LilleGull *12.03.08* Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Det er ca 5 min med bil fra oss til nærmeste besteforeldre til tulla (som er 7.5 mnd). Og de ser henne toppen 1 gang i mnd. Men når de først ser henne så river de henne ute av armene på oss og skal kose og dulle. Så går det 2 min før de er lei å legger henne ned på gulve, samtidig som de sier at de har så lyst å passe henne gjerne noen dager i slengen. Blir litt provosert jeg. Det er vi som må kjøre på besøk til de for at de i det heletatt skal se henne, og dessuten må de jo skjønne at tulla ikke kjenner dem godt nok til at hun kan være der et par dager! Har jeg grunn til å bli provosert eller er jeg bare hysterisk? Hvor ofte ser deres unger sine besteforeldre? (tatt i betraktning avstanden det er til de selfølgeli)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Forholdsvis ofte, men så bor begge besteforeldrene innen 10 min å gå fra huset vårt også... Men å ha tuppa over et par dager skjedde ikke før hun var 2 år og vi skulle i bryllup. Før det hadde hun èn overnatting hos bestemoren sin, vi leverte henne rundt middag, og så hentet vi henne før 12 dagen etter. Gikk veldig fint og var passelig ifht hvor godt hun kjenner bestemoren sin, og tid borte fra oss. Du får bare overse kommentarene, og se det an når tuppa di blir en god del større. Gjør det i HENNES tempo, ikke besteforeldrenes.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Høres litt ut som mine svigers..De er liksom sååå opptatte av guttungen, men når det kommer til stykket, "går de lei" etter noen minutter, og legger han på gulvet (hvis de i det hele tatt har hatt han på fanget). Våre foreldre bor på samme sted, men guttungen ser mine foreldre mye mer enn de andre besteforeldrene, spesielt siden min mor er flink til å komme til oss (er et stykke med bil, ca 25 mil en vei). Han ser vel mine foreldre kanskje en gang i mnd, mens de andre besteforeldrene har han møtt ca 4 ganger siden han ble født (er 6 1/2mnd). Skjønner du er provosert, kan du ikke snakke med dem, og forklare at hvis de skal passe jenta feks en hel helg, må de treffe henne oftere, så hun blir vant til dem?? Det virker jo som de vil, men kanskje de ikke skjønner at hun ikke nødvendigvis kjenner dem igjen fra gang til gang??
Candy girrrl Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Ikke noe oftere her. Kanskje de vil vente med å passe til hun er litt større. Mange kvir seg for å passe en baby. Synes en gang i månen er lite selv.
aikipia Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har det akkurat på samme måte her, farmor og farfar bor 5 min gange fra oss, men de kommer aldri innom, hvis vi skal treffes er det vi som må gå, de kommer en liten tur hvis vi inviterer dem...føler kansje ikke at de er så interesert i ha kontakt med oss siden de ikke kommer hit... synes det er litt trist,da, men det får være opp til dem, nå har jeg bestemt meg for ikke å gå på besøk dit før de kommer hit! de snakker hele tiden om at de skal passe minsten, og trille tur, og at det er tungt for meg siden han verken sover på natta eller på dagen, og er generelt en urolig unge, men har ikke sett nor til det ennå, og han er i sin 7. mnd...
LilleGull *12.03.08* Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2008 Det som gjør meg mest provosert er at de skal liksom være så utruli opptatt av henne, men når alt kommer til alt så er de igrunnen ikke opptatt av henne, de gjør det for de føler de må! Viss de ikke er interresert er det bedre enn at de skal late som at de er det syns jeg.
Gordonia Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Dere som har slike svigerforeldre, det kan ikke tenkes at de er redde for at de skal buse inn på deres territorie og tråkke dere på tærne? Kan jo hende de er usikre på hva de kan tillate seg å gjøre, og dermed blir de mer tilbakeholdne enn de egentlig selv vil? Kan hende de faktisk ønsker å ta mer del, men ikke vil være for påtrengende....? Er jo ofte slik at mor og datter har et unikt forhold og på den måten får besteforeldrende på mors side best kontakt med barna...
LilleGull *12.03.08* Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har invitert dem hit gang på gang, men de har allti noe annet å gjøre. Jeg har sagt at om de vil ta tulla me på trilletur så må de gjerne det, både alene og sammen med meg eller pappaen. Og mange andre lignende ting, men det blir alltid bort prioritert. De virker egentli ganske fornøyd med at jo mindre de trenger å engasjere seg jo bedre, men blir da til gjengjeld sure og grinete når jenta vår er skeptisk til de og ikke vil smile og le. Men Go`pia, jeg skjønner hva du mener, men i mitt tilfeller tror jeg ikke det stemmer, desverre.....
Gordonia Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Hmm, kjedelig situasjon. Har ikke så gode råd å komme med, men synes ikke du skal ha dårlig samvittighet dersom de faktisk har valgt å ha så lite kontakt med dere. Da får de selv ta konsekvensene av det.
LilleStjerne Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har bodd både i samme by med 5 min reisevei og nå bor vi to og en halv time unna hverandre. Vi ser dem kun på bursdagen til eldstemann, altså en gang i året. Fikk et barn til nå i høst og de så ikke han før han var en måned gammel og det var på bursdagen til eldstemann... Da eldstemann var 7 uker og vi var på bursdagsfeiring i et selskapslokale hadde ikke farmoren henne på fanget en gang. Synes det var kjempe skuffende at de er så lite interesserte. Håper ingen andre her har slike besteforeldre. Så for meg er en gang i mnd utrolig ofte...
Honningmelon Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg hadde blitt veldig skuffet om det hadde vært slik hos oss. Våre unger ser besteforeldrene flere ganger i uka. De bor ca. 5 min med bil fra oss alle sammen. Og jeg ser ungene har stor glede av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå