missmam Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Bf sier han vil stille opp alt det han kan og får lov til.. Til nå har han ikke stillt opp noen ting nesten... vi har hatt 4våken netter nå oga hun hoster... jeg spurte om han kunne komme og overnatte her slik at jeg kunne få sove.. jeg er gravid og veldig sliten om dagen.. men det ville han ikke.. han mener det er feil.. jeg venter jo en baby med han også..som jeg også da trenger hjelp dag og natt... what to do? Kan ikke plassere to så små barn vekk hele tiden.. hun blir nok stresset de gangene hun er hos han.. hun er bare 1,5år.. Åsså er det enting til jeg tenker på.. hva mener dere om foreldreansavr til det ufødte barnet? Så lite som han har stil opp for datteren sin nå, så blir det nok enda mindre med babyen.. så jeg vet ikke om jeg vil gi han noe foreldreansvar.. farskap og samværsrett får han.. men .. er itvil..
SuperGlad Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Akkurat der er det jo ikke barnet han stiller opp for da, men deg.
erteposen + 4 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg klarer ikke helt å forstå situasjonen deres og vet ikke hva jeg hadde forventet. Tror kanskje ikke å stille opp hadde inkludert overnatting slik mor får sove. Er en ikke sammen så tror jeg ikke at jeg hadde forventet at bf skulle stille opp om natten når den nyfødte kom, og vet ikke helt om jeg hadde ønsket det heller. Han skal vel også på arbeid? Regner med du skal ha bhg plass for 1,5 åringen din. Kan han hente og bringe i bhg? Være hos dere fast to ettermiddager i uken, og på dagen enten lørdag eller søndag? Selv om barnet blir stresset høres det jo ut som det er en god ide på sikt at far har barnet hjemme hos seg etter fast avtale.
missmam Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, jeg ser den.. men han stiller jo opp for barnet om han kunne hjupet om natten av og til da.. er jo viktig at barnet har opplagte foreldre og spes en opplagt mor på dagtid.. for han ha jo ikke tid til henne på dagen.. inatt da jeg gikk inn til henne var jeg helt skutt.. klarte nesten ikke gi henne det hun trengte.. Er ikke det viktig da? .. med tanke på å kunne gi henne det hun trenger døgnet rund ..
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Kan ikke hun sove hos ham noen netter da? Eller du og han bytte bosted noen dager hvis hun blir stresset av å være hos ham..må si at jeg funderer litt på om det kan være stress påført henne av dere... Hvis hun hoster så fælt burde du kanskje ta en tur til legen. Eller smøre føttene og brystet hennes med mentholatum. Synes ikke du har noen grunn til å ikke gi delt foreldreansvar. Men i UTGANGSPUNKTET mener jeg at i forhold til babyen, buurde han kunne overnatte på et annet rom en gang i blant. Man må kunne samarbeide. Noen runder hos megler hadde kanskje vært noe?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 og erteposen: Unnskyld!!! Skal man ikke forvente at bf skal kunne "stille" opp netter når babyen er våken?? Selv om man har gått fra hverandre. Det mener jeg er en selvfølge. Det er begges unge! Mor trenger også søvn for å kunne være en god mor for barna. Det er ikke alltid man "bare" kan legge seg og sove på dagen..
missmam Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2008 Tusen takk "Messah ..." er det jeg mener. jeg er litt dårlig til å få frem ting.. mener det er å stille opp for barnet jeg..
erteposen + 4 Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 VI er forskjellige. Hadde ikke forventet det, og forventet ikke det av min egen mann når han skulle på arbeid. Hadde som sagt overfor forventet at far tok en helgedag. Samtidig er barnet såpass gammelt at en samværsordning kanskje er på tide og kanskje det beste for mor og barnet på 1,5. Er barnet i bhg, dagmama eller sover på dagtid så er det jo en liten mulighet for å slappe av.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 når det gjelder samvær er jeg helt enig med deg. men i forhold til babyen mener jeg at det må forventes at pappaen også stiller opp.
missmam Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har samværs ordning men er ikke alltid det passer for han, jeg er i full jobb så muligheten til å slappe av er der ikke.. pluss at jeg ofte må jobbe når han skal ha henne pga jobber også endel helger i turnusen min... hun er i barnehage.. men da er jeg på jobb... så... ? Hva legger du i å stille opp for sitt eget barn da ?
erteposen + 4 Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Det var en konkret eksempel på om en skal stille opp når barnet på 1,5 år er sykt. Det svarte jeg på. Hvordan en organiserer seg i forhold til et spebarn har jeg ingen erfaring eller anelse om hvordan en bør organisere. En ting er de første ukene, men om bf skal på jobb, når mor har permisjon, kan en vel ikke forvente at far skal ta natten. Er det da ikke bedre med avlasting i helg, samværsordning med eldre barn, og avtale om faste ettermiddager?
missmam Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. oktober 2008 er slitsomt når bf ikke hjelper mer til...
erteposen + 4 Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg mener selvsagt at bf skal stille opp for sitt eget barn, og jeg forstår at det det slitsomt å være alene. Er det selv i lengre perioder, og trenger du sympati så skal du få mye. Når det gjelder det barnet dere nå har sammen så mener jeg stille opp først og fremst er å holde sin del av samværsordningen. Mer en det kan en vel ikke forvente. Hva han moralsk sett burde gjøre er jo en annen ting. Er det problem med den, burde dere kanskje ta en tur til familievernkontoret og kanskje er det lurt siden dere skal få et barn til sammen? Kanskje en familieterapeut kan bevistgjøre far og dere kan bli enige om hva dere kan forvente av hverandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå