Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Isj, jeg sitter her Gravid og sykemeldt med 100 000 forskjellige hormoner som farer rundt i kroppen. Har god tid til å tenke på fremtiden og hva den kan bringe, eller ikke bringe. Saken er den at vi kjøpte et hus litt sånn på "bondelandet" for et års tid tilbake, jeg var i permisjon og hadde ingen jobb å gå tilbake til etter endt permisjon. men jeg har alltid vært en sånn som tenker at "herregud, alt order seg" og det gjorde det på en måte. Jeg fikk jobb, men kun ett års vikariat. Nå er jeg gravid på nytt og er egentlig i den samme situasjonen, etter permisjonen har jeg ingen jobb. Denne gangen bekymrer det meg skikkelig, er kjempredd for å ikke få jobb etter permisjonen, kjenner jeg kaldsvetter når jeg tenker på det. Her hvor jeg bor er det nesten ingen jobber, muligens noen stillinger i på kiwi eller rimi, men de jobbene betaler rett og slett ikke godt nok (er ikke redd for å ta jobber som ikke har status altså). Jeg bare klarer ikke å ha den "det ordner seg"instillingen lenger. Ikke har jeg utdannelse og ikke har jeg jobb, også får jeg to barn. Vi kunne sikkert flyttet til et sted der jobbmarkedet var bedre, men det betyr at vi må selge og i disse tider tror jeg at vi vil tape penger på akkurat det, det har vi jo ikke råd til heller. Kan ikke noen fortelle meg at det ordner seg for folk som ikke setter seg ned å gir opp? Eller fortelle meg hva jeg burde gjøre..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 En jobb på Kiwi eller Rema trenger ikke være så dårlig betalt. Med kveldsvakter og lørdagsjobb... Uansett vil det jo være bedre enn ikke noe fram til det dukker opp noe.. Så, jepp det ordner seg :-)