JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har pust opp rommet =D Lyserosa vegger, og lagt lyst hvitt gulv. Kjøpt kleskommode, vogn, Reol med navn på, masse kler, leke kasser og bamser =D Må alltid inn å se på rommet hver dag =D hele veien! Er såå stolt over BF har pust det opp så fint!
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. oktober 2008 Forresten jeg er 27 uker + 1 dag på vei =) Hvor langt er du på vei? Og hva står klart hos deg?
Nummer tre <3 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 jeg er 26+1 og har kjøpt inn seng og vogn, arve- vuggen står klar med sengetøy og dyne og det har begynnt å komme endel klær i skapet også.. Men barnerommet fungerer som en midlertidig bod, så det er ikke gjort noe i stand der inne enda.. skal ikke male da, så er ikke så mye annet enn å kanskje kjøpe inn en hylle eller kommode.. resten tenkte jeg å handle inn når jeg er i 3 trimester..
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2008 Oki, komt godt i gang da
babylykke2 Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Så koselig . .jeg har også lyst å male litt, men bare en vegg for å få kontrast til det hvite. Men blir nok ikke noe av tror jeg. Er nyoppussa for ikke så lenge siden. Jeg er i 18 uke, har kjøpt dyne, strekklaken, sengetøy. Men ikke så mye klær da. Ska på ultralyd om en ukes tid så da får vi kanskje vite kjønnet , da blir det nok mer shopping ja. Gleder meg masse til det. Synes Skeidar har utrolig mye fint til barnerommet. Ellers har jeg en kommende bestefar som er i full gang med å lage vugge til babisen . Men er vel lurt å sjekke priser/kvalitet på bilsete vogn osv før en kjøper, vanskelig det der. Lykke til videre
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2008 Oki =D Ja jeg er også glad i skeidar. Det var der vi kjøpte den reolen som vi har bestilt, åsså får vi gravere inn navnet hennes =) Kjempe søt! Men litt dyr, men VERT det..=) Så gøy å få vugge! Jeg har også veldig lyst på det. Men han ingen som kan lage en til oss =( Så har vert litt leit, men finne ikke den perfekte. Ønsker meg en hvit vugge. Vi fant vogn med en gang omtrent. Vi falt bare pladask for den =) Men tror nok ikke det er lett, om en skal finne den beste og den billigste. Lykke til til deg også =D
Ella i farta Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er 15 uker på vei og jeg har gjort to ting: Strikker på mor signes babyteppe og handlet litt ulltøy. Ellers er det veldig lite som er gjort her...siden dette blir nr to så tar vi ting ganske rolig. Babyen skal sove inne hos oss og vi mangler vogn, bilsete og litt småtteri som vi tar helt på slutten. Sengen skal males og står klar hos svigers, så putter vi en madrass oppi der og så regner jeg med at det går bra:)
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #8 Skrevet 30. oktober 2008 Samme her ella i farta. Vi er rimelig rolige, skal sjekke på loftet etterhvert hva vi har, men ennå er det ikke gjort noe. Er i uke 17, så har jo god tid. Dette er nr 2, så merker godt forskjellen på shopping-genet.... Men, så utrolig moro det er å handle til den første! Nyt det dere som er der nå, man blir så forbasket praktisk etterhvert... Lykke til alle "mann"!
birrisj05.02.09 Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Graverer dere inn navn så tidlig? Hva hvis det vises seg å være feil kjønn? Eller at barnet bare ikke passer det navnet når hun kommer ut?
birrisj05.02.09 Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har kjøpt vugge + dyne og pute og to sengsett, vippestol, bilstol med base og en del kjønnsnøytrale klær.. Vogn, sprinkelseng og pute og dyne til sprinkelsenga og en hvit kurv som vi skal ha helt ved siden av senga vår den første tiden, har sambo fra før, pga han har et barn fra tidligere forhold. Jeg er også medlem i Babyglede-bokklubben, så har fått noen bøker derifra, uro og smokktermometer..
