Gå til innhold

April: Det snør, det snør....


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Herlig!! Fikk sjokk da jeg stod opp i dag. Det var meldt snø, men man tror det jo ikke før man ser det. I morres var jeg oppe og sendte avgårde mann og barn med matpakker og kaffe. Ble skuffet: Ingen snø. Så la jeg meg til å sove igjen....og våknet kl 10. SJOKK!!! 10 cm med snø ute. Så gøy!! Fikk lyst å løpe i bhg for å hente Lille, men han er nok forhåpentligvis ute i snøen å leker for lengst. (Kommer ikke helt over hans forrige bhg: Den første snødagen kom det ca 10 cm med snø og jeg tenkte han koste seg ute i bhg. Da jeg kom for å hente han ble jeg helt satt ut - de hadde ikke vært ute for de hadde planlagt å ha en modelleiredag....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi det mildere, men lå mld på mobilen da jeg våkna i dag "det snør ute!" fra gubben. Når jeg kom meg opp var vel "snø" å ta litt hardt i - det minnet mer om bittesmå hagl, og det hadde bare lagt seg på fjelltoppene. Men kaldt var det med småstiv kuling! Siden de kledde på snupp regntøy i bhg i går (kaldt om enn ikke snø/hagl) så tok jeg regntøyet med hjem så de ikek har noe valg utover å ta på vinterdressen...

 

Oj, ja planer - de må man ikke vike fra *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å styre det ved å ta med hjem ja....Ser de har veldig lett for å ta på regntøy her og. Lurer på hvorfor? Må da være klamt å gå rundt i regntøy på en finværsdag - hvis det er fuktigheten på bakken de tenker på skal jo dressen være vanntett den og....*grubler*

Det snør fortsatt kraftig her. Kommer rent i julestemning..... Store hvite flak som daler langsomt ned. Om dette fortsetter til senere i dag skal jeg jammen hente ned kjelken til LIlle når jeg skal hente han i bhg. Det blir gøy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg er litt misunnelig på snøen. Men akkurat nå er det ikke så verst her heller, med faktisk litt vintersol på himmelen. Blir så fint lys når det er sånn nesten-snø ute! Er vel noe med refleksjonene eller noe sånn... Har dog laget kakao til meg selv - er jo vinter *fnis* Og helt på termos i håp om at den fortsatt er varm når Ø og M kommer hjem. For sikkerhetsskyld kjører jeg gubbens bil til jobb (han slutter 3 og jeg begynner 4 så jeg håper det går) i dag, siden det foreløpig bare er sommerdekk på min bil. Er bart på veiene her, men kan jo fort fryse på inne jeg er ferdig klokka 8...

 

Apropos noe helt annet - husker (skremmende godt??) noe snakk om titanstekepanner og Gastrolux for en liten evighet siden - var det Nowo eller noe sånt dere hadde fått anebfalt da? Eller var det noen andre? Så nemlig at Elkjøp har dagstilbud på 199,- for stekepanne i titan fra Nowo, og jeg er litt lei av at halve egget mitt går tapt i stekeprosessen i gastroluxpanna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sjokk* 199???

Venninden min kjøpte nettopp Novo pannen ( 28 cm traktørpanne - høye kanter) Hun betalte 1200. I såfall er det er røverkjøp. Da skal jammen jeg ut og kjøpe i julegave og!. Mamma sin er klar for museum.

Vår panne (som jeg er veldig fornøyd med) er Woll. Da venninden min skulle kjøpe denne fikk hun beskjed om at den nå het Novo. Jeg vet ikke. Da vi kjøpte vår hadde de begge to i butikken men det kan jo ha vært en overgansperidode. Gastrolux byttet vi tre ganger fordi ting brant seg fast. Jernia sa det hafdde masse reklamasjonen på dem, så det er jo lov å prøve seg. Vi fikk jo byttet vår til Woll vi. Venninden min er i hvertfall veldig førnøyd med sin Novo så langt.

Det som er viktig med disse pannene er at de blir rengjort så fort maten er ute av dem. De magasinerer visst varme lenge etter de er brukt - og om an tar ut maten blir det altfor mye varme på de restene som er igjen som da brenner seg vedlig fast i belegget. Vi har vært nøye med dette nå og har ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp 199. På fredag. Men regner med det er en vanlig, mindre panne, siden de sier at pris etter dagstilbud er 599... Erstatter ikke akkuat bruken av en traktørpanne (til gryteretter og denslags), men kan jo være greit å ha til egg osv.

 

Hm, det du sier med å vaske med en gang, gjelder det gastrolux også? Jeg trodde nemlig jeg hadde lest at man ikke måtte ta i vann med en gang, i alle fall ikke før panna var avkjølt litt... Jaja, den funker jo til det meste da, bare ikke egg, hehe. Enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det husker jeg ikke, men skulle jo tro det? Første gangen vi tok den med i butikken fikk vi beskjed om å ta den med hjem og koke noen cm med vann med oppvaskmaskinpulver i i ca 10 min. Den ble faktiks mye bedre en peridoe. Husker vannen ble helt brunt.Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke prøvd, men det skal jeg jammen gjøre. Bare en liten dæsj vaskepulver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...