Gå til innhold

Dattra mi drar te pappaen sin for siste gang i dag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 7 år,vant med å være til pappaen sin annen hver uke,men han fikk seg ny dame for 2 år siden,å nå er ikke interessen for sin egen datter så stor lenger :-( Han Han var også veldig opptatt av at hun hadde lagt seg litt ut i sommer,så lurte på hva vi skulle gjøre med det,hallo.... Hun er 7 år!! Han sa også at han krevde farskapstest fordi at hun har vokst seg så ulik han,men har ikke hørt mere om den testen. Så nå flytter han til en annen by,har sagt at hun kan komme å være av og til i feriene... Men problemet er at Jenta vår vil ikke reise alene :-( Hun ble lei seg da han fortalte det,hun har jo vært hos han fra hun var 1,5 år... Men jeg må bare trøste med med at det blir mere stabilt for henne nå,trenger ikke dra frem og tilbake hver uke,så får hun være mere sammen med småsøsknene sine =) Noen som har vært borti det med at ungene må reise for å være med den andre foreldren? Hva gjør man når ungen ikke vil reise alene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo helt horibelt ut, skremmende at noen foreldre bare kutter ut barna sine på den måten...

Jeg å min mann kjører over 14 timer hver veg for å hente hans barn + overnatting så går 4 døgn totalt for å hente å bringe barnet til oss, så tilbake til mor.

Mor er ikke intresert i noen, møtes på halvveien opplegg.

Så blir jo selvsagt ikke like ofte vi har stebarnet pga reise,å at det blir ganske dyrt, men håper vi kan begynne å benytte oss av fly snart når barnet er gammelt nok til å reise alene, å at barnet er "klar" for å reise alene når den tid kommer.

Så dere må prøve å få til en kjøre/hente ordning, selv om det nok sikkert ikke er like lett, så etterhvert når barnet ditt er mer vandt med å reise med en av foreldre, så kan det jo hende hun etterhvert tørr reise alene, la henne ta med en vennine i begynnelsen dersom hun skal reise alene, så blir ikke turen så skremmende, men alikevell reiser hun "alene uten noen voksne", så blir hun nok litt tryggere etterhvert..

Men må jo for all del ikke sende barnet alene dersom hun kvir seg veldig for det, viktig å ikke legge for mye press på hun..

Så får du håpe det går bedre etter hvert..

Skrevet

Huff,ja... Får så vondt av ho... Blitt tynnere e ho å,så tydelig at ho tenk mye... :-( Men en ting va sikker,å det va at ho ikke sku reis alene... Men han virka lite innterresert,han ville kutt litt ned på samværet før dem dro,skulle jo heller tru at han ville ha henne så mye som mulig før dem dro da.

Skrevet

Gutten til samboeren min reiser alene med fly hver 5. helg ++, og ELSKER det!

Går jo an å lokke med en premie? Det ER vanskelig å reise alene, det vet jeg selv, det er skummelt.. bare man greier å bryte den barriæren, så går det sikkert fint etterhvert. Men reis sammen med barnet de første gangene, og forbered barnet på at en annen gang skal hun begynne å reise alene, da hun er så stor og flink!

Skrevet

hvor lang reisevei er det?

dra ham inn til megling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...