Honningmelon Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Han er ikk så ille nå lenger, men da han var verre smurte vi med enten A-derma, A-creme eller Lipikar. Mest fornøyd med Lipikar. I de verste periodene smurte vi med kortison i tillegg.
Angie77 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Ungumentum:) Vi bruker aldri såpe på henne, bader henne i kaldpresset rapsolje. Bruker alltid vaskemidler (til klær) uten parfyme og andre allergifremkallende midler. Det eksemet hun likevel får (som jeg tror skyldes tørr inneluft) smører vi med ungumentum.
fru tekopp Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Jenta vår har hatt atopisk eksem i 4 år nå. Har prøvd ALT av kremer. Dyre og billige... Det som har hjulpet er oljebad og Spenol! Den billigste kremen er den eneste som har funket hos oss. Har hørt flere si det samme. Oljebad bruker vi når det er ekstra ille. Fyller baljen hennes med lunkent vann og MASSE (minst 1 dl) olje fra apoteket. Der ligger hun i ca. 30 minutter. Også skal hun helst lufttørkes etterpå, men jeg pakker henne inn i et fleecepledd og legger dyna oppå. (Litt kaldt i stua noen ganger...) Men tipset er: SPENOL!!!
Angie77 Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 *Notere spenol på handlelisten*. Takk for tipset:)
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Jenta mi hadde det når hun var liten. Prøvde det meste da...bla a-derma, a-krem, oljer.... Syntes ingenting funket særlig bra. Fikk tips om agrosan fra helsekost (grønn etikett) -det eneste som funket på henne!!!! Ble en del verre med en gang faktisk, men bare fortsatte....da forsvant det for godt!! Har gitt tipset videre til mange andre, og har fått bare positive tilbakemeldinger. Det som var mest frustrerende når jenta mi hadde det og jeg ville ha tips...var at alle mente så forskjellig. Så jeg tror alt funker ulikt fra person til person...du må nesten bare prøve deg frem og finne det som passer best for ditt barn. Men jeg anbefaler AGROSAN på det sterkeste
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 jeg har lest at noe som heter silkeolje, som frisøren har kan hjelpe mot atopisk eksem. Man har det i badevannet f.eks. det vil også hjelpe å unngå enkelte typer mat. http://www.agatonsax.no/index.php?p=5-5-5
¤3M¤ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2008 Takker for mange tips, blir jo så forvirra. Fines så mange ulike anbefalinger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå