Gå til innhold

Kreative julegaveshoppere - se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er noe dere kan bryne dere på.

Vurderer å kjøpe julekurver til både mine foreldre og svigers.

Men hva skal oppi?

Min svigerfar er så og si blind, men lydbøker får han til "alle" anledninger - så noe annet hadde vært fint å komme på.

Begge settene med foreldre har hytte®, begge settene er rundt 60.

Pris; 1000,- til 2000,- pr kurv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøtter, spekeskinke, dijon sennep, flatbrød, en flaske vin/ cognac/akevitt, konfekt med bilde av barnebarna! Julete/julekaffe. Bare et lite tips da!

Skrevet

Jeg liker å lage temakurver jeg :) vi har laget en julekurv for eks og en italiensk kurv.

I julekurven hadde vi julete, julekrus, juleservietter, juleduk, julemusikk, en liten nisse, pepperkaker, julegodt osv.

I den italienske kurven hadde vi en duk i provancestil, servietter med pastamotiv, pasta, spennende krydder og oljer, 2 kokebøker om italiensk mat og vin, parmesan, parmaskinke, italiensk vin osv.

Virker som om det er stor stas med ting som kan spises, har hvertfall fått gode tilbakemeldinger på det :)

Skrevet

sokker, såper, cd, spill/dvd, hjemmelagde kjeks, kalender, krøkebær saft(godt for helsa)...er ikke det en start?

Skrevet

Ett og annet der, ja, men han som ikke ser har jo ikke noe glede av bilder....

Flere?

Skrevet

skal også gi kurver..har gjort dette i noen år nå.

I år skal de inneholde:

* Hjemmelaget godteri (mintsjokolade, marsipan kuler og juleknekk)

* Barnehagebilde av emilie

* Cognac og likør

* Julepynt som Emilie har lagd

* Håndmalt julekule (dette lager jeg hvert år)

* Brent CD med julesanger som familien min har et godt forhold til, lager også cover selv:)

Blir ganske billig (vi er litt blakke:p)

Skrevet

hva med å kontakte ett forbund, eller se på nettet ang svaksynte og få tips som de som er i samme situasjon har bruk for? Kjenner bare ei svaksynt og hun spiller piano og elsker musikk og cd'er.

Mine enste tips er:

Konsertbilletter

Godlukt

Diverse mat og godteri

teaterbilletter-musical feks

til mødrene:

Kremer

gavekort på hudpleie

nye kjøkkenredskaper (diverse oster med ny ostehøvel)

Skrevet

kommer jo an på hvordan tuper dem er da?! liker du internasjonale ting/mat? eller er de helnorske?

svigers ( en er noen å 50 og en er noen og 60) de er helnorske- livredde for å spise noe som ikke er typsk norsk ( les: lassagne er forlite norskt for dem- der går det kjøttkaker, brelett og kneipbrød liksom;) ) så til dem hadde jeg jo virkelig strukket meg langt hvis jeg hadde gått for en spekeskinke kurv;) hehe

mamma og pappa liker ny ting, og er veldig glade i frankrike og italia.

i en sånn kurv ville jeg hatt oliven, parmaskinke, kanksj elitt norsk spekeskinke også- er så godt. en flaske rødvin, en baguett kanskje, servietter,lys , godt krydder, osv osv. hvis du skal opp i 2000 kr så kan du jo finne neon billeter til en revy eller et teaterstykke eller noe sånt og putte oppi også?!

skal gi en liten julekurv til noen i år ( til dem som skal ha mer enn et kort, men ikke en hel gave for eks. de gir gjerne en liten ting til jenten vår). i den skla det julekaffe, hjemmelagd julebrød (sånn med rosiner og sukat), litt pepperkaker og en julesjokolade;) dette er jo bare en liten kurv. men du kan jo fylle oppe masse mere godt- mer hjemmebakst, spekeskinke, duk, servietter( kanskje ikke med typsik julemotiv - for det har dem jo ofte allered, så godt å ha noe til julen er over:) ), vil, album, julemusikk, romjulsopplevelse. osv.

skal forresten gi en helnorsk kurv til en venninne som har flyttet tilungarn og savner norsk mat: hunskla få en bokse med fiskeboller,såne sortedråper som man kan bruke i brunsaus , men oppskrift på det, bulljong, grovt mel ( hun finner bare hvitt der), brun ost, melkesjokolade, oppskrift på kjøttkaker og brød, også st¨år det stille inni hodet mitt, men sånne ting hverfall. kan ikke kjøpe så my ehvis det skal sendes ned dit- da blir det fort veldig dyrt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...