Gå til innhold

Skeptisk 3 mndr gammel!!! Er det vanlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Synne er 12 uker gammel og er kjempe skeptisk!!!

Trodde det var noe som kom rundt 7-9mnders alder jeg.

Ikke pappaen hennes får holde henne en gang. Da blir det bare vræææl. Er det normalt eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, vet ikke om det er vanlig, slik var det ikke med jenta mi...

Men kanskje hun har ubehag med noe? vondt i magen, rap, hard mage? eller sensetiv hud? noe klær som klør? Eller kanskje pappen lukter for sterk for henne? Prøv dere frem, ikke stress med noe...

Skrevet

Vår yngste var også sånn. Far ville hun heller ikke til. Hun var 8 mnd første gang hun frivillig strakk seg mot han og ville på armen hans. Jeg husker det som om det var i går, jeg ble så glad. Litt slitomt, men noen er kanskje bare sånn.Veldig mammadalt;) mannen min var visst også sånn som liten sier svigermor. Nå er hun 2,5 år og kan gå til far, men helst hos meg. Har hun vondt eller syk er det bare meg hun vil til. Jeg må ut av huset for at far skal legge henne ellers er det en time med protest og skriking, men sniker meg inn igjen når de har gått opp;-) Hun godtar at han legger når hun vet at jeg ikke er hjemme.

Skrevet

sånn var mi også, i sommer var det hyl å vræl til besteforeldre (sett de flere ganger i uken) og "ukjente", nå er ho 8 mnd og kjempe blid og gla for alles oppmerksomhet, er jo nå det skulle kommet.

Skrevet

Så rare greier. Jeg er veldig klar på å komme meg ut snart. Blir helt gal!!!

Ikke vil hun ta flaske heller. *sukk*

Syntes dere jeg bare skal la andre holde henne selv om hun ikke vil?

Skrevet

jeg ville ikke gjort det, om hun ikke er 3 mnd engang trenger ho vel en vis trygghet, stresset ikke med det jeg, gikk over av seg selv. nå hadde ikke jeg noe behov for å komme meg unna heller da, lå borte første gang når hun var 7 mnd, var fortsatt litt små skeptisk men gikk veldig bra.

Skrevet

Anbefaller alle mødre å la pappaene styre og gjøre hva de vil med barnet fra fødselen av.. pappaen i huset her, tok omtrent imot barnet, han badet henne først, la henne først, tok opp henne først osvosv... Vi mødre er jo mye mer med barna, med tanke på amming og permisjon, derfor er det viktig å slippe til pappaen først og for at barnet blir like "glad" i begge foreldre fra starten av, da slipper dere "forskjellsbehandling" og alt blir mye lettere...

Skrevet

Slik var jenta mi også, til hun var 4,5-5 måneder gammel... Gikk over, og nå er hun et skikkelig sosialt vesen 9,5 måned gammel... snudde ganske så tvert om ja.

Har ikke noen andre tips enn at det er lurt at babyen da MÅ være litt med fremmede... selv om hun skriker litt. Er fælt å høre på, men er bare snakk om en bitteliten stund, før hun får komme til trygge deg igjen.

Skrevet

Ja, er det jeg tenker også. Jeg trenger virkelig å samle inn krefter igjen. Jeg er mye alene med to barn og i tillegg hadde snuppa mi kolikk i starten. Det var tøft når det sto på so værst, for sambo var avgårde i 1 mnd. Så de to har da ekstra godt av litt alenetid.

Det jeg tenker er at om hun gråter eller ikke spiser så godt på noen timer, så dauer hun ikke av det.

Da kommer jo mamma hjem, godt uthvilt med nye krefter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...