sårene/flekkene og sviingen blir verre utover dagen. (Etterhvert man spiser)

Men som sagt, vet ikke om det er annerledes hos babyer.. Jeg har hatt det i 3 uker, trodde det skulle forsvinne av seg selv.. har ikke blitt verre, holdt seg på det samme.

Ettersom det er ubehagelig/svir vil jeg tro at babyer vil spise mindre.. Følg med på dette, og ring legen om det varer el blir verre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...