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2008 Da bytter jeg ut navne skilte. Men vi eg ganske bestemte på at det blir det navnet. Tror nok hun kommer til å passe det. =)
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er bare 15 uker, så jeg har ikke begynnt å handle noe særlig enda. Dette er vår nr to, så vi har bilsete og seng. Vogn har jeg faktisk allerede kjøpt nå nettopp og det ble en bugaboo cameleon. Ellers så er det barnerommet som skal settes i stand. Det er ferdig (nytt hus) så der skal vi bare rydde, vaske, og dille Tenkte jeg skulle ta meg en tur i januar og handle inn dillet og dallet, klær og småtteriene... Gleder meg
Elin1980 Skrevet 30. oktober 2008 #13 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er 22 + 5 og har også tatt ting ganske rolig...Men har kjøpt inn dyne, sengetøy, kluter, helsetepper og krabbeteppe. Også har jeg en mor som har handlet inn masse klær, kjøredress og nå driver hun og strikker verdens vakreste sett til lille gutten vår Har arvet lite brukt bilsete og vippestol av søstra mi Seng får vi av mamma, hun skal kjøpe den. Og vogn vet jeg hvem jeg skal ha, bare spare litt penger først Gleder meg sykt til og gjøre klart barnerommet!! Lykke til alle sammen Vi har alle noen og glede oss til <3
Linnemy og prinsessen Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Vi har kommet ganske godt i gang, men det er fortsatt mye som gjenstår. Jeg er 19 uker på vei og til nå har vi kjøpt bilsete og base, litt klær, helsetepper, dyner, sengetøy, noen leker og leketeppe. Skal til London om 1 måned og da blir det nok enda mer shopping
En liten familie på tre:-) Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Så flinke dere er!!! Selv har jeg ikke fått noen ting i orden enda... hjelp... Bortsett fra en hel haug med klær da:-) Vi tenkte vi skulle prøve å spare litt penger og lage en liste over ting vi trenger og ønske oss det til jul. Så får vi ta stor innkjøpet etter nyttår:-) Da kanskje det er litt salg også?? Ellers skal vi sikkert kjøpe vogn så den er i stallen før jul. Lykke til alle sammen:-) Vi har en kosleig tid i møte, det er gøy å forbrede seg og gjøre ting klart!! Er foresten i uke 27
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 Er 20 uker på vei, og har ikke fikser noe ;-) Har begynt såvidt nå da. Er såvdit i gang med å pusse opp det som skal bli barnerommet, og har bestilt dyne på salg. Ellers strikker jeg litt, men har ikke handlet en ting ellers. Blir vel litt fremover, kan jeg tenke meg. Greit å fordele utgiftene litt utover ;-)
har spire i magen min Skrevet 31. oktober 2008 #17 Skrevet 31. oktober 2008 jeg er 27 uker på vei og snart ferdig med alt...hadde seng, spisestol og Quinny vogn fra før...(har en gutt på snart 4 år fra før). Har kjøpt brukt: bleiebøtte, babybjørn vippestol. Fått ny lekker lekegrind i gave av svigers. Får nytt stellebord av min mor. Arver endel rosa babytøy som bare er noen mnd gammelt snart (vi får garantert jente, vært på 2 ul'er). Ellers har jeg selv handlet ny sengekant til senga, sengehimmel, dyner og sengesett...og endel klær og søte tepper. Er bare småtteri igjen...som saueskinn, gymmatte til gulvet, babyleker/biteringer, håndklær, vaskekluter, flasker,smokker etc. er glad vi er nesten ferdig nå...fordi man vet aldri når ting skjer...snakker av erfaring...da jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning da jeg var 37+6 uker på vei forrige gang...og det endte i hastekeisersnitt dagen etter sv.forgiftningen var oppdaget. og da manglet jeg fortsatt stellebord og bodyer til babyen... så da måtte jeg sende mannen ut for å handle... sånt vil jeg slippe denne gangen da sjansen er noe større for meg at jeg får svangerskapsforgiftning igjen... så jeg vil være ferdig med absolutt alt før jeg er 35 uker på vei:)
Alle gode ting er 3:) Skrevet 31. oktober 2008 #18 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg begynte ganske tidlig å handle inn baby-ting. Siden vi skal ha to stk så trenger vi dobbelt opp av enkelte ting, og har som mål å være ferdig til jul. Er redd jeg kommer til å bli så stor og sliten etterhvert at det blir et ork å handle inn på slutten, og sjansen er også stor for at de kommer tidligere enn ventet så syns det er greit å bli ferdig snart.Er også kjekt å fordele utgiftene litt, dyrt er det jo uannsett. Jeg har kjøpt tvillingvogn brukt, den er kun 1 år gammel og ser ubrukt ut.Har også kjøpt en mykbag som er 2 mnd gammel og nesten ikke brukt, så sparte 800 kr der også. Har fått sprinkelseng,og skal få kurv, og har arvet en del klær. Har handla en god del klær også, tror jeg har det meste jeg trenger. Har kjøpt 2 kommoder,stelleunderlag-pute,dyner,sengetøy,laken,tåteflasker,flaskesterilisator, babygymmer, tepper, vinterdresser, litt leker+bamser, og ammepute Det eneste jeg kommer på at jeg trenger nå er himmel til senga, en mykbag, stelleveske, sengekant, og ullposer. Trenger en sprinkelseng til etterhvert(skal prøve å la de dele i førsten) og lekegrind. Jeg har veldig lyst til å gjøre i stand et barnerom også, men det blir ille vanskelig.Vi flytter til en annen leilighet om 1 mnd for å bo nærmere der vi skal bygge hus,så får nok ta det når huset er ferdig ca neste sommer. Gleder meg til tida som kommer!!
