Gå til innhold

April: Du med det nyrevne huset ;o)


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Aprilbaby altså - hvordan går det innvendig? Fått noe mer beskjed fra takstmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følte meg truffet med engang jeg så overskriften din :)

Takstmannen mener at badet ikke behøver å rives og at det er to vegger i entreen som er rammet. (I tillegge til at de klarte å sprekke noen fliser på badet i fbm med riving av veggen i gangen, da..) Disse veggene er revet. Vi får vel neppe vite noen endelig takst på dette, da det er forsikringsselskapet til rørlegger som er formell rekvirent. Vi har valgt takstmann selv og synes det er tryggest så ikke han skal ha int av å spare noe for rekvirenten sin. Det ser ut til at det blir produsenten av kloakkrøret som må ta regningen. Evt i diskusjon med røreleggerens forsikringsselskap. Det er heldigvis klart at det uansett ikke er vi :-) Vi skal ikke ha noe utlegg for dette og vi t.o.m. få refundert strømbruken for å tørke veggen: Det står en 3000 watts vifteovn på for fullt inn der hele døgnet - og det blir visst en del penger på en uke eller to. Nå kommer takstmannen igejn på fredag for å sjekke om det er tørket ordentlig før de begynner å bygge igjen.

Så det ser ut til å ordne seg dette. Huller i kloakkrøret var "bare" 5 mm stort i diameter så ikke noen med lukt (hehe) har kommet seg ut der. I all hovedsak er det vann fra klosettet, dusjen og badekaret gjennom to mnd som har laget skikkelig rotbløyte - så noe lukt problem ser det ikke ut til å bli. Heldigvis.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det jo ut som om alt ordner seg til det beste likevel. Men hva med de sprukne flisene på badet? Mulig jeg ikke skjønte helt hva du skrev, men noen (ikke dere) må vel få fikset det, vel?

 

Og ser jo ut som dere uansett har gjort lurt i å kjøpe nytt hus - det samme kunne jo skjedd i et eldre og da hadde jo alt plutselig blitt mye mer komplisert og med langt flere parter å diskutere "skyld" med...

 

Alt er i orden til jul håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn sett var det jo greit at det skjedde i ett nytt hus. Det har aldri vært noe tema om vi skulle betale eller legge ut noe som helst. De må nok fikse flisene på badet også, ja. De sprakk i fbm at de måtte ta ned dørkarmen på utsiden og innsiden pga fuktskader i disse. Da sprakk noen av flisene langs dørkarmen. Takstmannen har tatt dette med som en del av skaden. Ikke noe her skal være noe dårligere enn det var på forhånd. Vi har t.o.m bedt om den samme snekkeren fordi arbeidet han har gjort med lister etv bare er ekseplarisk pent. Gubben har hatt noen snekkervenner innom her som har kommentert det på eget initiativ. Regner med de lukker veggen til uka eller uka etter jeg. De har visst sørget for at de har alt de trenger og venter bare på at det blir tørt.

 

Det er litt spesielt da: Venner kommer for å se på vårt nye hus og kommer til en halvrevet gang som er under rehabilitering... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...