Gå til innhold

hvorfor bruker så mangen forovervendt bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vert på finn.no for å se etter et bilsete til min 9 mnd gammel baby. Hun er 11 kg og trenger et fra 9-18 kg.. men de aller fleste er jo forovervendt!! Lurer på hvorfor butikker selger så mange forovervendte bilseter når det anbefales å ha de bakovervendt til de er 3-4år...? og hvorfor da så mangen bruker de??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, i vår bil er det faktisk ikke plass til bakovervendt sete. Det kan jo være en grunn?

Skrevet

Fordi barnet rett og slett er veldig lang for alderen...?

Skrevet

Vel, du kan få kjøpe mitt bakovervendte for snuppa som er unormalt liten av vekst og nettopp fylte 2år og endelig har blitt 10 kg beklager seg nå så mye over å sitte bakovervendt at vi nok ganske snart kommer til å sette inn det gamle forovervendte sete etter broren istedet.

Skrevet

jg har en sønn på 2 år og 7 mnd. han har sittet bakovervendt frem til i går. han veier for mye og er for lang for det bakovervendte setet vi har hatt til nå. liker ikke at han må sitte forover allerede, men har ikke noe valg. hadde besafe combi x1 frem til igår. veldig fornøyd med det setet, kan brukes begge veier visstnok. han har sittet som støpt i det setet :)

Skrevet

Har en gutt som blir 3 år i desember. Han er for stor til å sitte bakovervendt. Han er mellom 105 -110 lang og veier 23 kg. så det sier seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...