Elin snart mamma til 3 Skrevet 31. oktober 2008 #19 Skrevet 31. oktober 2008 vi begynte også tidlig. er i uke 24 nå over helgen. vi har: Simo classic exclusive m/ regntrekk- alltid ønsket meg den vognen å fant den pent brukt på finn Voksipose med lammeull innvendig fra jeg var liten. maxicosi bilsete - skal ønske oss basen til jul fikk Baby bjørn stelleveske gratis på finn Stellbord med balje Reiseseng kjøpt sengetøy, madrass og dyne som passer til vuggen. Har min gamle sprinkelseng når vuggen ikke passer lenger. Har ederdundynen som jeg hadde da jeg var liten. skal få på nytt trekk så er den god som gull! Min gamle vugge er pusset opp og malt hvit. Byttet selvfølgelig sånn kant inni og himmelen til noe som ikke var 1980 og jente i fargene siden vi venter på en liten guttt http://no.girlsgofast.com/images/Elin/Barnesengen.jpg Kjøpt kommode på Ikea som har begynt å fylle seg opp med klær Noe har vi kjøpt men har fått det meste andre fra venner Kjøpte hyller også så der står det eventyrbøker og sånne myke stoffbøker nå her er et lite bilde. Skal en kommode til inn der da. http://no.girlsgofast.com/images/Elin/babyen/dsc01231.jpg Kjøpt Disney baby bilder som vi har hengt opp samt gardiner med små elefanter på nederst på borden Mangler: Isofix base Spisestol - Har en som venter på meg hjemme hos mamma fra jeg var liten, men trenger en fra ikea som vi kan ta med rundt Vippestol Tåteflasker Smokker gulpekluter Fler helsetepper 2 bleiebøtter - vil ha på badet oppe og nede. Badetermometer Neglesaks (beregnet på barn) Febertermometer Tisselaken av plastfrotté Insektsnett bæresele eller sjal Kommode nr 2 fra Ikea Mangler bare småtteri egentlig og har vanvittig god tid til å få handlet det siste så her er det i allefall ikke noe angst for ikke å bli ferdig
Snart 4 i hus Skrevet 31. oktober 2008 #20 Skrevet 31. oktober 2008 Oi.... må vist bare starte å shoppe skjønner jeg. Er 21 i dag og har bare handla vogn og vet at vi får vogge av svigers....
Elin snart mamma til 3 Skrevet 31. oktober 2008 #21 Skrevet 31. oktober 2008 vogn er jo viktig da. vil vel si at det er en av de største tingene. Siden dere får seng så er jo uansett det i boks
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 31. oktober 2008 #22 Skrevet 31. oktober 2008 Oi,får vel sette inn giret her skjønner jeg...Nå gikk det opp for meg hvor mye som egentlig trengs før den lille kommer..!! Er selv i 18 uke...men som student som har det travelt fremover kan det være godt med alt som er gjort,pluss at utgiftene må fordelses litt.. Har selv bare kjøpt dyne+pute+tisselaken. rundt 8 bodyer i ass.str,har i tillegg noen sett jeg har strikket tidligere(noe jeg er glad for nå,har verken tid eller energi til det)Pluss at jeg har fått en samling av klær fra når jeg selv og mine søsken var små som er pent brukt og vasket. Skal få vogn og seng fra mine foreldre siden. Men barnerommet som også hos oss fungerer som bod kan bli litt arbeid med..men men en skal ikke stresse livet av seg heller og trenger ikke det med det første uansett. Så jeg får heller være glad for hver lille ting som er i orden..Tenkte å se an etterhvert,utenom de mest elementære tingene så er det tross alt ikke sikkert det er nødvendig med alt en ser for seg at en Må ha og det merker en gjerne ikke før den lille er kommet til verden.
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 31. oktober 2008 #23 Skrevet 31. oktober 2008 Hehe jeg må jo ha noe å gjøre på når jeg skal være hjemme værende en stund også ;o)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 31. oktober 2008 #24 Skrevet 31. oktober 2008 jeg har også fått masse fra jeg var liten skikkelig koselig at det er blitt spart på. snakket med mamma i sta å hun hadde t.o.m. badetermometeret som jeg lekte med i mange, mange timer med da jeg var liten.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #25 Skrevet 31. oktober 2008 Å så kjekt å lese det alle har kjøpt. Jeg mangler en del jeg. hehe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå